Friday, April 6, 2012

"ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ စာတင္ေသာ ျမစ္တစ္စင္း၏ ရာဇ၀င္"


ကၽြန္ေတာ္ရွစ္တန္းေလာက္၊ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ပုဂံကို စေရာက္ဖူးခဲ့သည္။ မိသားစုစံုညီ ဘုရားဖူးထြက္ခြင့္ရခဲ့ျခင္းပင္။ သည္တုန္းက ဟုိဘက္ေခတ္မို႕ သမ၀ါယမဟိုတယ္ ဆိုသည့္နာမည္ျဖင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္ဘုရားနားမွာ ဟိုတယ္ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕မိသားစု ထိုအခ်ိန္က ထိုဟုိတယ္မွာ တည္းခဲ့ဖူး၏။ တစ္ေနကုန္ဘုရားစံုဖူးၿပီး ျပန္လာခ်ိန္မွာ ကန္ေတာ့ပလႅင္ဘုရား၏ အျမင့္တစ္ေနရာမွ ပုဂံ၏ အလွအပကို ခံစားခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟုိတယ္ေဘးမွာ ဧရာ၀တီျမစ္သည္ ေကာက္ေကြ႕စြာ စီးဆင္းေန၏။

ညေနေန၀င္ခ်ိန္အလွ။ ဧရာ၀တီ။ ကန္ေတာ့ပလႅင္ဘုရား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕မိသားစုႏွင့္ အတူ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ားပါ ပါသည္။ သည္လိုရႈခင္း၊ သည္လိုအလွ၊ သည္လို ပုဂံ၊ သည္လို ဧရာ၀တီ။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ခန္႕က။ 

အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ပုဂံကိုေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ေရာက္သည္။ ၂၀၀၀ခုႏွစ္၏ အစြန္းပိုင္းကာလမ်ား။ အရင္ကလို ဘုရား၏ အျမင့္ အထက္ပစၥယံမ်ားသို႕ ေပးမတက္ေတာ့။ သို႕ေသာ္ ဗူးဘုရားေဘးက ဧရာ၀တီကို ကၽြန္ေတာ္ ခံစားခြင့္ရခဲ့ေသးသည္။ ဧရာ၀တီသည္ အရင္ကႏွယ္ ႏုပ်ဳိဆဲ။ 

အလုပ္ထဲမွာ ရွိေနစဥ္မွာပင္ ဧရာ၀တီမွာ သေဘၤာစီး၍ ဧရာ၀တီတိုင္းထဲက ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို သြားခြင့္ရသည္။ ရွည္လ်ားလွသည့္ ဧရာ၀တီ၏ အလ်ားကို ေတြးၾကည့္မိခဲ့ဖူးသည္။ ၿပီးေတာ့ ဧရာ၀တီ၏ ေဘးမွာ ဧရာ၀တီကို မွီတည္ရွိေနေသာ ၿမိဳ႕မ်ားအေၾကာင္းကိုလည္း ေတြးမိခဲ့ဖူး၏။ 

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ရက္စက္ေသာ နာဂစ္ကိုႀကံဳရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာ တက္ေနေသာ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္က သူငယ္ခ်င္းေမာင္ႏွမမ်ား အတူစု၍ တတ္ႏိုင္တာေလးေတြယူကာ ဧရာ၀တီ၏ ေဘးက ရြာေတြအထိ တက္ကာ အလႉလုပ္ၾကသည္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ အ၀တ္အထည္၊ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္၊ လြယ္အိတ္၊ ေက်ာင္း၀တ္စံု။ စံုလို႕။ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ၿပိဳက်ေနသည္ကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ခံစားမႈမ်ားစြာ ျဖစ္သည္။ သမၺာန္ႏွင့္ ရြာတစ္ရြာကို အကူးမွာ ဆရာမတစ္ေယာက္ပါလာေတာ့ သူကေျပာသည္။ ကၽြန္မ စာသင္ေက်ာင္းကို မျပန္တာ ၾကာၿပီ။ မိဘေနမေကာင္းလို႔ပါ တဲ့။ အခု နာဂစ္ျဖစ္ၿပီး ကေလးေတြေက်ာင္း ပ်က္သြားတယ္ ၾကားေတာ့ မျပန္ဘဲကို မေနႏို္င္ေတာ့ဘူး ဟုဆိုသည္။ သူ႕မ်က္၀န္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ၀ဲေနတာ ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး တစ္ေလွတည္း စီးေနၾကသည္။ တစ္ရြာတည္းကို သြားခဲ့ၾကသည္။ စိတ္က တစ္စိတ္တည္း။ ထိုရြာက ကေလးမ်ား၏ အနာဂတ္အတြက္။

