Tuesday, November 16, 2010

"ကံၾကမၼာအလွည္႕အေျပာင္း"


၂၇.၁၀.၂၀၁၀ ေန႔က ရံုးကို E-mail ၀င္သည္။ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းမွာ အလုပ္သြားလုပ္ဖို႔ SIC (Safety Induction Course) တက္ရမည္တဲ႔။ စကၤာပူေရာက္ၿပီးကတည္းက ေနရာေျပာင္း၊ အလုပ္ေျပာင္း ကၽြန္းေပၚမွာ အလုပ္လုပ္၊ သင္တန္းတက္ ဆိုသည္မ်ားက သိပ္မထူးဆန္းေတာ႔။ သည္လိုႏွင့္ ၂၉.၁၀.၂၀၁၀ မွာ SIC သြားတက္ ရသည္။ ျမန္မာလို ေရးထားသည္႔ Booklet ေလးပင္ ရလာခဲ႔ေသး၏။

၂.၁၁.၂၀၁၀ မွာ ထိုကၽြန္းမွာ အလုပ္စ၀င္ ရသည္။ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး (Safety Supervisor) ျဖစ္၍ တစ္ေနကုန္ Site ထဲမွာ။ နံနက္ပိုင္း သည္ဘက္ကမ္းမွသည္ ကၽြန္းကိုသြားဖို႔ Boat စီးသည္႔ အခါ ျဖတ္သန္းခြင့္ကတ္ (Pass) လို၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုကၽြန္းမွာ ယခင္က တာ၀န္ယူထားေသာ ကုလား Safety အိမ္သို႔ျပန္သြား၍ တစ္လတာခဏအစားထိုး လုပ္ေပးရမွာမို႔ ေလာေလာဆယ္ ယာယီကတ္ (Temporary Card) ႏွင့္ ၀င္ေနရ၏။

သို႔ေသာ္ Construction Manager က ကၽြန္ေတာ္႔ကို 'Interview ၀င္ရမယ္' ဟု ဆိုေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ အံ႔ၾသမိ၏။ ထိုကၽြန္းမွာ Safety လုပ္လွ်င္ Client (မူလလုပ္ငန္းရွင္ကုမၸဏီ) မွ Safety Officer က ဗ်ဴးၿပီး ေအာင္မွ Permanent Pass ရမည္တဲ႔။ သည္ေတာ႔မွ တရား၀င္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရွိမည္တဲ႔။

သည္သို႔ျဖင့္ အင္တာဗ်ဴးဖို႔ ရက္ခ်ိန္း ႀကိဳယူရ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီမွာ နာမည္ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေနရာ၊ ပိုက္လိုင္း ကုမၸဏီႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ ကုမၸဏီဟူ၍ ခြဲထား၏။ ထိုကၽြန္းတြင္ ပိုက္လိုင္းအဖြဲ႕မွ အလုပ္လုပ္သည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ရာ သူတို႔ဘက္က Safety မ်ားက ကၽြန္ေတာ္ အင္တာဗ်ဴး၀င္ဖို႔ စီစဥ္ေပးမည္ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ဖက္စလံုးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးေနသူ ျဖစ္ၿပီး၊ ယခု လွ်ပ္စစ္ပိုင္း ကုမၸဏီအတြက္ လုပ္ရမွာျဖစ္သည္။

