Sunday, January 29, 2012

" ကၽြန္ေတာ္တို႕ အလုပ္ထဲမွာ "

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ဘူကုန္းကၽြန္းမွာ ပေရာဂ်က္တစ္ခု လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက မေလး တရုတ္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး တစ္ေယာက္နဲ႕ ျမန္မာ တရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး တစ္ေယာက္တို႕ရွိၿပီး သူတို႕ဟာ အလုပ္ထဲမွာ တည့္မလိုလိုနဲ႕ လံုး၀ မတည့္ ၾကပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က တျခားပေရာဂ်က္မွာ လုပ္ေနရာကေန လူလိုလို႕ ခဏ သြားလုပ္ေပးတာပါ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႕အေၾကာင္းကို လံုး၀သိမထားပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္ေနရင္း တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္ေလာက္လည္း ၾကာေရာ သူတို႕တစ္ေတြရဲ႕ က်ိတ္ၿပီးခုတ္ေနတာေတြ ျမင္လာရပါေရာ။ ဥပမာ- ျမန္မာတရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးက ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကုမၸဏီဟာ အဲဒီဘူကုန္းကၽြန္းမွာ တစ္ခါမွ် မလုပ္ခဲ့ဖူးပါဘူးတဲ့။ သူက အရင္က ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ အဲဒီဘူကုန္းကၽြန္းမွာ တျခားကုမၸဏီနဲ႕ လုပ္လာခဲ့တာပါ။ အဲဒါကို သူသိတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႕ အလုပ္သမားေတြကို မနက္မိုးလင္း အလုပ္ထဲမ၀င္ခင္ ေျပာတဲ့ အစည္းအေ၀းမွာ ထည့္ေျပာပါတယ္။ သူဆိုလိုခ်င္တာကို ကၽြန္ေတာ္ရိပ္မိပါတယ္။ အဓိက သူေျပာခ်င္တာက ဒီကၽြန္းနဲ႕ အံမ၀င္ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အလုပ္သမားေလးေတြ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ မရင္းႏွီးေသးဘူး။ ဒီေတာ့ ဂရုစိုက္လုပ္သင့္တယ္ေပါ့။

ဒီမွာပဲ မေလးတရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးက သူေျပာရမယ့္ အလွည့္လည္း ေရာက္ေရာ ထၿပီးေအာ္ႀကီး ဟစ္က်ယ္ေတြ ေျပာပါေလေရာ။ ဒီကုမၸဏီက ဒီကၽြန္းမွာ မလုပ္ဖူးေသးဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာလဲတဲ့။ အမွန္က ေျပာတဲ့သူက သူ႕ေဘးနားမွာ။ အလုပ္သမားေတြကို ေဘးကင္းေရး၊ အလုပ္ကိစၥစတာေတြ မွာတဲ့ အစည္းအေ၀းမွာ မန္ေနဂ်ာ၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးေတြက အလုပ္သမားေတြေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီးေျပာရတာ။ အားလံုးက ေဘးတိုက္ယွဥ္ၿပီး ရပ္ေနတာေလ။ ဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ေျပာၿပီးရင္ တစ္ေယာက္ကေဘးမွာ ရပ္ၿပီးနားေထာင္ေနတာ။ အဲဒီေန႕က ကၽြန္ေတာ္က ေစာေစာေျပာၿပီး ၿပီးသြားေတာ့ သူတို႕ကို ၾကည့္ရင္း ပရိသတ္ျဖစ္ေနတာ။

အဲဒီမေလးတရုတ္က ဆက္ေျပာတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ဘူကုန္းမွာ ငါတို႕လုပ္ဖူးတယ္။ မသိရင္ ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႕တဲ့။ ျမန္မာတရုတ္လည္း ဘာမွ်မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အေနအထားကို နည္းနည္းနားလည္သြားတယ္။

ေနာက္တစ္ႀကိမ္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်ဖို႕ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီလို မနက္ခင္းလုပ္တဲ့ အလုပ္သမားေတြနဲ႕ အစည္းအေ၀းမွာပါပဲ။

