Wednesday, December 19, 2012

" ပ်ံေလဦးေပါ့ ႀကိဳးၾကာ "


 တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကိုလူအမ်ားက အမွတ္ထင္ထင္ ရွိေနႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ ဒီလူက တျခားလူေတြကို ဘယ္ေလာက္ေပးဆပ္ႏိုင္ခဲ့လဲ၊ လူ႕ေလာကႀကီးရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို ဘယ္ေလာက္ထိ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့လဲ ဆိုတာနဲ႕ ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ၾကတာလို႕ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုရွိေသးတာက အဲဒီလူရဲ႕ ခံစားမႈ၊ ၿပီးေတာ့ အႏုပညာ အဲဒါေတြဟာလည္း အဲဒီလူကိုအမွတ္ရေစတဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကို သိခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ မိတ္ဆက္ေပးလို႕ သိတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္။ သူငယ္ခ်င္း အျဖစ္နဲ႕သိ တာလည္း မဟုတ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္လည္း မဟုတ္။ သူ႕အႏုပညာကို ခံစားရင္း သိရတာမ်ဳိးပါ။

သူဟာ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္ဆံုး အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ အဆိုေတာ္တစ္ဦးပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္ဆံုး အဆိုေတာ္လို႕ ေျပာရင္ ထူးအိမ္သင္ လို႕ကၽြန္ေတာ္ ေျဖမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႕သီခ်င္းေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္ခဲ့တာပါပဲ။ မွတ္မိ သေလာက္ ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္တတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႕သီခ်င္းေတြ ပါလာခဲ့ပါၿပီ။

ဘာျဖစ္လို႕ ပါလာခဲ့သလဲ ဆိုေတာ့ သူက ကိုငွက္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခ်စ္စႏိုးေခၚတဲ့ ထူးအိမ္သင္ တို႕လို အသံေအးေအးနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြကို ဆိုေနခဲ့လို႕ပါ၊ အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းကလည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေခတ္ တစ္ေခတ္က အရွိန္ရလို႕ အားေကာင္းေနခဲ့တာကိုး။ ဒါေပမဲ့ သူက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားထက္ သီခ်င္းဆိုတာ ေစာမယ္ထင္ပါတယ္။ သူကေတာ့ အသံေအးေအးနဲ႕ သီခ်င္းေတြဆိုတတ္တဲ့၊ အမ်ားက ခ်စ္စႏိုးနဲ႕ ကိုတိုးႀကီးလို႕ ေခၚတတ္တဲ့  အဆိုေတာ္ ' ခင္ေမာင္တိုး ' ပါ။

သူ႕သီခ်င္းေတြကို စသတိထားမိတာ 'မ်က္သြယ္' အေခြထြက္မွပါ။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕နဲ႕ အိမ္နီးခ်င္း အစ္မႀကီးေတြက အေခြ၀ယ္ထားလို႕ နားေထာင္ရတာ။ အဲဒီအေခြမွာ သူ႕ကိုသတိထားမိသြားတယ္။ ဒါနဲ႕ပဲ သူ႕သီခ်င္းအေဟာင္းေတြကို ရွာၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း နားေထာင္ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ သူ႕သီခ်င္းေတြမွာ သူ႕ကို သတိထားမိသြားတာက သူဟာ အသံေအးတယ္။ သူ႕သီခ်င္းေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂစ္တာတီးတဲ့အခါ ညဘက္ေတြ တိတ္ဆိတ္ေနရင္ ကိုတိုးႀကီး သီခ်င္းေတြက ေနရာယူတတ္တာ သတိထားမိပါတယ္။ အေဆာင္ေတြမွာလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္းသားဘ၀ ေခတ္ေတြမွာ ကံေကာင္းတာတစ္ခ်က္က အေဆာင္မွာ သီခ်င္းေတြ ဆိုၾကသလို အဲဒီအေဆာင္ေတြမွာ ဆိုဖို႕ သီခ်င္းေတြကလည္း သူ႕ေခတ္သူ႕အခါမွာ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႕ ရွိေနတာပါပဲ။ ထူးအိမ္သင္၊ ကိုင္ဇာ၊ စိုးလြင္လြင္၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခင္ေမာင္တိုး စတဲ့အဆိုေတာ္ေတြ အျပင္ ေရာ့ခ္ဂီတပါ အရွိန္ရလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေရာ့ခ္ထဲက ဟဲဗီးေတြ မဟုတ္တဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကပါ အေဆာင္ေတြမွာ ေနရာရလာပါတယ္။

အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိလာခဲ့ရတာက အေဆာင္ေတြမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ညဘက္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါ ေရာ့ခ္လို ခပ္ျပင္းျပင္း သီခ်င္းေတြက အလုပ္မျဖစ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ သီခ်င္းေအးေအးေတြနဲ႕ ကိုယ္ပို္င္သံစဥ္သီခ်င္းေတြကသာ အေဆာင္၀န္းက်င္မွာ ပိုၿပီး တိုးေပါက္ခဲ့တာ။

ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာတီးတတ္ေတာ့လည္း ကိုတိုးႀကီး သီခ်င္းေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလးတီးၿပီး ဆိုတတ္ခဲ့ ပါေသးတယ္။ သူ႕သီခ်င္းေတြထဲမွာ အႀကိဳက္ဆံုးလို႕ ေျပာရရင္ 'ပန္းခ်စ္သူ' ပါ။ တီးတာေတာ့ မတီးတတ္ပါဘူး။ Classical ျဖစ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မတီးတတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္တဲ့ ကိုတိုးႀကီးက ကဗ်ာေတြကို အသံထည့္ဆိုေတာ့ 'မ်က္သြယ္' ရယ္၊ 'ခ်စ္သူသိေစ' ရယ္ စတဲ့သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ' လြမ္း ' ဆိုတဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးကိုလည္း ႀကိဳက္မိပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး သူ႕သီခ်င္းေတြထဲမွာ' ေ၀းခဲ့ၿပီ ပန္းခရမ္းျပာ' လိုသီခ်င္းမ်ဳိးကို စိတ္၀င္စားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႀကိဳက္လည္း ႀကိဳက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခရမ္းျပာ ဆိုတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ အေၾကာင္း ၾကားဖူးနား၀ ရွိခဲ့လို႕ပါ။ တခ်ဳိ႕ေျပာျပတာပါ။ တံတားျဖဴနားမွာ အရင္ကရွိခဲ့တယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ Main လို႕ ေျပာၾကတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ရင္ခုန္တာပါပဲ။ အင္းလ်ားတို႕၊ ကန္ေပါင္တို႕၊ ဂ်ပ္ဆင္တို႕၊ မာလာတို႕ ဆိုတာ လူတိုင္းရင္ခုန္ခဲ့ရတဲ့ အရာေတြပဲ မဟုတ္လား။

ပန္းခရမ္းျပာဆိုတာ ေဗဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေက်ာင္းနဲ႕ ေ၀းကြာသြားခဲ့တဲ့ သူတိုင္းဟာ ပန္းခရမ္းျပာလို သီခ်င္းမ်ဳိးကို အရြယ္မေရြး ႀကိဳက္ေနႏိုင္တယ္လို႕ ထင္ေနမိတယ္။

ေနာက္ထပ္ ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး။ သဇင္ည၊ ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္၊ ႀကိဳးၾကာသံ၊ ညီေစမင္း၊ ႀကိဳးမဲ့ခ်ည္တိုင္၊ ေလးညႈိ႕ရွင္ စတဲ့သီခ်င္းေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ႀကိဳးၾကာသံဟာ အေရွ႕တိုင္း အသံလို႕ သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ 