၁၀.၁၁.၂၀၁၀ေန႔ ညေနမွာ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ ၉နာရီခြဲမွာ အင္တာဗ်ဴးဟု ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဆိုသည္။ ဗ်ဴးသည္႔ ပံုစံ ယူသြားပါဟု Safety Coordinator တစ္ဦးက ဆိုသည္။ ဘယ္မွာလဲ ေမးေတာ႔ လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီဘက္မွာ မရွိ။ သည္သို႔ျဖင့္ ပိုက္လိုင္း ကုမၸဏီဘက္ ေျပးရသည္။ သူတို႔ဆီမွာလည္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုကုမၸဏီကို ၀င္စကတည္းက ပိုက္လိုင္းဘက္မွာ ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္လာသူမို႔ တခ်ိဳ႕ Safety မ်ားက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရင္းႏွီး ေနေလၿပီ။ သည္မွာပဲ ကုလား Safety တစ္ေယာက္က သူ႔ Thumb Drive ထဲမွာ ရွိေလာက္သည္။ နံနက္ ယူလာ ေပးမည္ဟု ဆိုသည္။ အင္တာဗ်ဴးက ၉နာရီခြဲမို႔ မီပါသည္ဟု ေတြးကာ ok ဟုဆိုမိသည္။

သူတို႔က အေတြ႕အႀကံဳရွိၿပီးသားမို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဘာေတြေမးတတ္လဲဟု ေမးရာ ပိုက္လိုင္းဘက္က လူမ်ားမို႔ လွ်ပ္စစ္ပိုင္း ဘာေမးမည္လဲဆိုသည္ကို သူတို႔ မေျပာႏို္င္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။ ဟုတ္ေတာ႔ ဟုတ္သည္။ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သည္။ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္႔လိုပင္ Mechanical Engineer မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ဟိုတုန္းကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သိေသာ ကုလား Safety တစ္ေယာက္က CP88( Code of Practice 88) ဖတ္ပါတဲ႔။ သူသိသမွ်လည္း ေျပာျပေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ e-mail ကို ယူထားၿပီး ညက် CP88 ကို mail ပို႔ လိုက္မည္တဲ႔။ အိုေကေပါ႔။

ကၽြန္ေတာ္႔ CM ကစိတ္ပူၿပီး 'ဘယ္လိုလဲ' ဟုေမးသည္။ ဘာမွမသိရေသးေၾကာင္း ေျဖေတာ႔ ပိုက္လိုင္းဘက္က Safety မ်ားကို သြားေမးသည္။ သိပ္မထူးလာ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို Google မွာ ရွာဟု ေျပာသည္။ ရွင္းေရာ။ သည္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ Safety Manager ႏွင့္ မူလ Site က Coordinator ကို SMS ပို႔ၿပီး အကူအညီ ေတာင္းရ သည္။' မနက္ျဖန္ Interview ရွိ၍ ဖတ္စရာမ်ား ရွိပါက သည္ည mail ပို႔ေပးပါရန္' ေတာင္းၾကည္႔သည္။ မန္ေနဂ်ာ ထံက ဘာမွျပန္မလာ။ Coordinator ကေတာ႔ 'လုပ္ေပးမယ္' ဟု ျပန္လာသည္။

သို႔ႏွင့္ အိမ္က အမ်ိဳးသမီးကို လွမ္းၿပီး Google မွာ ရွာရမည္႔ ေခါင္းစဥ္ေတြ ေျပာထားလိုက္သည္။ Project Manager က ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပူေနမွန္းသိ၍ 'ကုလား Safety ေတာင္ ေအာင္တာ၊ မင္းလည္း ေအာင္မွာ၊ စိတ္မပူနဲ႔' ဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္က Site ထဲက Safety အေၾကာင္း ေမးမွာကို စိတ္မပူ။ ခုဟာက လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီက Safety မို႔ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းေမးလိမ္႔မည္ ဆိုေသာ အင္တာဗ်ဴး ၀င္ဖူးသူမ်ား စကားေၾကာင့္ စိတ္ပူေနတာ ျဖစ္သည္။