အဲဒီေန႕က မေလးတရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးက အရင္ေန႕က ကုလား အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ လုပ္တာ ေဘး မကင္းလို႔ ပစၥည္းေတြနဲ႕ က်က်နန ရွင္းျပေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအလုပ္သမားဟာ ျမန္မာတရုတ္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးလက္ေအာက္က အလုပ္သမားပါ။ အဲဒီအလုပ္သမားဟာ Drill Machine နဲ႕ အေပါက္ေဖာက္တဲ့ အခါ သူေဖာက္ခ်င္တဲ့ ပစၥည္းကို ေျခေထာက္နဲ႕နင္းၿပီး ေဖာက္လုိ႕ မေလးတရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးက ေတြ႕ၿပီး Drill က ေခ်ာ္ၿပီး မေတာ္တဆ ေျခေထာက္ကို ထိုးမိမွာစိုးလို႕ အရင္ေန႕ကတည္းက ရွင္းျပခဲ့တာပါ။ ေနာက္ေန႕က်ေတာ့ သူက အလုပ္သမားအားလံုးသိသင့္တယ္ဆိုၿပီး အလုပ္မလုပ္ခင္ အစည္းအေ၀းမွာ ရွင္းေနတာပါ။ သူရွင္းတာ ပစၥည္းနမူနာပါ ျပၿပီးရွင္းေနတာပါ။ Drill ေတာ့မပါပါဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာတရုတ္ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး ေရာက္လာပါတယ္။ သူက ပါမစ္ေလွ်ာက္သူျဖစ္လို႔ ပါမစ္သြားယူၿပီး ျပန္လာတာပါ။ ဒီေတာ့ ေရွ႕ကဘာေတြ ေျပာေနမွန္း သူမသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူက လူရိပ္လူကဲ သိပ္မသိပါဘူး။ သူက ေရာက္လာၿပီး အလုပ္သမားေတြ ေရွ႕မွာ စကားေျပာေနတဲ့ မေလးတရုတ္ကိုလည္း ျမင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူနဲ႕ အလုပ္သမားေတြၾကားက ကြက္လပ္မွာ ခ်ထားတဲ့ ပစၥည္းတခ်ဳိ႕လည္း ျမင္တယ္။ ဒီေတာ့ သူ႕စိတ္ထဲ ဘာထင္လဲမသိပါဘူး။ အားလံုးရဲ႕ေရွ႕ကို ခပ္တည္တည္ပဲ ထြက္လာၿပီး အဲဒီခ်ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေျခေထာက္နဲ႕ အလုပ္သမားေတြ လြတ္ရာဘက္ကို ကန္ထုတ္ၿပီး မတ္တတ္ရပ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတြးပါတယ္။ သူကေတာ့ သူ႕ဘာသာ လူလယ္ေခါင္ ပစၥည္းေတြရႈပ္ေနတယ္လို႔ ထင္ၿပီး လုပ္တာေနပါလိမ့္မယ္။

စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ့။ အဲဒီပစၥည္းေတြ ခ်ၿပီး ရွင္းျပေနတာက သူနဲ႕မတည့္တဲ့ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး။ အဲဒီအလုပ္ကို လုပ္ခဲ့တာက သူခိုင္းတဲ့ အလုပ္သမား။ အဲဒီပစၥည္းေတြကို ကန္ထုတ္တာက သူ။ တကယ္ဆို သူက ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေမးသင့္တာပါ။ သူက ေမးလည္းမေမး၊ အျပင္က ၀င္၀င္လာခ်င္း ေကာက္ခါ ငင္ခါ လုပ္ခ်လိုက္တာက ခပ္ေ၀းေ၀းကို ကန္ထုတ္လိုက္တာ။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးကို အစအဆံုး သိေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ အလုပ္သမားေတြရယ္က အဲဒါကို ၾကည့္ၿပီး ရယ္မိပါေလေရာ။