ကိုတိုးႀကီး သီခ်င္းေတြရဲ႕ ထူးျခားမႈက သူ႕အသံနဲ႕လိုက္ဖက္ၿပီး သူ႕သီခ်င္းေရးဖြဲ႕သူေတြဟာလည္း သူနဲ႕လိုက္ဖက္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေလသလားေတာင္ ထင္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ႕သီခ်င္းေရးဖြဲ႕သူေတြဟာ ဂီတကို တကယ္တတ္ကၽြမ္းၿပီးမွ ေရးဖြဲ႕သူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေန၀င္း၊ ကိုတင္ေမာင္လိႈင္၊ ကိုႏိုင္မင္း စတဲ့ ေတးေရးသူေတြဟာ အသံကို ေကာင္းေကာင္းထည့္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးျခားတာက ကိုေမာင္ေမာင္တို႕ဆို စႏၵယား ကိုပါႏိုင္ၿပီး ဂီတသေကၤတေတြကိုပါ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ကိုတိုးႀကီးလို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခ်စ္စႏိုးေခၚတဲ့ အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုးအေၾကာင္းကို ဖ်တ္ခနဲ၊ ဖ်တ္ခနဲ သိလုိက္ရတာေလးေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္ မွ်ေ၀ခ်င္ပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ဆရာေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း) နဲ႕ သူငယ္ခ်င္း။ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း( ပုတီးကုန္း)ကလည္း ကိုတိုးႀကီးနဲ႕ သူငယ္ခ်င္း။ တစ္ခါေတာ့ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)နဲ႕ ကိုတိုးႀကီးေတြ႕ၿပီး သူတို႕အေၾကာင္းကို အေဖ့ဆီက ၾကားရပါတယ္။ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)က ျပန္ေျပာျပတာပါ။ သူမႏၱေလးက ျပန္လာၿပီးေတာ့ပါ။

" ခင္ေမာင္တိုးက တရားထိုင္ေနၿပီ " တဲ့။ ၾကားၾကားခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ အံ့အားသင့္မိပါတယ္။ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္က တရားထိုင္ေနၿပီဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ တျခားသူေတြ လုပ္တာနဲ႕ မတူသလို ျဖစ္ေနတာကိုး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္က ျပန္ေတြးရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကသာ ခ်စ္စႏိုးနဲ႕ ကိုတိုးႀကီးလို႕ ေခၚေနတာ။ သူနဲ႕ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)က ရြယ္တူေတြ။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖနဲ႕က်ေတာ့ သူတို႕က တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္မွာ။ ဒီေတာ့ အေဖ့အသက္ေတာင္ အဲဒီတုန္းက ေျခာက္ဆယ္နား ရွိေနတာ။ သူတို႕လည္း ဘယ္ငယ္ေတာ့မလဲလို႕ ေတြးမိလိုက္ပါေသးတယ္။

ႀကံဳတုန္းေျပာရရင္ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) ကလည္း ပ႒ာန္းကိုေတာ္ေတာ္ ရြတ္ဖတ္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ သိထားပါတယ္။ သူတို႕တစ္ေတြ အဲဒီလို လုပ္ႏုိင္ၾကလို႕လည္း သူတို႕ရဲ႕ ပါရမီေတြက ရင့္သန္လို႕ ဒီဘ၀မွာ ေတာ္ေတာ္ေအာင္ျမင္ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ျပန္ဆက္ရရင္  အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုတိုးႀကီး တရား ထိုင္ေနၿပီ ဆိုတာ တကယ္ အမွန္ပဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ပိုင္း သိတာေတြနဲ႕ ဆက္စပ္ၾကည့္ေတာ့ အမွန္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုနဲ႕ ကိုတိုးႀကီးရဲ႕ ဆက္စပ္မႈေလးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုက အရင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကို စာရင္းေကာက္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီး တစ္ခုမွာ ႒ာနႀကီးတစ္႒ာနရဲ႕ အရာရွိတစ္ေယာက္ပါ။ အဲဒီမွာ City FM ကေန ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဆုေတြေပးေတာ့ အဆိုေတာ္ေတြအတြက္ ဂီတအမ်ဳိးအစားအလုိက္ ေပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီအတြက္ အစည္းအေ၀းတက္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုရယ္၊ ကိုမင္းခ်စ္သူ၊ ကိုၾကည္မင္းသိန္းနဲ႕ ႒ာနမႉး ဦးလွျမင့္ေဆြတို႕ ပါပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာသံအတြက္ အဲဒီႏွစ္မွာ ဆုေပးစရာ မရွိဘူးလို႕  ကိုမင္းခ်စ္သူနဲ႕ ကိုၾကည္မင္းသိန္းက ေျပာၾကတယ္။ ။ ဒါေပမဲ့ Data ေတြစုေဆာင္းထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုက ျမန္မာသံ ဒီႏွစ္အတြက္ ရွိပါတယ္လို႕ ေျပာေတာ့သူတို႕ အ့ံအားသင့္သြားတယ္။ ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ ခင္ေမာင္တိုး ပါလို႕ အစ္ကိုကေျပာျပတယ္။ ဦးလွျမင့္ေဆြက ေသခ်ာေအာင္ အစ္ကို႕ကို ေမးပါတယ္။ ' အႀကိဳက္ဆံုး မႏၱေလး သီခ်င္းမ်ား ' အေခြ ရွိပါတယ္ဆိုေတာ့ က်န္သူေတြလည္း အဲဒီက်မွ သတိရသြားဟန္တူပါတယ္။ ႒ာနမႉးက Data အရေရာ ေသခ်ာေအာင္ အစ္ကို႕ကို ေမးပါတယ္။

