Sunday, February 15, 2015

" ေမ့မရႏိုင္ခဲ့ေသာ မာလာေဆာင္ညတစ္ည "


 ၁၉၉၅ ခုႏွစ္၊ ေမလ၊ ၂၇ ရက္ေန႕။

လက္ရွိကာလက ျပန္ၾကည့္လွ်င္  ႏွစ္ ၂၀ ခန္႕ပင္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မေမ့ႏိုင္ခဲ့ေသာ ညတစ္ည ရွိခဲ့သည္။ ယခင္က ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ညဘက္ႀကီးလမ္းေလွ်ာက္၍ ေလွ်ာက္သြားခဲ့ေသာညသည္ မေမ့ႏိုင္ခဲ့ေသာ ပထမည။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ (၂၀) မွာ ကၽြန္ေတာ္ ထိုညအေၾကာင္း ေရးခဲ့ပါသည္။ ယခု ၁၉၉၅ ခုႏွစ္၊ ေမလ၊ ၂၇ ရက္ေန႕သည္ကား ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ ႀကံဳရသည့္ညမဟုတ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရွိ မာလာေဆာင္မွာ ႀကံဳခဲ့ရတာျဖစ္သည္။ ထိုညကလည္း မေမ့ႏိုင္ခဲ့ေသာ ညတစ္ညပင္။

ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဂစ္တာတီးေဖာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရွိသည္။ သူတို႕က ကၽြန္ေတာ္ယခင္ေနခဲ့ရာ အရပ္မွ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္ေျပာင္းသြားခဲ့သည့္တိုင္ သူတို႕ရွိရာကို ရံဖန္ရံခါ သြားလည္တတ္ၿပီး သူတို႕အထဲမွာ ဂစ္တာအတီးေကာင္းသူ တစ္ဦးရွိ၍ အခါအခြင့္သင့္လွ်င္ သင့္သလို သီခ်င္းစုဆိုတတ္သည္။

ထိုညက မထင္မွတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး ၁၀ ေယာက္ခန္႕စုမိသည္။ ညီအစ္ကိုလိုေနေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အိမ္မွာ ေလးဘီးကားေလးရွိ၍ ထိုကားႏွင့္ အေဆာင္မွာ သီခ်င္းသြားဆိုရန္ ညွိသည္။ ႏွစ္ခါမညွိရ။ သည္လိုႏွင့္ လွည္းတန္းက မာလာေဆာင္ကိုေရာက္သည္။

အေဆာင္မွာ သီခ်င္းဆိုလွ်င္ သီခ်င္းဆိုသူခ်င္းသာ သိသည့္ စည္းကမ္းဟု ဆိုရမည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိသည္။ တစ္ဖြဲ႕ဆိုေနခ်ိန္မွာ ေနာက္တစ္ဖြဲ႕က ၿပိဳင္မဆိုရ။ ဒါက နားလည္မႈျဖစ္သည္။ မည္သူမွ် စည္းကမ္း ထုတ္ထားတာ မဟုတ္။ ထိုအတြက္ ဆိုရသူေတြလည္း ေကာင္းသလို။ နားေထာင္ရသူမ်ားလည္း အဆင္ေျပသည္။ ၿပိဳင္ဆိုေနလွ်င္ ဆူညံကာ ဆိုသူလည္း မေကာင္း။ နားေထာင္သူလည္း မေကာင္း။

ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ မာလာေဆာင္ေရွ႕မွာ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ တီးလက္စ။ သူတို႕က သံုးေလးေယာက္ေလာက္သာ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕က သူတို႕တီးလက္စ အပုဒ္ ၿပီးေအာင္ေစာင့္သည္။ သူတို႕ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၀င္သည္။ သူတို႕က ခဏရပ္သည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သူတို႕ျပန္ဆိုစဥ္မွာ မိုးကဖြဲဖြဲ စရြာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဂစ္တာမိုးစိုမွာ စိုး၍ ကားေပၚကို ခဏတင္ကာ မူလအဖြဲ႕ အၿပီးကို ေစာင့္သည္။