အလုပ္သမားေတြကေတာ့ က်ိတ္ၿပီး ရယ္တာေပါ့။ သူတို႕ကို မေလးတရုတ္က ရွင္းေနတုန္းရွိေသးေတာ့ ခပ္ဟဟေတာင္ မရယ္ရဲၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရွ႕မွာရပ္ေနတဲ့ Safety Supervisor ဆိုေတာ့ ဟုိဘက္လွည့္ၿပီး အားရပါးရ ရယ္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ရယ္တာေတြ႕ေတာ့ အလုပ္သမားတခ်ဳိ႕လည္း ထိန္းမရေတာ့ပါဘူး။ ဒါကို အဲဒီျမန္မာတရုတ္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးက သိပံုမရပါဘူး။ အဲဒီေလာက္အထိ လူကဲခတ္က ေတာ္ခ်က္။

အဲဒီမွာ မေလးတရုတ္က နည္းနည္းေတာ့ တင္းသြားတယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မန္ေနဂ်ာေတြကလည္း ရွိေန၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွိေနေတာ့ သူ႕ခမ်ာ ဟုိလူကို တင္းတင္းနဲ႕ပဲ ေျပာသင့္တာကို ခပ္တည္တည္နဲ႕ ဆက္ေျပာရင္း ရပ္လိုက္ရေတာ့တယ္။ အဲဒီ အစည္းအေ၀းၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ အလုပ္သမားေတြ အဲဒီအေၾကာင္းကို ေျပာေျပာၿပီး ရယ္မိၾကတာ။ ဒီတုန္းက လူတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္မတည့္ရင္ သူမ်ားရယ္စရာျဖစ္သလို ၾကည့္လို႕ မေကာင္းဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက လာတာဆိုေတာ့ လူေပါင္းစံုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ ျမန္မာ တရုတ္ ဆိုတာ အဓိပၸါယ္က ဒီလိုပါ။ အဲဒီလူက ျမန္မာျပည္နဲ႕ တရုတ္နယ္စပ္မွာ ေနတယ္။ လူကလည္း တရုတ္စပ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တရုတ္ျပည္ထဲမွာလည္း ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္ဖူးတယ္ေျပာတယ္။ တရုတ္စကား ကို ေကာင္းေကာင္းေျပာတတ္တယ္။ ျမန္မာစကားကို ေရလည္ေအာင္ မေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ထဲက တရုတ္မို႕ ျမန္မာတရုတ္လို႔ ေျပာတာပါ။

ဟိုလူကေတာ့ မေလးရွားကလူ။ တရုတ္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကိုေတာ့ မေလးတရုတ္လို႔ ေျပာတာ။ ဘယ္သူဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕က အလုပ္အတူတူ လုပ္ေနၾကတာဆိုေတာ့ အားလံုးတည့္ေအာင္ ေနၾကတာ အေကာင္းဆံုးလို႕ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို တည့္ေနရင္ လူဘယ္ပီသပါေတာ့မလဲ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ထဲမွာ ဘူကုန္းမွာ ေနာက္ပေရာဂ်က္တစ္ခု ထပ္ရလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေရာက္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ မေလးတရုတ္က ထြက္သြားပါၿပီ။ ျမန္မာတရုတ္နဲ႕ ျမန္မာစစ္စစ္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ က်န္တာက တရုတ္မန္ေနဂ်ာနဲ႕ တရုတ္အင္ဂ်င္နီယာ ခ်ည္းပါပဲ။ သူတို႕ကေတာ့ ျပည္ႀကီး တရုတ္ေတြပါ။ ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ျမန္မာတရုတ္နဲ႕ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း နဂိုကတည္းက သူနဲ႕ ခင္မင္ထားတာရယ္၊ ကိုယ့္ျပည္ထဲက ျမန္မာတစ္ေယာက္က တရုတ္မ်ားတဲ့ အလုပ္ထဲမွာ တရုတ္လို ေကာင္းေကာင္းေျပာတတ္တာရယ္ေၾကာင့္ သူရွိေနတာ နည္းနည္းေတာ့ အဆင္ေျပမယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ လူေတြ ဆိုေတာ့ အားလံုးဟာ တည့္ခ်င္မွတည့္မွာကိုး။ ဒီတစ္ခါကေတာ့ တျခားသူနဲ႕ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ပါ။

ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။ ေန႕လယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္က ရံုးမွာ အီးေမးလ္ေတြျပန္စစ္ရင္း ထမင္းစားၿပီး ခဏေမွးပါတယ္။ ခံုေပၚမွာ မွီၿပီး ငိုက္တာမို႕ အိပ္တယ္လို႔ မသံုးတာပါ။ ေန႕တုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ေန႕လယ္ဆို ရံုးကိုျပန္ပါတယ္။ အလုပ္သမားေတြက လုပ္ကြက္ထဲက နားေနေဆာင္ေတြမွာ ထမင္းစားၿပီး အိပ္ပါတယ္။

တစ္ရက္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္ကြက္ထဲက Emergency Alarm ကထျမည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ထမင္းစားဖို႕ လုပ္ကြက္ကေန ရံုးကို ျပန္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စကားေျပာစက္ကို Main Contractor Safety ဆီက သတင္းက ၀င္ေနပါတယ္။ Gas leakage ျဖစ္လို႔ အလုပ္သမားေတြကို လြတ္ရာေခၚသြားဖို႕ပါ။ ၿပီးရင္ လုပ္ကြက္ထဲက Emergency Protocol အတိုင္း ဆက္လုပ္ဖို႔ပါ။

အဲဒီအခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္က ရံုးမွာျပန္ေရာက္ေနေတာ့ သူတို႕ေျပာသလို လုပ္ဖို႕အတြက္က ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ အမွန္က ကၽြန္ေတာ့္လို Safety ေနာက္တစ္ေယာက္ရွိရင္ တစ္ေယာက္က လုပ္ကြက္ထဲမွာ အိပ္ရင္ ဒီျပႆနာက အဆင္ေျပမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ လူနည္းေနေသးလို႕ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ပဲ ထားေသးတဲ့ ကုမၸဏီမွာ အားလံုးျဖစ္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္ပဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပေရာဂ်က္ မန္ေနဂ်ာနဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာက ဘာျဖစ္လဲေမးရင္း စိတ္ပူေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ စကားေျပာစက္က ရံုးမွာပါ ဆက္ဖြင့္ထားရတာကိုး။ ဒီေတာ့ သူတို႕လည္း ၾကားေနရပါတယ္။

သူတို႕ စိတ္မပူရင္ ခံႏိုင္ရုိးလား။ လုပ္ကြက္က Live Plant လို႕ေခၚတဲ့ လက္ရွိ လုပ္ငန္းလည္ေနတဲ့ ေနရာနဲ႕ ကပ္လ်က္။ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီေန႕က နားေနေဆာင္မွာ က်န္ခဲ့တာ တကယ့္အလုပ္သမားခ်ည္းပဲ။ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးအဆင့္ေတြက ေန႕လယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကုမၸဏီရဲ႕ အစည္းအေ၀းအတြက္ ျပန္လာခဲ့ၾကၿပီ။ အရင္ကဆိုရင္ေတာ့ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးျဖစ္လာမယ့္ အလုပ္သမား ဖိုမင္ေလးတစ္ေယာက္ရွိေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္။ သူက Emergency Protocol ကို ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပထားေတာ့ နားလည္တယ္။ နားေနေဆာင္မွာ က်န္တဲ့သူေတြထဲမွာ ဖိုမင္တစ္ေယာက္လည္း နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ အားလံုးက စိတ္ပူေနၾကတာပါ။ တစ္ခုခု ျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။

ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာနဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာက လုပ္ကြက္ထဲ အျမန္သြားဖို႕ ေျပာပါတယ္။ ကားကိုေတာ့ ခုန ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ ျမန္မာတရုတ္က ေမာင္းဖို႕ အင္ဂ်င္နီယာေလးက သြားေျပာပါတယ္။ အဲဒီအထိ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါနဲ႕လုပ္ကြက္ထဲေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္သမားေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လူေရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခအေနက ေကာင္းေနပါၿပီ။ သူတို႕လည္း ေဘးလြတ္ ရာကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ လုပ္ငန္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ Main Contractor Safety ကို သတင္းပို႕ရပါတယ္။

ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္သတင္းပို႕ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အားလံုးေအးေဆးၿပီ ဆိုမွ ရံုးမွာ ထမင္းစားၿပီး အစည္းအေ၀းတက္ဖို႕ သူ႕ကားနဲ႕ျပန္ဖို႕ ကားေပၚျပန္တက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ စေဖာက္ေတာ့တာပါပဲ။ သူက ၿပီးၿပီလားတဲ့။ ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ဒါဆို ဘာလုပ္ဖို႕ ဒီကိုလာတာလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဒါကန္ၿပီးေမးတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ထဲက ေထာင္းခနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႕။

သူေျပာတာက သတင္းလာပို႕တာ အတြက္နဲ႕ဆို ဒီကို မလာဘဲ ရံုးကေန ပို႕လို႕မရဘူးလားတဲ့။ လြယ္လိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးတာက ကိုယ္တကယ္လိုအပ္လို႕ လုပ္ကြက္ထဲလာတာေတာင္ ျမန္မာခ်င္းကို မကူညီခ်င္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႕အေၾကာင္းကို သိပါတယ္။ ကားကို တစ္ေခါက္ကေန ႏွစ္ေခါက္ျဖစ္လာရင္ သူမေမာင္းခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္က တျခားလူေတြ အကူအညီေတာင္းရင္ အဲဒီလို သူေျပာဖူးပါတယ္။ ကုမၸဏီကား၊ ကုမၸဏီက ဆီနဲ႕ ေမာင္းရတာကို သူခဏေမာင္းပို႕ရတာကို အလုပ္ပိုလို႔ သူထင္ပံုရပါတယ္။ သူ႕အေနနဲ႕ေတာ့ သူဟာ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး တစ္ေယာက္ ျဖစ္လို႕ ဒရိုင္ဘာလို မေမာင္းႏိုင္ဘူးလို႕ ထင္ပံုရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာ ဒရိုင္ဘာမေရာက္ေသးတာရယ္၊ ကားက တစ္စီးပဲ ရွိေသးတာရယ္ေၾကာင့္ အေရးအေၾကာင္းဆို သူ႕ကားကိုပဲ အားကိုးေနရတာပါ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို ရွင္းျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အလုပ္သမားဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေဘးကင္းရာေရာက္ပါၿပီ ဆိုတာ ဘယ္သူ႕ကို လွမ္းေမးရ မလဲလို႕။ သူေျပာတာ လြယ္ပါတယ္။ တျခား ကုမၸဏီက ကၽြန္ေတာ့္လို ေဘးကင္းေရး ၀န္ထမ္းေတြ လွမ္းေမးေပါ့တဲ့။ သူတို႕ေတာင္ ကိုယ့္လူကိုယ္ ေရလို႕မလြယ္ႏို္င္တာ သူမ်ားကုမၸဏီက လူကို လိုက္ၿပီး ေရႏိုင္ပါ့မလားလို႔။ သူတိတ္သြားပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ တစ္လမ္းလံုး ပြစိပြစိနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္က Communication မလုပ္တတ္ေသးဘူး။ ဘယ္လို ဆက္သြယ္ရမယ္ဆိုတာ မသိဘူး၊ ဘာညာနဲ႕ လုပ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထပ္ေမးပါတယ္။ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လို ဆက္သြယ္ရမလဲ ေျပာဆိုေတာ့ ျပန္ၿငိမ္သြားပါတယ္။

