Sunday, August 18, 2013

"ငယ္ေဖာ္စိတ္ျဖင့္စြယ္ေတာ္ရိပ္တြင္တကယ္ေပ်ာ္၍ အိပ္မိသည္" အပိုင္း ( ၁ )


စြယ္ေတာ္ရိပ္................။

သည္နာမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးေနသည္။ ရန္ကုန္မွာရွိစဥ္က စြယ္ေတာ္ရိပ္ဆိုေသာ Web Site တစ္ခုကို ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္က ကၽြန္ေတာ့္စီနီယာ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က ေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့ ရသည္။ စင္ကာပူက သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ား ဖန္တီးတာျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စာေရးခ်င္လွ်င္ လွမ္းပို႕၍ရသည္ ဆို၍ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္အတြက္ ပထမဆံုးေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာအေၾကာင္းကို ပို႕ျဖစ္ခဲ့ၿပီး သူတို႕ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

တေလာကေတာ့ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ Status မ်ားတက္လာေသာအခါ စြယ္ေတာ္ရိပ္ဆိုေသာ နာမည္တစ္ခုကို ထပ္ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ စြယ္ေတာ္ရိပ္ Web Site ကိုဖန္တီးသူတို႕ပဲ ဆက္လက္ဖန္တီးေလသလား မသိ။ သို႕ေသာ္ သည္တစ္ခါ စြယ္ေတာ္ရိပ္ကေတာ့ျဖင့္ Web Site မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ အႏုပညာအားေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဖန္တီးေနေသာ ကပြဲတစ္ခုျဖစ္ေနေလသည္။

သည္လိုႏွင့္ တစ္ေန႕မွာ မထင္မွတ္ဘဲ ေက်ာင္း ( ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ) တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္း ႏိုင္၀င္းလိႈင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာၿပီး စြယ္ေတာ္ရိပ္သႀကၤန္ အေခြမ်ားလာေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သူ Facebook မွာ အၿမဲေတြ႕ေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စား၍ စာေရးခ်င္မွန္းသိေနေသာေၾကာင့္ စြယ္ေတာ္ရိပ္ကို သိေစရန္လာေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သည္လိိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္အခ်ိန္အား ရလွ်င္ရသလို စြယ္ေတာ္ရိပ္ကို စတင္ခံစားခဲ့ေတာ့သည္။ ပထမဦးဆံုး ခံစားမိသည္က စြယ္ေတာ္ရိပ္အၿငိမ့္ ( ၂၀၀၆ ) ခုႏွစ္ ျဖစ္သည္။

စြယ္ေတာ္ရိပ္ အၿငိမ့္ ( ၂၀၀၆ ) ခုႏွစ္...........

ဘေက်ာ္( ၿမိဳ႕ျပ ) စီစဥ္၍ ေရွ႕ထြက္ မင္းသမီး ခင္ျဖဴၾကည္၊ ေခါင္းေဆာင္ မင္းသမီး ေရႊစင္မတို႕ႏွင့္ အတူ လူရႊင္ေတာ္မ်ား အျဖစ္ တက္လူ၊ ေအာင္ျပည့္၊ သာလွႏွင့္ အာဘြားတို႕ ပါ၀င္သည့္ အၿငိမ့္ ျဖစ္သည္။

ထိုစဥ္က သူတို႕သည္ Informatics Myanmar Water Festival ဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ က်င္းပသြားခဲ့ၿပီး စင္မွာ ေသးေသးပင္ျဖစ္သည္။ ဆိုင္း၀ိုင္းကိုပင္ စင္ေပၚတင္ၿပီး ကသြားျခင္းျဖစ္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ထဲတြင္ တက္လူႏွင့္ ေအာင္ျပည့္မွာ လူရႊင္ေတာ္သမၻာရွိေနပံုရသည္။ သူတို႕ႏွစ္ဦးက ထိန္းေခၚသြား၏။