ထိုအခ်ိန္မွာ မာလာေဆာင္ေပၚက လူရိပ္မ်ားကို မီးေရာင္ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမင္ရသည္။ သူတို႕သည္ သူတို႕၀ရန္တာမွ သီခ်င္းကို နားစြင့္ေနပံုရသည္။ မူလဆိုေနေသာ အဖြဲ႕ကား မိုးဆက္ရြာလာ၍ ရပ္ကာ ျပန္သြားေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕က မိုးကိုခဏေစာင့္ၿပီး မိုးနည္းနည္းပါးခ်ိန္မွာ အေဆာင္တံခါးေရွ႕ကို ျပန္၀င္သည္။ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ မိုးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုယ္ေပၚကို စိုရႊဲသည္အထိ မက်ႏိုင္ေတာ့။

ထိုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕က ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႀကိဳက္ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို စဆိုသည္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာပါလာေသာ ေသာက္ေရဘူးမ်ား ကုန္သြားသည္။ ပါလာေသာ သူအခ်ဳ႕ိက အေဆာင္ေပၚကို ကုန္းေအာ္သည္။ ေသာက္ေရကုန္သြားၿပီဟု။ သီခ်င္းက ကုန္းေအာ္ဆိုရ၍ ေမာလာသည့္အခါ ေရက ဆာလာသည္။ ထိုအခါ သီခ်င္း ဆက္ဆိုဖို႕ အားေလ်ာ့လာ၏။

ထိုအေတာအတြင္းမွာ အေဆာင္ထဲက ဦးေလးႀကီးတစ္ဦးထြက္လာသည္။ ေသာက္ေရႏွင့္ စားစရာ မုန္႕တခ်ဳိ႕ပါလာ၏။ ၿပီးေတာ့ စာတစ္ေစာင္ကို ဦးေလးႀကီးက ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖတ္ၾကည့္သည္။

" အေဆာင္ေရွ႕က သီခ်င္းလာဆိုၾကေသာ အစ္ကိုႀကီးမ်ားရွင့္.......
ေက်းဇူးျပဳ ၿပီး အေဆာင္ေပၚကို လွမ္းမေအာ္ပါနဲ႕ေနာ္။ အေဆာင္မႉးဆူမွာစိုးလို႕ပါ။ လိုတာရွိရင္ အဲဒီဦးေလးႀကီးကို လွမ္းမွာလိုက္ပါ။ အခု ေသာက္ေရနဲ႕ မုန္႕ေတြထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ကို ေအာက္ကစာရင္းထဲက အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ဆိုေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုပါရေစ။ " ဆိုၿပီး အဆိုေတာ္နာမည္မ်ားကို ၾကည့္သည့္အခါ ထူးအိမ္သင္၊ ေဆာင္းဦးလိႈင္၊ ေလးျဖဴ ၊ စိုးလြင္လြင္ စသျဖင့္ ပါသည္။

ဘာေျပာေကာင္းမည္နည္း။ ထူးအိမ္သင္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆက္တိုက္ဆိုသည္။ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာ၊ ေဆြးတယ္၊ အေမ့အိမ္ စသျဖင့္ စံုေနေအာင္ဆိုသည္။ အံ့ဩဖို႕ေကာင္းသည္။ သူတို႕သည္ အေဆာင္၏ ညဥ့္နက္လာမႈကို အံတုကာ အေဆာင္မႉး၏ စည္းကမ္းကိုလည္း မလြန္ဆန္ကာ ၀ရန္တာမွာ နားေထာင္ေနရာမွ အခန္းထဲကို ၀င္သည္။ တံခါးကိုဖြင့္ထားသည္။ ၿပီးေတာ့ အခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သီခ်င္းကို ေတးသရုပ္ေဖာ္ လိုက္လုပ္သည္။ ထိုသို႕လုပ္သည္က အခန္းတစ္ခန္းတည္း မဟုတ္။ ေလး၊ ငါး၊ေျခာက္ခန္း။ သူတို႕ အဆင္ေျပသလို လုပ္ေနတာ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ကား ေရႏွင့္စားစရာ ရၿပီျဖစ္၍ အားနည္းနည္းရွိလာသလို မာလာေဆာင္သူတို႕၏ ေတး သရုပ္ေဖာ္တို႕ေၾကာင့္ သီခ်င္းဆိုရသည္ကို ပိုၿပီး အရသာေတြ႕လာ၏။ ေဆာင္းဦးလိႈင္၏ မင္းရဲ႕ ကို ဆိုသည္။ ဒါလည္း သူတို႕က ေတးသရုပ္ေဖာ္လို လိုက္လုပ္သည္။ ေလးျဖဴ ၏ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းေလး မွာေတာ့ သူတို႕ အားလံုးၿငိမ္၍ နားစြင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က ဆလိုင္းသႊေအာင္ ေရး၍ သူကိုယ္တိုင္ ဆိုခဲ့ၿပီး ဖိုးခ်ိဳ ျပန္ဆိုခဲ့ေသာ အေဆာင္သူရဲ သီခ်င္းကို ဆိုရန္ မာလာေဆာင္နဲ႕ပတ္သက္လို႕....ဟု အစခ်ီ သည္။ ထပ္ၿပီး အံ့ဩရျပန္သည္။ အခန္းတိုင္းလိုလို ထြက္၍ မဆိုရန္ လက္ရိပ္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုး ဆုိရန္ျပင္ရင္း ရပ္တန္႕ခဲ့ရသည္။ သူတို႕ မာလာေဆာင္၏ ရာဇ၀င္ထဲက အခ်စ္ႀကီးသူ တစ္ေယာက္၏ အေၾကာင္းေရးဖြဲ႕ထားေသာ သီခ်င္းကို သူတို႕ နားေထာင္ရန္ စိုးရြံ႕ေနပံုရသည္။