အဲဒီမွာ အစ္ကိုက ျမန္မာသံထဲမွာ အဲဒီႏွစ္ရဲ႕ ေရာင္းအားအေကာင္းဆံုးပါ ဆိုၿပီး သူရထားတဲ့ စာရင္းနဲ႕ ခ်ျပမွ ႒ာနမႉးက တကယ္ေရာင္းအားေကာင္းတာဆို ဘာလို႕မေပးႏိုင္ရမွာလဲ၊ သူေပးမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီမွာ ကိုမင္းခ်စ္သူတို႕ကလည္း ၀ိုင္းၿပီး ဟုတ္ပါတယ္၊ ေပးလို႕ရပါတယ္ ဆိုၿပီး ၀ိုင္းေထာက္ခံၾကတာ ေနာက္ဆံုး ကိုတိုးႀကီးရဲ႕ ' အႀကိဳက္ဆံုး မႏၱေလး သီခ်င္းမ်ား ' အေခြဟာ အဲဒီႏွစ္ရဲ႕ ျမန္မာသံဆုကို ရခဲ့သလို အဲဒီအေခြ ထုတ္တဲ့ ေတးထုတ္လုပ္ေရးလည္း အေကာင္းဆံုး ထုတ္လုပ္မႈ ရခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုကို သူ႕အရာရွိက ' မင္းေၾကာင့္ ခင္ေမာင္တိုးေတာ့ ဆုရသြားၿပီ ' လို႕ ေျပာေတာ့ အစ္ကိုကၿပံဳးလို႕။ အမွန္က ရသင့္ရထိုက္တဲ့လူ မက်န္ခဲ့ေစခ်င္တာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူေက်နပ္တာတစ္ခုက ကိုတိုးႀကီးက သူႀကိဳက္တဲ့အဆိုေတာ္ေတြထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာကိုး။

ေနာက္တစ္ခုကလည္း ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို ႀကံဳရတာေလးပါ။ သူေနာက္ထပ္ ကုမၸဏီတစ္ခုကို ေျပာင္းၿပီး အဲဒီကုမၸဏီက ပါတီပြဲမွာ စတိတ္ရႈိးလုပ္ေတာ့ ကိုတိုးႀကီးပါ လာဆိုပါတယ္။ ကိုတိုးႀကီးစင္ေပၚတက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုက သူ႕တပည့္ေတြကို ေျပာတယ္။ ' မင္းတို႕ငါ့ေနာက္က လိုက္ေအာ္ေပး။ ငါေျပာေပးမယ္။ စင္နားသြားရေအာင္ ' ဆိုေတာ့ သူ႕တပည့္ေတြကလည္း မျငင္းဘူး။ ' ဘာေအာ္ေပးရမလဲ ' ဆိုၿပီး လိုက္လာတယ္တဲ့။

စင္နားေရာက္ေတာ့မွ ' ကိုတိုးႀကီး........ခ်စ္သူသိေစ ကိုဆိုေပးပါ ' ဆိုၿပီး ကိုတိုးႀကီး သီခ်င္းဆို အရပ္၊ တီးလံုးသံၾကားတို္င္း ထေအာ္ၾကတာ။ သူ႕တပည့္ေတြနဲ႕ သူပါ ၿပိဳင္တူေအာ္တာတဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုတိုးႀကီး သူတို႕ကို လွည့္ၾကည့္တဲ့ အၾကည့္ကို သူဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူးတဲ့။ ဆိုေနရင္းနဲ႕ကို မ်က္လံုးကို ေ၀့ၾကည့္ တာပါ။

