Saturday, April 30, 2011

"Site ထဲမွာ ထြက္ေျပးျခင္း"

ကၽြန္ေတာ္သည္ Sub-contractor ကုမၸဏီတစ္ခု၏ Safety Supervisor တစ္ေယာက္ျဖစ္၍ Main-contractor ကုမၸဏီမွ Safety မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးေနေလၿပီ။ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ Project မွာ Safety မလိုက္နာသူမ်ားကို ဖမ္းလိုက္ၾက၊ Client က ဖမ္းလွ်င္လည္း ရွင္းလုိက္ၾကႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး လက္တြဲမိေနေလသည္။

Main-Con Safety မ်ားက ကုလားမ်ားျဖစ္၍ စလံုးကုလား၊ အိႏၵိယကုလား စသျဖင့္ရွိေလ၏။ ထိုကုလားမ်ားထဲတြင္ စလံုးကုလား "ကူမာရန္" ကား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီး၏။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ တစ္ရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘုရင့္ေနာင္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာႏွင့္ နန္းေတာ္ပံုပါေသာ တီရွပ္အျဖဴကို ေအာက္ခံအကၤ်ီအျဖစ္ ၀တ္ကာ အလုပ္သြားခဲ႔ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Site မွာ FRC ဟု ေခၚသည္႔ မီးေလာင္ခံ အကၤ်ီ၀တ္ရရာ ထို FRC ယူနီေဖာင္းေအာက္မွာ တီရွပ္ခံ၀တ္ျခင္းအားျဖင့္ ေခၽြးပါ စုပ္သကဲ႔သို႔ ခံစားရ၏။


တကယ္ေတာ႔ ထိုအက်ၤီမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ဇနီး ပါရမီျဖည္႔ဖက္ေလး ျမန္မာျပည္မွာ ပဲခူးရွိ ကေမၻာဇသာဒီ နန္းေတာ္သို႔ သြားေရာက္ေလ႔လာ လည္ပတ္စဥ္က စလံုးမွာေရာက္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္ ၀တ္ရန္ အမွတ္တရ ၀ယ္ခဲ႔တာ ျဖစ္သည္။ ဘုရင့္ေနာင္ပံုႏွင့္ နန္းေတာ္ပံုပါ တြဲလ်က္ပါ၏။

သို႔ေသာ္ ထုိအက်ၤီကို FRC အေပၚမွ ထပ္၀တ္လိုက္ေသာအခါ FRC အက်ၤီ အေပၚၾကယ္သီးတစ္လံုး မတပ္ဘဲ ထားသည္႔ေနရာမွ နန္းေတာ္၏ စုလစ္မြန္းခၽြန္ထိပ္ပိုင္းသည္ ထင္ရွားစြာ ေပၚေနေလ၏။



ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ "ကူမာရန္"မွာ ကိုယ္႔တာ၀န္၊ သူ႔တာ၀န္ျဖင့္ Site ထဲသြားေနရာမွ တစ္ေနရာ၌ ဆံုၾက ေလေသာအခါ သူက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည္႔၍ ခဏရပ္ခိုင္း၏။ ရုတ္တရက္မို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေၾကာင္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္႔ဆီ တည္႔တည္႔တိုးလာၿပီး FRC အက်ၤီကို ၾကယ္သီးတစ္လံုးခ်င္း ျဖဳတ္ေလေတာ႔သည္။ ျဖဳတ္ရံုမွ်မက ေဘးနားခပ္လွမ္းလွမ္းမွာရွိေသာ တျခား ကုမၸဏီမွ Safety မ်ားကိုလည္း ေခၚလိုက္ေသး၏။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ ဘုမသိ၊ ဘမသိျဖင့္ လန္႔ေန၏။

FRC အက်ၤီၾကယ္သီး အားလံုး ျပဳတ္ၿပီဆိုမွ "ကူမာရန္"က ေဘးက Safety မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမန္မာ Safety ျဖစ္၍ ေဘးကင္းေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုးကြယ္သည္႔ဘာသာအရ ဤအက်ၤီကို ၀တ္ထားပံုရေၾကာင္း စိန္ေျပနေျပရွင္းျပေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးရေလၿပီ။ ထို႔အျပင္ ဘုရင့္ေနာင္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ၏ နန္းေတာ္ႀကီးကို ၾကည္႔ကာ သူကလက္အုပ္ခ်ီပါေတာ႔သည္။

သည္ေတာ႔မွ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္ေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမ်ား ေစတီကို အၿမဲရွိခုိးေနတာ သူေတြ႕ဖူးပါလိမ္႔မည္။ သူက FRC ၾကားမွ အစြန္းထြက္ေနေသာ နန္းေတာ္၏ စုလစ္မြန္းခၽြန္ကို ျမင္ကာ အက်ၤီ ခၽြတ္ခိုင္းၿပီး နန္းေတာ္ကို ေစတီဟုထင္၍ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းျဖစ္သည္။ ေဘးက Safety မ်ားကလည္း ေၾသာ္-ဒါ ျမန္မာေတြ ကိုးကြယ္တဲ႔ Pagoda ဟုဆိုကာ ေခါင္းေတြ ညိတ္ၾကသည္။ သူတို႔ သည္လိုထင္တာ ကိစၥမရွိ။ သို႔ေသာ္ ေနရင္းထိုင္ရင္း အေခ်ာင္လက္အုပ္ခ်ီခံေနရသည္႔ ကၽြန္ေတာ္က ကိစၥရွိသည္။ ကူမာရန္က ကၽြန္ေတာ္႔ထက္ ၾကီး၏။ ဘာ ဘာသာကိုးကြယ္မွန္းေတာ႔ မသိ။ ေစတီမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္႔ဘက္ လက္အုပ္တစ္ခ်ီခ်ီ လုပ္ေနကတည္းက ေနရထိုင္ရ က်ပ္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ သုတ္ေျခ တင္ရေတာ႔သည္။ ကိစၥရွိလို႔ကြာဟုဆိုကာ လစ္ရေတာ႔၏။

ေနာက္တစ္ခါ ထိုအက်ၤီ၀တ္သည္႔ေန႕မွာ ကူမာရန္မျမင္ေစရန္ ကၽြန္ေတာ္႔ဘာသာ Site ထဲမွာ ပတ္ေျပး ေနရေတာ႔၏။ သည္ေန႔ပင္ ထုိအက်ၤီ၀တ္မိေသးသည္။ သူ႔ဘာသာ အလုပ္ ရႈပ္ေန၍သာ ေတာ္ေတာ႔၏။ ရွင္းျပလွ်င္လည္း ပိုရႈပ္မွာစိုးရသည္။

သည္လိုႏွင့္ေပါ႔ဗ်ာ။ ဘုရင့္ေနာင္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ၏ နန္းေတာ္ႀကီးကို ေစတီဟုထင္ေသာ ကုလား တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ Site ထဲမွာ ထြက္ေျပးခဲ႔ရဖူးပါသည္ ခင္ဗ်ား။ ။


ဆူးသစ္
၂၂း၅၀နာရီ
၃၀.၀၄.၁၁

1 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

ဘာမ်ားလဲလို႕ ဖတ္ရင္းၿပံဳးသါားတယ္အကို...:P:P
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...