Saturday, February 12, 2011

"တစ္ျပည္တည္းသား"


ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ကြက္ထဲမွာ တိုင္းရင္းသားေတာ္ေတာ္စံု၏။ စေျပာရလွ်င္ ရခိုင္လူမ်ဳိးပါသည္။ ေျမာက္ဦး၊ ေမာင္းေတာ ဘက္ကသူမ်ား။ ေျမာက္ဦးဘက္က ေကာင္ေလးသည္ စကားမ်ား၏။ သူက တျခားလူ ေဘးမကင္းသည္မ်ား လုပ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ခၽြန္တတ္ေသး၏။ ေနာက္ရခိုင္ေလး တစ္ေယာက္က ျပန္သြားသည္။ ထား၀ယ္ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္႔လုပ္ကြက္မွာ ရွိသည္။ အလုပ္ႀကိဳးစားေသာ ထား၀ယ္ေလး တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ျပန္သြားၿပီ။

ေနာက္ၿပီး ခ်င္းလူမ်ိဳးပါသည္။ စတို ကိုင္ရသည္႔ ခ်င္းေလးကား ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ သေဘာေကာင္းလွသည္။ သူက အဂၤလိပ္စာ ေကာင္း၍ ပင္မစတိုမွာ ထားသည္။ အလုပ္ရႈပ္သေလာက္ ရွိသမွ် ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴးမ်ား အႏိုင္က်င့္သမွ် ခံရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ရံဖန္ရံခါ လုပ္ကြက္မွာ ပစၥည္းမရလွ်င္ သူ႔ဆီ တန္းမွာၿပီး ျမန္ျမန္ ပို႔ခိုင္းရ၏။ ထိုအခါ လုပ္ေပးပါ႔မယ္ အစ္ကိုရာဟု ဆိုတတ္၏။ လုပ္ကြက္ထဲက ခ်င္းေလးက်ေတာ႔ ျမန္မာစကားပင္ ေရလည္ေအာင္ နားမလည္။ သူ႔အေၾကာင္း ပို႔စ္ သတ္သတ္ တင္ရဦးမည္။

ေနာက္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးက မြန္။ ေမာ္လၿမိဳင္၊ မုဒံု စသျဖင့္ စံုေနေအာင္ ပါသည္။ ေရႊဓူ၀ံႏွင့္ တူေသာ မြန္တစ္ေယာက္ ပါ၍ သူ႔ကို ေရာက္စကတည္းက ဓူ၀ံဟု ကၽြန္ေတာ္ေခၚသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သည္ေန႔ ၁၂.၀၂.၁၁ မွာ ျမန္မာျပည္ ျပန္သြားသည္။ အလုပ္ထြက္၍ ျပန္ျခင္းပါ။ ေနာက္အလုပ္ရ၍ ျပန္သည္ဟု လွ်ိဳ႕၀ွက္စကား သိရသည္။ သူႏွင့္ ျပန္ဆံုဦးမည္ေပါ႔။ မေန႔က ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဖုန္းျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္သြားသည္။ ေနာက္ မြန္တစ္ေယာက္က လုပ္ကြက္ထဲက စတိုမွာ။ သူတို႔ စကား၀ဲပံုေတြက ကၽြန္ေတာ္ မနည္းနားေထာင္ယူရသည္။

ကရင္လူမ်ိဳးေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ကြက္မွာ ရွိ၏။ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးတုန္းက ကၽြန္ေတာ္က ျပကၡဒိန္ ၾကည္႔ၿပီး ေျပာမွ သူတို႔ သတိရသည္။ မင္းတို႔ငါ႔ကို မုန္႔ေကၽြးရမယ္ ဟု စေတာ႔ ညေန Jurong East လာခဲ႔၊ တစ္၀ိုင္းေကၽြးမယ္ အစ္ကိုတဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ေနမိသည္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္းေပၚကအေဆာင္မွာ ေနၿပီး ပိတ္ရက္မွ အျပင္ထြက္ခြင့္ရေသာ သူတို႔သည္ ၾကားရက္မွာ ဘယ္မွာ ထြက္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ အလုပ္ကပိ၊ ျပကၡဒိန္က မရွိ၍ သူတို႔ႏွစ္ကူးကို သူတို႔ဘာသာ ေမ႔ေနေလၿပီ။