အေၾကာင္းက ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုႀကီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးက ေရသန္႕ေရာ၊ ယမကာေတြပါ ထုတ္ပါတယ္။ သူတို႕ပါတီပြဲ က်င္းပတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဧည့္သည္ကလည္း အစံုပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ယမကာထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီက ပါတီဆိုေတာ့ ျမဴးႂကြခ်င္သူေတြ မ်ားမွာပါပဲ။ အဲဒီလို အခ်ိန္မွာ သူ႕သီခ်င္းေတြထဲကေန တကယ္ႀကိဳက္လို႕ မွတ္မွတ္ရရ လာေတာင္းဆိုတဲ့ ပရိသတ္ရွိပါလားလို႕ သူသိလိုက္ရတာကို အံ့ဩသြားတဲ့ မ်က္လံုးမ်ဳိးလို႕ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုႀကီးက ေျပာပါတယ္။

ဒါနဲ႕ပဲ သူ႕ရဲ႕ ဆိုလက္စ သီခ်င္းၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုတိုးႀကီးက ေၾကျငာပါတယ္တဲ့။ ' ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ပုဒ္ အေနနဲ႕ ေမာင္စိန္၀င္း( ပုတီးကုန္း) ရဲ႕ ခ်စ္သူသိေစ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႕ သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖပါမယ္ ' တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုႀကီး အပါအ၀င္ သူ႕တပည့္ေတြလည္း ေပ်ာ္လိုက္ၾကတာ ဆိုတာ။ မေျပာပါနဲ႕ေတာ့တဲ့။ ပိုၿပီး ေပ်ာ္ၾကတာက အဲဒီ သီခ်င္းအဆံုးမွာ သူတို႕ ကုမၸဏီ သူေ႒းေတြက ကိုတိုးႀကီးကို ဆုေငြေတြ အမ်ားႀကီး တက္ၿပီးခ်ၾကတယ္တဲ့။ အဲဒါ အဲဒီပါတီပြဲမွာ ဘယ္အဆိုေတာ္ကိုမွ ဆုမခ်ဘဲ ကိုတိုးႀကီးကိုပဲ ခ်တာတဲ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုကေတာ့ သူေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ အဆိုေတာ္ ဆုေတြလည္း ရေတာ့ ေပ်ာ္ၿပီးရင္း ေပ်ာ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုေျပာခဲ့တဲ့ ကိုတိုးႀကီး အမွတ္တရေလးေတြပါ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလထဲမွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ ကိုတိုးႀကီးရဲ႕ နာမက်န္းတဲ့ သတင္းေတြ ပလူပ်ံေအာင္ စၾကားရပါတယ္။ သိသိခ်င္း စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က စက္မႈတကၠသိုလ္က Mechanical ေက်ာင္းသားေတြ စီစဥ္တဲ့ ' သမုဒယေက်ာင္း ' ဆိုတဲ့ အမွတ္တရ အစီအစဥ္ ဗြီဒီယိုဖိုင္ေလးကို ၾကည့္ေနတဲ့ အခ်ိန္။

အဲဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႕ထက္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ကို ေစာတက္ခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ စီစဥ္တဲ့ မွတ္တမ္းေလးပါ။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ စက္မႈဘာသာရပ္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မေမြးခင္ ကတည္းက ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ သူေတြပါ။ အဲဒီအထဲမွာ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) ကဗ်ာကို ကိုတိုးႀကီးက သီခ်င္းလုပ္ဆိုထားတယ္။ ကိုႏို္င္မင္းက အသံထည့္ေပးထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)၊ ကိုတိုးႀကီးနဲ႕ ဦး၀င္းထိန္ဦးတို႕က သူတို႕ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာေလးေတြ ေျပာျပ ထားတယ္။( အဲဒီ သမုဒယေက်ာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ပို႕စ္သတ္သတ္ ေရးခ်င္ပါေသးတယ္)

အဲဒီဗီြဒီယိုဖိုင္ေလးကို ၾကည့္ရင္း ကိုတိုးႀကီးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အသံေတြက ဆက္ၾကားေနရတုန္းပဲ။ တစ္ရက္က်ေတာ့ ဆံုးၿပီတဲ့။ နည္းနည္းေတာ့ အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ဘယ္သူတင္တာလဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေတာင္ လွမ္းေမးတယ္။ ဟုတ္လားလို႕။ ကၽြန္ေတာ္က ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေတာ့ ဘာမွ် ျပန္မေျပာႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ရက္က်ေတာ့မွ မဆံုးေသးဘူးဆိုတာ သိရျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ထဲက ေကာင္ေလးေတြက ေသၿပီဆိုၿပီး သတင္းကိုအတည္လုပ္ေနလို႕ ကၽြန္ေတာ္ က ေလာင္းမလားဆိုၿပီး ခံျငင္းခဲ့ေသးတာ။

တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ အင္တာနက္ဆိုတာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ရြံပါတယ္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ရံဖန္ရံခါ စိတ္တိုင္းမက်တတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ သတင္းဆိုတာ အမွန္ကိုေပးမိရင္ ျပႆနာ မရွိေပမယ့္ အမွားကိုေပးမိရင္ေတာ့ အားလံုးအတြက္ ဒုကၡေရာက္ဖုိ႕ ပိုမ်ားပါတယ္။ အားလံုး ဒုကၡေရာက္တာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုတိုးႀကီး မဆံုးခင္က ဆံုးၿပီလို႕ သတင္းထြက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။

' မင္းတို႕လုပ္တာနဲ႕ ဟိုမွာ ေမ်ာေနရင္ေတာင္ ေမ်ာတဲ့လူကို ျပန္သတိမရေအာင္ လုပ္ေန သလို ျဖစ္ေနတယ္။ လူက တကယ္မဆံုးေသးဘူး။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာင္သြပ္ေနၿပီ။ ဟိုက ေမ်ာေနရင္းနဲ႕ ဟ-ငါ့ကိုဘာလို႕ ဆြမ္းသြပ္ပါလိမ့္လို႕ ေတြးခ်င္ေတြးေနမွာ။ တစ္ခုေတာ့ ေကာင္းတယ္။ က်ိန္းေတာ့ေက်သြားတာေပါ့။ ကိုတိုးႀကီး ျပန္က်န္းမာလာမွာပါ ' လို႕ ေျပာခဲ့တာ။

ေနာက္ေတာ့မွ ကိုတိုးႀကီး ႏို၀င္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႕မွာ တကယ္ဆံုးေတာ့တာ။ စင္ကာပူမွာဆံုးၿပီး သူ႕ရဲ႕ အရိုးျပာအိုးကို ျမန္မာျပည္ကို သူ႕သမီးက ျပန္သယ္တာကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာေတြ႕ေတာ့  ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီဓာတ္ပံုမွာ မွတ္ခ်က္၀င္ေရးခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ားေတြက ကိုတိုးႀကီး ေကာင္းရာမြန္ရာ ေရာက္မွာပါ ဆိုလို႕ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးသေလာက္ ကိုတိုးႀကီးက တရားေတာ္ေတာ္ထုိင္ပါတယ္ ဆိုတာေလးကိုပါ။

ေနာက္ေတာ့ သတင္းစာထဲမွာ ကိုတိုးႀကီးမိသားစုရဲ႕ နာေရးအတြက္ ေက်းဇူးတင္လႊာမွာ ကိုတိုးႀကီး ထုိင္ခဲ့ဖူးတဲ့ တရား စခန္းေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕နာမည္ေတြကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတာေတြ မွန္ပါတယ္ဆိုတာကို ပိုၿပီး ခိုင္မာေစခဲ့ပါတယ္။