ၿပီးေတာ့ သူတို႕ထဲက ေလးငါးေယာက္သည္ ေရခ်ဳိးသည့္ခြက္မ်ား ကိုကိုင္ကာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေရေလာင္း ဟန္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိလုိက္သည္။ အတီးသမားက ျမနႏၵာကို စတီးသည္။ အားလံုးက သံၿပိဳင္လိုက္ေတာ့သည္။ ေျပာလွ်င္ ယံုမွာမဟုတ္။ သူတို႕သည္ သူတို႕၏ ခုတင္ေပၚကို တက္ကာ ကၾကေတာ့သည္။ တစ္ခန္းႏွင့္တစ္ခန္း မျမင္ရ၍ အကမ်ားက မတူညီၾက။ သို႕ေသာ္ သႀကၤန္အကတို႕၏ သေဘာကို သူတို႕သိသည္။ တခ်ဳိ႕သည္ ဆံပင္ရွည္မ်ားကို ျဖန္႕ခ်ၿပီးကသည္။ ကိုယ္ကိုလွည့္စဥ္မွာပင္ ဆံစတို႕သည္ ေလမွာ၀ဲ၏။ တကယ္ကို သႀကၤန္လို ကေနတာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕မွာ ဆိုရင္းဆိုရင္း အားတက္ေလၿပီ။

မိုးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို မရပ္ႏို္င္ေတာ့။ ဆက္မရြာေတာ့ဘဲ လံုး၀ ရပ္တန္႕သြားေတာ့သည္။ ျမနႏၵာ ဆံုးသည့္အခါ သူတို႕အထဲက တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္က လက္ကိုင္ပု၀ါကေလးမ်ားကို ေ၀ွ႕ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိလိုက္ျပန္ၿပီ။ ဂစ္တာအတီးသမားသည္ ယခင္ကတည္းက လိဒ္ဂစ္တာသမားျဖစ္၏။ စိုးလြင္လြင္၏ ဒံုးယိမ္းညကို ကရင္ဒံုးယိမ္းတီးလံုးျဖင့္ ဂစ္တာႏွင့္ စလိုက္သည္။ ထို႕ေနာက္ တစ္ဖြဲ႕လံုးသံၿပိဳင္ လိုက္ေတာ့၏။

မာလာေဆာင္သူတို႕သည္ လက္ကိုင္ပု၀ါမ်ားထုတ္ကာ ဒံုးယိမ္းညကို ကၾကျပန္ေတာ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဆံုးတိုင္း သူတို႕သည္ တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သက္လာေတာ့သည္။ ညသည္ တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္လြန္သြားေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕မွာ အရုဏ္က်င္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ပင္ပန္းမႈမ်ားက ၀င္ေရာက္လာေတာ့သည္။ သူတို႕အေဆာင္မီးမ်ား မပိတ္ခင္ အားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္ ခဲ့ေတာ့သည္။