ဘြဲ႕လြန္ၿပီးေတာ့ စင္ကာပူမလာခင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုးကြယ္သည့္ ဘုန္းႀကီး ရွိရာပဲခူးတိုင္း၊ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕ကို အေမတို႕ႏွင့္ ေရာက္သည္။ ျပည္က သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္ေတာ္ေရာက္မွန္းသိၿပီး လာခဲ့ဖို႕ေခၚသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ နာမည္တစ္လံုးသာ ကပ္လြဲေသာ ထိုသူငယ္ခ်င္းက ျပည္သား။ သူက ဆိုင္ကယ္တစ္စီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပည္မွာ လုိက္ျပသည္။ ဧရာ၀တီေဘးက အေအးဆိုင္ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏွစ္ေယာက္ ႀကံရည္ေသာက္သည္။ 

လွပေသာညေနခင္းေလးမွာ ဧရာ၀တီ၏ တစ္ဘက္ကမ္းမွ ေစတီပုထိုးမ်ား၊ သဲေသာင္မ်ား၊ လူးလာသြားလာေနေသာ ေလွငယ္မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ဧရာ၀တီ၏ အလွကို ခံစားေနခဲ့ဖူးသည္။

ေနာက္ဆံုး စင္ကာပူေရာက္လာၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ၾကားရသည္။ ျမစ္ဆံု။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ရေသာ ပထ၀ီထဲက ျမစ္ဆံု။ ဆရာ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) ကဗ်ာေရးခဲ့ဖူးေသာ ျမစ္ဆံု။ ဧရာ၀တီ၏ အစျမစ္ဆံု။ ထိုျမစ္ဆံုမွာ ဆည္ေဆာက္မည္တဲ့။ အတတ္ပညာရွင္မ်ားက မီးေမာင္းထိုးျပသည္။ မည္သို႕ျဖစ္ႏိုင္သည္ဆိုေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ား။ ေတြးၾကည့္ေတာ့ စိတ္ထဲမေကာင္းလွ။

ကၽြန္ေတာ္ ခံစားခဲ့ဖူးေသာ ပုဂံႏွင့္ ဧရာ၀တီ။ ကၽြန္ေတာ္ရင္နင့္ခဲ့ဖူးေသာ နာဂစ္ႏွင့္ ဧရာ၀တီ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကိုယ္ခ်င္းစာေပးခဲ့ဖူးေသာ ၿမိဳ႕မ်ား၊ ရြာမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ဧရာ၀တီ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း အတူတူ ခံစားခဲ့ဖူးေသာ ညေနခင္းတစ္ခုႏွင့္ လွပလြန္းေသာ ဧရာ၀တီ။  

နာဂစ္လို သဘာ၀ေဘးေၾကာင့္ပင္ ၿမိဳ႕မ်ား၊ ရြာမ်ား၊ လူမ်ား ၿပိဳလဲခဲ့ရေသးလွ်င္ ဧရာ၀တီမရွိေတာ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး ၿပိဳလဲသြားႏို္င္သည္။

ထိုဧရာ၀တီကို သိသိႀကီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စြန္႕လႊတ္ရေတာ့မွာလား။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ အိႏၵိယျပည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ ကမၻာေက်ာ္ တပ္ဂ်္မဟာကိုလည္း ေရာက္၏။ ထိုအေဆာက္အအံုေဘးက ယမံုနာျမစ္ကမ္းပါးကေန ကၽြန္ေတာ္တို႕ မွတ္သိဖူးေသာ ယမံုနာကို လွမ္းေငးခို္က္ ယမံုနာသည္ ေျခာက္တိေျခာက္ကပ္။ သဲေသာင္မ်ားကို ျမင္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္က ပထ၀ီသင္ရစဥ္ ယမံုနာတို႕၊ ဂဂၤါတို႕ဆိုသည္မွာ နာမည္ေက်ာ္မ်ား။ ခုေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမစ္ထဲမွာ အ၀တ္ဆင္းေလွ်ာ္ေနၾကသည္။ အမိႈက္မ်ားကား ရႈပ္ပြေန၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဧရာ၀တီသည္လည္း တစ္ခ်ိန္မွာ ထိုသို႕ ျဖစ္သြားေတာ့မည္လား။

ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိသလို လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက ဧရာ၀တီကို ခံစားသြားေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးလည္း ရွိေသးသည္။ သူကား သီခ်င္းေရးဆရာတစ္ဦး။ ထိုထက္ပိုေျပာရလွ်င္ တကယ့္အႏုပညာရွင္စစ္စစ္။ သူသည္ သီခ်င္းဆိုသည္။ ကဗ်ာစပ္သည္။ 
  