ဒါနဲ႕ မၿပီးေသးပါဘူး။ သူက ရံုးကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာကို တရုတ္လိုသြားၿပီး ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တရုတ္လို နားမလည္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္တာက ကၽြန္ေတာ္က နားမလည္ဘဲ တစ္ေခါက္သြားလို႕ ဘာမွ်မထူးဘဲ ျပန္လာခဲ့ ရတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးပါ။ သူလမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္က Communication ေကာင္းေကာင္း မလုပ္တတ္ေသးဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္နဲ႕ က်င့္၀တ္ကို ေစာ္ကားရာ ေရာက္သြား ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ေဒါသက ေထာင္းခနဲထြက္သြားပါတယ္။

အဓိကက သူေျပာတာကို ေဒါသထြက္တယ္ ဆိုတာထက္ ျမန္မာတရုတ္တစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာကို ေျပာတာ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ အဂၤလိပ္လို မေျပာဘဲ တရုတ္လို ေျပာတာကိုပါ။ ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အားလံုးရဲ႕ ေရွ႕မွာ သူ႕ကို အဂၤလိပ္လိုပဲ ထပ္ေမးပါတယ္။ ငါဘယ္သူ႕ကို ဒီေနရာကေန ဆက္သြယ္ရမလဲလို႕။ ဆက္သြယ္ဖို႕ လူမရွိဘဲ ငါ့အလုပ္သမားေတြ ေဘးကင္းၿပီ ဆိုၿပီး သတင္းဘယ္လိုပို႕မလဲလို႔။ သူထပ္ၿပီး ၿငိမ္သြားပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းၾကည့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို နည္းနည္းေလွ်ာ့လိုက္ ရတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေျပာေတာ့မွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာေနတဲ့ တရုတ္စပ္ ျမန္မာတစ္ေယာက္က စလံုးေရာက္မွ ျပည္ႀကီးတရုတ္ေတြနဲ႕ တြဲလုပ္ၿပီး ျပည္ႀကီးတရုတ္ကို ဖားသလိုလုပ္ၿပီး ျမန္မာစစ္စစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အခၽြန္နဲ႕မတာမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မခံစားႏိုင္လို႔ပါ။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီေန႕က စၿပီး အလုပ္ကိစၥကလြဲရင္ အဲဒီလူကို စကားကို မေျပာေတာ့ပါဘူး။ သူ႕ကားကိုလည္း လံုး၀မစီးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္ကြက္ထဲသြားတဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြပဲ ကၽြန္ေတာ္ စီးပါတယ္။ သူေမးရင္ အလုပ္ကိစၥဆို ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ဒီထက္မပိုေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ သူ႕ကို ျမန္မာတစ္ေယာက္လိုကို ယံုၾကည္လို႕ မရေတာ့တာပါ။ ေန႕လယ္လည္း လုပ္ကြက္က နားေနေဆာင္မွာ အလုပ္သမားေတြနဲ႕ ေရာၿပီးအိပ္ပါတယ္။ ရံုးက ေမးလ္ကိုေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြကပဲ စစ္ေပးပါတယ္။ ေမးလ္အားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ မပါဘဲ အလုပ္ကိစၥခ်ည္းမို႕ သူတို႕စစ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းအေၾကာင္းၾကားခုိင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဒီလိုလူေတြ ရွိေနရင္ ဒီလိုျဖတ္သန္းရတာ ပိုေကာင္းတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ျပန္စဥ္းစားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရာဇ၀င္ထဲမွာ အရင္ အဂၤလိပ္ေခတ္တို႕၊ ဂ်ပန္ေခတ္တို႕တုန္းက အလိုေတာ္ရိတို႕၊ သစၥာေဖာက္တို႕ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာကိုပါ။ ဟုတ္မွာပါပဲလို႔။ တခ်ဳိ႕လူေတြက ကိုယ္ေနရာရဖို႕ဆို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္မွာပဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဒီကိစၥက ပိုေသခ်ာသြားေစပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္သေဘာကေတာ့ အရင္က အလုပ္ထဲမွာ လုပ္ခဲ့သလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ေနခ်င္၊ ေျပာခ်င္၊ လုပ္ခ်င္၊ စားခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ လူတစ္ေယာက္ သေဘာဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြား ပ်က္ေလာက္ေအာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မေကာင္းႏို္င္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီျဖစ္စဥ္ေလးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အလုပ္ထဲမွာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာေလးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဆင္ျခင္စရာေတြ ရေနမိပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါပဲ။ ။