ထို႕ေနာက္ လွည္းတန္းက မိုးအလင္းေရာင္းသည့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ဗိုက္၀င္ျဖည့္ၿပီးမွ အိမ္သို႕ ျပန္ခဲ့ ၾကေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈဆိုသည္မွာ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလွသည္။ ထိုအထဲကမွ အေဆာင္ေက်ာင္းသားဘ၀ ဆိုတာကလည္း တကယ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စရာျဖစ္သည္ဟု အေဆာင္ မေနခဲ့ရသည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သည္။ ထို႕အျပင္ မိန္းကေလး အေဆာင္မ်ားေရွ႕မွာ သီခ်င္းသြားဆို ရသည့္အခါလည္း တကယ္ကို ၾကည္ႏူးရသည္။ ထိုခံစားမႈကို အေဆာင္မွာ သီခ်င္းသြားဆိုဖူးသူမ်ားသာ သိသည္။

ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားစစ္စစ္ ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႕ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္က သဇင္ေဆာင္ေရွ႕မွာလည္း သီခ်င္းဆိုဖူးသည္။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က အင္းလ်ားေဆာင္ေရွ႕ မွာလည္း ဆိုဖူးသည္။ ရန္ကုန္ေဆးတကၠသိုလ္၏ ယု၀တီေဆာင္နားမွာလည္း ဆိုဖူးသည္။ သို႕ေသာ္ ထုိမာလာေဆာင္မွာ ဆိုခဲ့သည့္ ညကိုျဖင့္ ေမ့မရႏိုင္သည္မွာ အေသအခ်ာ။

အေၾကာင္းကရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ ထိုအခ်ိန္က ဂီတဆိုသည့္ အႏုပညာအေပၚ စီးဆင္းနစ္၀င္မႈ တစ္ခုသာရွိသည္။ မာလာေဆာင္သူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အတီးသမား၊ အဆုိသမားမ်ား သည္လည္းေကာင္း ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္၍ အရြယ္၏ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ ေခတ္၏ ေပးလာသည့္ အခြင့္အေရးေပၚမွာ အျပည့္အ၀ အသံုးခ်ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ ထိုအတြက္ တကယ္ကို ၾကည္ႏူး စရာေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ ထိုအခ်ိန္က ဘာစိတ္၊ ညာစိတ္မ်ား မရွိၾက။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုေသာ သီခ်င္းကို သူတို႕က လိုက္က၊ ေတးသရုပ္ေဖာ္လုပ္ျပၾကမို႕ မနက္လင္းလွ်င္ သူတို႕ကို ေစာင့္ၿပီး လုိက္ေရာ၊ အကၽြမ္းတ၀င္ျဖစ္ေအာင္လုပ္၊ ဇာတ္လမ္းရွာ စသျဖင့္ လုပ္ခ်င္ေသာစိတ္မ်ား မရွိ။

မိန္းကေလး အေဆာင္ေရွ႕ သီခ်င္းဆိုစဥ္ရသည့္ စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးကို ရခ်င္၍၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသား ဘ၀ ေပ်ာ္ရ၍၊ မာလာေဆာင္သူမ်ားကလည္း အေဆာင္ေရွ႕မွာ သီခ်င္းလာဆိုေသာ ေက်ာင္းသားျဖစ္ျဖစ္၊ အရပ္သားျဖစ္ျဖစ္ အေဆာင္သူတို႕၏ သဘာ၀အရ သီခ်င္းလာဆိုလွ်င္ နားေထာင္ရင္း ေက်ာင္းသူဘ၀ အားလပ္ခ်ိန္ စိတ္အပန္းေျဖစရာ အျဖစ္ ၾကည္ႏူးရ၍ စေသာခံစားမႈမ်ဳးိျဖင့္သာ တစ္ခ်ိန္က ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတာျဖစ္သည္။

မည္သို႕ဆိုေစ ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ယခုလို ညမ်ဳိးကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရ ခဲ့သည့္အတြက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ေက်နပ္မိပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာအတိတ္တို႕သည္ ျပန္မရႏိုင္ေတာ့။ တခ်ဳိ႕ေသာ ဘ၀တို႕သည္ ျပန္မရႏိုင္ေတာ့။ သို႕ေသာ္ တခ်ဳိ႕ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုကား ဘ၀၏ အမွတ္တရမ်ားအျဖစ္ ျပန္ေတြးတိုင္း ၾကည္ႏူးေနႏိုင္ေသးသည္ ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေခတ္ ၏ ေက်ာင္းသားဘ၀ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ေနပါသည္။

ၾကာေတာ့ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ကပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႕က ျဖစ္ပါသည္။          ။

သားလတ္
၁၂း၃၂ နာရီ ( စင္ကာပူစံေတာ္ခ်ိန္ )
၁၅.၂.၂၀၁၅
Photo Ref: freewallsource.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...