ဧရာ၀တီႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူေရးခဲ့ေသာ သီခ်င္းသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လို လွသည္။ အားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခ်စ္ေသာ ဧရာ၀တီအတြက္ သူခံစားေရးခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းအတြက္ သူတစ္လေလာက္ အခ်ိန္ယူခဲ့ရသည္။ အာရံုမလာလွ်င္ ထမေရး။ သူသည္ ဧရာ၀တီႏွင့္ ပတ္သက္၍ နင့္နင့္သည္းသည္း ခံစားတတ္ပံုရ၏။ 

သူ႕သီခ်င္းထဲမွာ ဧရာ၀တီသည္ ရာဇ၀င္ထဲက လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားကို သိမ္းဆည္းထားသည္။ ခမ္းနားေသာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားႏွင့္ ေရႊေရာင္လႊမ္းေသာ ေန႕ရက္မ်ားကို ေျပာျပႏုိင္သည္။ ပိုင္ဆိုင္မႈအတြက္ သူရဲေကာင္း မ်ားစြာ ျဖစ္တည္မႈကို ျပန္ျပႏို္င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္၏ ေရႊေရာင္အနာဂတ္အတြက္ ရာဇ၀င္အေဟာင္းမ်ားကို စြန္႕၍ ရာဇ၀င္အသစ္မ်ားကို ေရးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ မိခင္ဟု သူတင္စားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ၀ိညာဥ္ဟုလည္း ဆိုသည္။ ထိုသီခ်င္းကိုပင္ သူက "ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႕သမီး" ဟုတင္စားခဲ့သည္။ 

ထိုေတးေရးဆရာ၊ ထိုအဆိုေတာ္၊ ထိုအႏုပညာရွင္သည္ ကိုငွက္ဟု ေခၚၾကသည့္ ထူးအိမ္သင္။ သူကား ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေခ်ၿပီ။ သူခံစားတင္စားခဲ့ေသာ သတို႕သမီး၏ အလွအပတို႕သည္လည္း သူကြယ္လြန္သြားသလို မကြယ္လြန္ေစရန္ႏွင့္ သူရွိေနစဥ္တုန္း ကလို၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခံစားခဲ့ဖူးသလို ရွိေနေစေရးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းေနမိသည္။

ထိုသို႕ဆုေတာင္းရင္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲမွာ ထူးအိမ္သင္၏ ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႕သမီး သည္ကား လွပစြာ စီး၀င္ေနပါေတာ့သည္။     ။

သားလတ္
၁၂:၅၆ နာရီ
၆.၄.၂၀၁၂



3 comments:

သတုိး said...

သူဟာ ငါတုိ႔သမုိင္းရဲ႕
အခမ္းနားဆုံးေသာ သက္ရွိကဗ်ာ...
ဧရာ၀တီ
ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတုိ႕သမီး။
ႏွလုံးသားထဲမွာ တစ္ဘ၀စာ ဟိန္းညံေနေတာ့မယ့္ ေတးသီခ်င္းရဲ႕ ဖန္ဆင္းရွင္သာ ခုေနရွိေသးရင္...

Han Kyi said...

ေအးဗ်ာ...ဧရာ၀တီအေၾကာင္း တစ္ခုခုၾကားတိုင္း ကိုငွက္ႀကီးကို ေျပးေျပးသတိရတာပါပဲ...ဧရာ၀တီရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ သီခ်င္းကို တစ္လေလာက္ အိမ္မျပန္ဘဲေရးခဲ့ရင္ ဧရာ၀တီဆုတ္ယုတ္တဲ့အေၾကာင္း သီခ်င္းကို ကိုငွက္ဘယ္ေလာက္မ်ားၾကာေအာင္ ခံစားၿပီး ေရးမွာပါလိမ့္...

ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႕သမီး . . .
ငါတို႔ရဲ႕မိခင္ . . .

ဂ်စ္တူး ( မံုရြာ ) said...

မဂၤလာပါ ဆရာ
နွစ္သစ္မွာက်န္းမာရြွင္လန္းခ်မ္းေျမ ့ပါေစ---
သတ္ပံုကေလးေတြျပင္ေပးတဲ ့ေက်းဇူးေတြေၾကာင့္
သင္ဆရာအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳပါရေစ--
နွစ္သစ္မွာလက္အုပ္ခ်ီျပီးကေတာ့လိုက္ပါရေစ ဆရာ
ေလးစားစြာျဖင့္
ဂ်စ္တူး(မံုရြာ)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...