ေနာက္လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးက ရွမ္း။ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က စကားေတာ္ေတာ္မ်ားသည္။ သူေရာက္စက တစ္ေနရာမွာ သြားငိုက္ေန၍ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး ေဟာက္ဖူး၏။ ခုေတာ႔ ထို ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး၏ လက္ရံုး ျဖစ္ေန ေလၿပီ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေနခဲ႔ဖူး၏။ ေတာ္ရံုမဟုတ္။ အတန္းပညာကို ဘယ္မွ်တတ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မသိရေသာ္လည္း အားလပ္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနစဥ္ သူသင္ဖူးေသာ ဗုဒၶစာေပမ်ားအေၾကာင္းေျပာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးျပဴးရသည္။ သူက ဗုဒၶစာေပမ်ားကို အတန္းပညာထက္ပိုၿပီး ကၽြမ္း၀င္သူ ျဖစ္လို႔ေန၏။ ပအို႔၀္ေလးတစ္ေယာက္ကေတာ႔ WP ကုန္ခါနီး၍ ျပန္ရမည္လား၊ သက္တမ္းတိုးမည္လား မသိေသး။ တေလာက ရခိုင္ေလးတစ္ေယာက္က ပအို႔၀္မေလး တစ္ေယာက္ကို ႀကိဳက္၍ ထိုပအို႔၀္ေလးထံမွ ဘာသာစကား သင္ေနသည္ကို အလုပ္ဆင္းခ်ိန္ စတို ကြန္တိန္နာထဲမွာ ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်မိ၏။ ထိုပအို႔၀္ေလး ျပန္လွ်င္ ဘယ္သူ႔ဆီက ဆက္သင္မည္ မသိ။

ကခ်င္ႏွင့္ကယားေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ကြက္မွာ မရွိေသး။ ဗမာေတာ႔ မ်ား၏။ နယ္လည္း စံုသည္။ မႏၲေလး၊ ဧရာ၀တီ၊ စစ္ကိုင္း၊ ရန္ကုန္ စသျဖင့္။ သည္ေန႔ ဓူ၀ံႏွင့္အတူ မန္းေက်ာ္ဟု ေခၚသည္႔ မႏၲေလးသားလည္း အၿပီး ျပန္ေတာ႔မည္။ ျမင္းၿခံသား၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသား စသျဖင့္ အညာဘက္က လူမ်ားလည္း လုပ္ကြက္ထဲမွာ ရွိေသး၏။

သည္ေန႔ ေဖေဖၚ၀ါရီ(၁၂)ရက္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔။ (၆၄)ႏွစ္ပင္ ရွိေခ်ၿပီ။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္႔ လုပ္ကြက္ထဲမွ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေၾကာင္း ျပန္ေတြးမိသည္။ ရင္ထဲကိုလည္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရာက္လာ၏။ ေစာခူဆဲ ေရး၍ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ ဆိုထားသည္႔ သီခ်င္း။

ကၽြန္ေတာ္သည္ Safety Supervisor တစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဗမာတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ကြက္ထဲရွိ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု ေဘးကင္းေရးအတြက္ ေစာင့္ေရွာက္ေနရေသာ ကၽြန္ေတာ္႔ အလုပ္အေပၚ ေက်နပ္မိ၏။ ေဇာ္၀င္းထြဋ္သီခ်င္းကိုလည္း ဟိုစဥ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိစဥ္ကတည္းက ႀကိဳက္ခဲ႔ဖူး၏။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ေလ႔လာေရး သြားစဥ္က သီခ်င္းဆိုျပရန္ သီခ်င္းေရြးစဥ္ ထိုသီခ်င္းေလးပါခဲ႔သည္။ ယခု အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ႏိုင္ငံတကာ၌ ေရာက္ရွိေနေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားလည္း ခံစား၍ ရမည္ထင္သည္။ 'စည္းလံုးျခင္းအတြက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္' ဆိုေသာ သီခ်င္းပါ။ ။

ဆူးသစ္
၂၀း၂၀ နာရီ

၁၂.၂.၂၀၁၁(ျပည္ေထာင္စုေန႔)




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...