သည္လိုႏွင့္ အိမ္ေရာက္ၿပီး ေရခ်ိဳး၊ ထမင္းစားၿပီး စာဖတ္ရသည္။ Google ကလည္း ရွာရ၏။ ေတြ႕တာေတြ႕၊ မေတြ႕တာ မေတြ႕။ e-mail ကို စစ္ေတာ႔ ေက်းဇူးရွင္ေတြက ဘာမွပို႔မထား။ သည္ေတာ႔ ရန္ကုန္မွာတုန္းက လွ်ပ္စစ္သင္တန္းေပးစဥ္ မိတၱဴကူးထားေသာ မွတ္စုမ်ားကို ျပန္လွန္ၿပီး ဖတ္ရေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ လူ၏သဘာ၀ စာဖတ္လွ်င္ အိပ္ခ်င္လာ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ခဏ၀င္အိပ္ၿပီး ညတစ္နာရီမွာ ျပန္ထ၍ စာဆက္ဖတ္သည္။ သင္တန္းက ေပးထားေသာ Booklet ေလးကိုပါ က်က္ရ မွတ္ရ၏။

ေနာက္တစ္ေန႔ အလုပ္ေရာက္ခ်ိန္ အင္တာဗ်ဴးပံုစံ သြားေမးစဥ္ Thumb Drive ပါမလာ။ ထိုကုလားက ေမ႔ခဲ႔ သည္တဲ႔။ ပြဲေတာ႔ စေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္႔ ကိစၥကို သူတို႔ အေလးမထားေလေရာ႔ သလား။ မတတ္ႏိုင္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အင္တာဗ်ဴးဖို႔ ေခၚသြားေပးမည္႔ Coordinator အလာကို ေစာင့္ေန ရေတာ႔၏။ ေစာင့္သာေနသည္။ ေက်းဇူးရွင္က ၉နာရီအထိ ေပၚမလာ။ ၉နာရီထိုးမွ သူႏွင့္ေတြ႕ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီဘက္က Admin ကုလားေလးကို Interview Form မရွိ၍ ေဟာက္ေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုလည္း မရွာထားဘူးလားဟု ေမး၏။ သူ႔လက္ေအာက္က အိႏၵိယလူမ်ဳိး Safety ေမ႔က်န္ခဲ႔သည္႔ အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပခဲ႔သည္။

သည္ေတာ႔ သူက ကၽြန္ေတာ္႔ Admin ကုလားေလးကို Client ရံုးမွာ သြားယူခိုင္းသည္။ အခ်ိန္က မိနစ္၂၀ သာ က်န္ေတာ႔သည္။ အင္တာဗ်ဴးခံရမည္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖည္႔ရန္ ပံုစံကား လက္ထဲ ေရာက္မလာ ေသး။ ကုလားေလးလည္း မိုးေရထဲမွာ ထီးဆြဲ၍ ေျပးေလၿပီ။ Coordinator က ကၽြန္ေတာ္႔ကို အင္တာဗ်ဴး ေခၚသြားမည္ ေျပာသည္။ ရံုးက ကားကို ထုတ္ေန၏။ ရံုးက ခ်င္းေလးတစ္ေယာက္က အားေပးသည္။ 'အစ္ကို အင္တာဗ်ဴးလား' တဲ႔။ 'ဟုတ္တယ္' ဟု ဆိုေသာအခါ မေလးတစ္ေယာက္ နာမည္ကိုေျပာ၍ 'အဲဒီလူေမးရင္ မေခ်ာင္ဘူးဗ်' ဟု ဆိုသည္။

ကားေပၚေရာက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ Coordinator ကို 'ငါ႔ကိုဘယ္သူဗ်ဴးမွာလဲ' ဟု ေမးခိုက္ ခ်င္းေလးေျပာေသာ မေလး၏နာမည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရြတ္ျပသည္။ ေခၽြးေတာ႔ ပ်ံစျပဳေလၿပီ။ ဘုရားစာမ်ား ရြတ္ရေတာ႔၏။ အင္တာဗ်ဴးက်၍ ကၽြန္းေပၚမွာ မလုပ္ရဘဲ ျပန္သြားရေသာ Safety ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိၿပီလဲ၊ မရွိႏိုင္ဟု ေတြးကာ ကိုယ္႔ဘာသာ ေျဖသိမ္႔ရ၏။