အခုေတာ့ ကိုတိုးႀကီးဆံုးတာ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ဆိုရင္ တစ္လေတာင္ ျပည့္ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ မိသားစုနဲ႕ အတူ ၀မ္းနည္းရင္းပဲ ကိုတိုးႀကီး အမွတ္တရေရးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေလးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ခ်ေရးျဖစ္သြားတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ သဇင္ေဆာင္ ဆိုတဲ့ မိန္းကေလးအေဆာင္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေခၚ သမိုင္း၀င္းထဲမွာပါ။ ကိုရဲလြင္ကလည္း အဲဒီအခ်ိန္က အာရ္အိုင္တီကလို႕ သိရပါတယ္။ ကိုတိုးႀကီးက ကိုရဲလြင္ ေရးခဲ့တဲ့ ' သဇင္ည ' ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကို ဆိုခဲ့ဖူးတယ္။ သဇင္ေဆာင္၊ သဇင္ည၊ ၿပီးေတာ့ ႏို၀င္ဘာ။ ကိုတိုးႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တို႕ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ လြမ္းေအာင္ ထားခဲ့တာလား မသိပါဘူး။ ဒီေန႕အထိ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ စက္မႈတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူေတြဟာ သဇင္ေဆာင္ အေၾကာင္းေျပာရင္ အဲဒီသီခ်င္းကို ထည့္ေျပာတတ္သလို သဇင္ည သီခ်င္းကို ေျပာရင္လည္း သဇင္ေဆာင္ အေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကိုတိုးႀကီး အမွတ္တရေတြကို ေျပာမကုန္ပါဘူး။ အေသခ်ာဆံုး တစ္ခုကို ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုတိုးႀကီး အသံဟာ အင္မတန္ က်က္သေရရွိတဲ့ အသံဆိုတာ ျငင္းမရပါဘူး။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္လို ေနရာမ်ဳိးမွာ နားေထာင္ၾကည့္တဲ့အခါ အင္မတန္မွ နားေထာင္ေကာင္းၿပီး အင္မတန္မွ ၿငိမ္လွပါတယ္။ ႀကိဳးၾကာငွက္အသံကို ကၽြန္ေတာ္မၾကားဖူးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳးၾကာသံဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ကိုတိုးႀကီးဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းက ရွိေလေတာ့ ကိုတိုးႀကီး အသံကို သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းတယ္လို႕ စာထဲမွာ အၿမဲသိရတဲ့ ႀကိဳးၾကာသံနဲ႕ တင္စားခ်င္မိေတာ့တယ္။

လူရယ္လို႕ ျဖစ္လာရင္ ေမြးဖြားၿပီးရင္ ေသရမွာ ဓမၼတာမို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း တစ္ေန႕ေတာ့ ေသဆံုးျခင္း လမ္းကို မလြဲမေသြ လုိက္ၾကရမွာပါပဲ။ အခုလည္း ကိုတိုးႀကီးက သြားႏွင့္ၿပီမို႕ သြားႏွင့္ဦးေပါ့ ကိုတိုးႀကီးလို႕ စိတ္မေကာင္းစြာ ေျပာျဖစ္ၾကရင္း က်န္ခဲ့တဲ့ သူ႕အႏုပညာေတြကို တန္ဖိုးထားလို႕ ဒီပို႕စ္ေလးနဲ႕ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ႀကိဳးၾကာသံနဲ႕ တူတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တင္စားမိတဲ့ ကိုတိုးႀကီးကို  ' ပ်ံေလဦးေပါ့ ႀကိဳးၾကာ ' ရယ္လို႕သာ.....။     ။

ဆူးသစ္
၁၄း၁၇ နာရီ၊ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္
၁၉.၁၂.၂၀၁၂


6 comments:

Candy said...

သူ႔သီခ်င္းေတြ ညီမလည္း အရမ္းႀကိဳက္တာ... ခုေတာ့... :(

3rdthameetaw said...

သခၤ ါရ တရားေတြ ဆိုေတာ့လဲ
မလြန္ဆန္နိုင္ခဲ့ၾကဘူးေလ ေနာ္

Cameron said...

ဒီပို႔စ္ေလးဖတ္ျပီး ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ေမာင္စိန္၀င္းရဲ႔ မ်က္သြယ္ကဗ်ာနဲ႔ အကိုတိုးၾကီးရဲ႔ သီခ်င္းဆိုသံေတြကို ျပန္ၾကားေယာင္လာမိတယ္...

Cameron said...

ဒီပို႔စ္ေလးဖတ္ျပီး ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ေမာင္စိန္၀င္းရဲ႔ မ်က္သြယ္ကဗ်ာနဲ႔ အကိုတိုးၾကီးရဲ႔ သီခ်င္းဆိုသံေတြကို ျပန္ၾကားေယာင္လာမိတယ္...

Cameron said...

ဒီပို႔္စ္ေလးဖတ္ျပီး ငယ္တုန္းကဖတ္ခဲ႔တဲ႔ ေမာင္စိန္၀င္းရဲ႔ မ်က္သြယ္ကဗ်ာနဲ႔ ကိုတိုးၾကီးအသံကိုတြဲျပီး ၾကားေယာင္မိသြားတယ္

လရိပ္အိမ္ said...

ပန္းခ်စ္သူ သီခ်င္းကိုအၾကိဳက္ဆုံးပါ။
ခ်စ္သူသိေစ လဲေကာင္းတယ္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...