ဆူးသစ္
၁၄:၃၂ နာရီ
၂၉.၁.၂၀၁၂


8 comments:

mstint said...

လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြဆိုသလိုေပါ့ ဆူးသစ္ေရ။
ဘယ္လိုအခက္အခဲမ်ိဳးႀကံဳႀကံဳေတြ႔ႀကံဳရသမွ်စိတ္ရႈပ္စရာ
အားလံုးကိုအလုပ္ကေနအိမ္ျပန္တာနဲ႔ေမ့ႏိုင္ေအာင္
ႀကိဳးစားေစခ်င္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ အလုပ္ထဲကို
ျပန္ေရာက္ရင္လည္းျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့စိတ္ညစ္စရာေၾကာင့္
လန္းဆန္းေနတဲ့ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကိုမညွိဳးႏြမ္းေစခ်င္ဘူး။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ဘယ္ေနရာမွာမဆုိဒါမ်ဳိးေလးေတြရွိတတ္ပါတယ္
လူတစ္မ်ဳိးစိတ္တစ္မ်ဳိးပါပဲအကုိေရ
သူငယ္ခ်င္းေကာင္းမိတ္ေဆြေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ရပါေစ
ခင္မင္တဲ႔ jasmine

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

အိမ္ေလးျပန္ျပင္ၿပီးသြားၿပီ အကိုဆူးေရ..
လင့္ျပန္ခ်ိတ္လိုက္ၿပီေနာ္...

လြင္ျပင္လႈိင္းငယ္ said...

ဒိလိုပါပဲ ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္ ရွိတတ္ပါတယ္
ေဘာ္ေဘာ္ေကာင္းေလးေတြရပါေစ

Candy said...

ငါ့အစ္ကိုေပါက္ကြဲလည္း ေပါက္ကြဲခ်င္စရာပါ..
ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း အလုိအလုပ္ခံရတာ ေတာ္ေတာ္ ခံျပင္းဖို႔ ေကာင္းတယ္ >.<

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

ေၾသာ္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ ဆိုေတာ့လည္း ၿပံဳးရပါတယ္အကိုေရ...:):)

Unknown said...

လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြေပါ႔ အကုိရာ..
ဟူးးးး ခက္တယ္ေနာ္။

Han Kyi said...

ျမန္မာျပည္ ကၽြန္သက္ရွည္ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ အဲဒီလို သခင္အားရ ကၽြန္ပါး၀ လုပ္တဲ့လူေတြရဲ႕စနက္က အမ်ားဆံုးပါတာေပါ့ ကိုဆူးသစ္ရယ္...

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒါသို အခ်ိန္မီ ထိန္းလို္ႏိုင္တာကိုေတာ့ ခ်ီးက်ဴးပါသဗ်ား...ကၽြန္ေတာ္သာဆို ပိတ္ေျပာမိမွာ ေသခ်ာတာေပါ့...လူသံုးေယာက္ရွိေနတာကို နွစ္ေယာက္နားလည္တဲ့စကားနဲ႔ပဲ ေျပာေနကတည္းက ဒီလူရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို မွန္းလို႔ရၿပီးသားပါပဲ...

အေကာင္းဆံုးကေတာ့ မွန္တန္းပဲ ဆက္ဆံၿပီး ကင္းကင္းေနေပါ့ဗ်ာ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...