ေတြ႕ပါၿပီ။ 'ဘယ္မွာလဲပံုစံ' ဟု ကၽြန္ေတာ႔ကို ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ Coordinator က ယခုသြားယူေန၍ လာေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ 'ဒါဆို Certificates ေတြျပ' တဲ႔။ ပါသမွ် အကုန္ျပလိုက္သည္။ တစ္ရြက္ခ်င္း လွန္ဖတ္၏။ 'အရင္က ဘယ္မွာ လုပ္ဖူးလဲ' ဟုေမးသည္။ စကၤာပူမွာ လုပ္ဖူးသမွ် Site မ်ား၊ ကၽြန္းမ်ားကို ေျပာျပ သည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ Coordinator က 'စကၤာပူမလာခင္ကေရာ' ဟု စကား လမ္းေၾကာင္းေပးသည္။ 'ျမန္မာျပည္မွာ လည္း Safety ပဲလုပ္ခဲ႔ပါတယ္' ဆိုမွ အင္တာဗ်ဴးသူက ကၽြန္ေတာ္႔ Certificate မ်ား ျပန္ေပးသည္။ 'ရၿပီ' ဟု ေျပာ၏။

ပထမေတာ႔ ေၾကာင္သြားသည္။ Coordinator က Interview ၿပီးၿပီဟု ဆိုမွ ေပ်ာ္လိုက္သည္႔ ျဖစ္ျခင္း။ ပံုစံလာမွ ျဖည္႔ၿပီး လက္မွတ္လာထိုးခိုင္းဟု တစ္ဆက္တည္း ဆိုသည္။ ထိုလက္မွတ္ျဖင့္ ကၽြန္းမွာ အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရွိသည္႔ Permanent Pass ကို ရမွာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ Project Manager က စိတ္ပူစြာ ေစာင့္ရင္း 'ဘယ္လိုလဲ' ဟု ရံုးျပန္အေရာက္မွာ ေမးသည္။ ok ဟု ဆိုေတာ႔ ထခုန္မတတ္ သူ၀မ္းသာသြားတာ ကၽြန္ေတာ္သိသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိသည္မွာ 'ကံၾကမၼာ' ကို ျဖစ္သည္။ ဘာမွမျပင္ဆင္ရ၊ ကူညီမည္႔သူမရွိ၊ အိပ္ေရးလည္း အပ်က္ခံရေသး၊ အင္တာဗ်ဴးမည္႔သူကလည္း ႏႊာမည္႔သူ၊ ထိုအခ်ိန္မွာ တကယ္ေမးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ Certificate မ်ား၊ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳမ်ားႏွင့္ပင္ ၿပီးသြားသည္။ ေလာက၏ ကံၾကမၼာ အလွည္႕အေျပာင္းဆိုသည္က ဒါမ်ိဳးလား။ ကံဆိုးၿပီ ထင္ကာမွ ကံေကာင္းလာတတ္ ေသးသည္ပဲ။ ဒါကပင္ ေလာကႀကီးဟု ေခၚရေသာ အေၾကာင္းမ်ားထဲက တစ္ခုျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ။

ဆူးသစ္
၂၁း၀၅ နာရီ

၁၆.၁၁.၂၀၁၀

4 comments:

Sunny said...

ေတာ္ေသးတာေပါ့.. ကံၾကမၼာက ကုိယ့္ဘက္မွာ ရွိေနလို႔ေနာ္..

Anonymous said...

အေတြ ့အႀကံဳေကာင္းတစ္ခုပါပဲရွင္။
ဒီ POST ေလးဖတ္ၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မွုေတြ
လံုေလာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ားႏွင့္အတူ
စာေရးသူရဲ့ ကံေကာင္းသြားမွုေလးအတြက္
ဝမ္းသာမိပါတယ္။ :)
...ခင္မင္လွ်က္...ခင္မာလာေအာင္..:)

success said...

It's about Bukom right . :)

ဆူးသစ္ said...

ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အဲဒါ Bukom မွာပါ။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...