သူတို႕မွာ အခက္အခဲမ်ား မ်ားစြာရွိသည္ဟု ၾကည့္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္ခံစားေနရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မိုက္ကရိုဖုန္းက မေကာင္း။ အသံကမထြက္။ မင္းသမီးအဆိုမွာ တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေနာက္ခံအဆိုက ကီးမ၀င္။ ထို႕ျပင္ လူရႊင္ေတာ္ တက္လူသည္ လူရႊင္ေတာ္ တာ၀န္ကို ထမ္းၿပီး ပတၱလား သြားတီးေနရသည္။ လူမရွိ၍ တာ၀န္မွ်ထမ္းေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ရွိသည့္လူႏွင့္ သူတို႕ႏိုင္သေလာက္ ထမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဗြီဒီယိုမွတ္တမ္းကိုပင္ ရသည့္ေထာင့္ကေန အဆင္ေျပသလို မွတ္တမ္းတင္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အားနည္းခ်က္ကေတာ့ ရွိေနသည္။ သူတို႕ကလည္း ႀကိဳတင္ေတာင္းပန္ရွာပါသည္။ ပညာသည္မ်ား မဟုတ္ၾက၍ နားလည္ေပးၾကပါရန္။ လူရႊင္ေတာ္ပညာဆိုသည္ကလည္း မေသး။ တခ်ဳိ႕လူရႊင္ေတာ္မ်ားက အသစ္မ်ား ျဖစ္ေန၍ လူရႊင္ေတာ္ အထာကို မသိ။ လူရႊင္ေတာ္က ေလသံကအစ ေအးေနသည္။ ရွိသည့္လူကို ေရြးထားရတာလည္း ျဖစ္ႏို္င္သည္။ 

အမွန္က ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရဆို လူရႊင္ေတာ္ဆိုသည္မွာ ပြဲကို တစ္ခ်ိန္လံုး လႈပ္ေအာင္ လုပ္ေနရသည္။ လူရႊင္ေတာ္ခ်င္း အေထာင္၊ အပို႕၊ အပင့္၊ အေႁမွာက္၊ အေထာက္ အားလံုးခ်က္က်ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ဖူးေသာ အၿငိမ့္၊ ဇာတ္မ်ားကို အေျခခံ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ သူတို႕သည္ ပညာရွင္မ်ား မဟုတ္၍ သူတို႕အထာႏွင့္ သူတို႕ကေနသည္ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ အားရမိသည္။ သူတို႕က မည္သည့္လူရႊင္ေတာ္၏ စတိုင္ကိုမွ် မခိုး။ သူတို႕လမ္းကို သူတို႕ေဖာက္၍ သူတို႕ဘာသာ သြားေနသည္။ 

လူရႊင္ေတာ္သဘာ၀အရ သံခ်ပ္ထိုးသည္ကိုလည္း သူတို႕ႏိုင္သည္။ က်န္သည့္ မင္းသမီးႏွင့္ အေပးအယူကိုလည္း သူတို႕ထိန္းသြားႏို္င္သည္။ အဓိကက တက္လူႏွင့္ ေအာင္ျပည့္ျဖစ္သည္။ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ သာလွႏွင့္ အာဘြားက ေမွ်ာလိုက္သြား၍ အၿငိမ့္က လွသြားသည္။ 

မိုက္ကရိုဖုန္းကေတာ့ သူတို႕၀န္ခံသြားသည္ကို နားေထာင္ရသည္မွာ စင္ေပၚမွာ သံုးခုသာရွိသည္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူတို႕ဇာတ္တိုက္ခ်ိန္ ေလးပတ္သာရသည္ဟု သိရသည္။ သည္ေတာ့ ထိုမွ် ျဖစ္လာသည္ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ဩမိေသးသည္။ သူတို႕သည္ထက္ ပစၥည္းစံုလွ်င္၊ သည္ထက္ အခ်ိန္ရလွ်င္ သည္ထက္ ပိုလုပ္ႏို္င္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုသည္။ သူတို႕မွာ အႏုပညာ အစြမ္းက မေသး။ ေလွ်ာ့တြက္လို႕မရ။

တစ္ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္ေသးသည္။ ေမးခ်င္သည္ဟု ဆိုကလည္း မမွား။ စင္ေပၚမွာ ဆိုင္းဘုတ္ေလး အေသးေလးတင္ထားတာ ေတြ႕သည္။ စြယ္ေတာ္ရိပ္ အၿငိမ့္ဆိုတာကို ေရးထားသည္။ ၿပီးေတာ့ ဒါရိုက္တာ ဆိုသည့္ စကားလံုးကို ေရးထားတာ ဒါရိုတ္တာ ဟု ေရးထားသည္။ တ၀မ္းပူႏွင့္ သတ္ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ် မဖတ္ဖူးခဲ့။ လက္ေရးပန္းခ်ီသမားက မွားတာပဲလား မသိ။

သူတို႕ဟာသမ်ားမွာ ေခတ္ကိုေတာ့ ထင္ဟပ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ အခြန္ေဆာင္ရသည့္ အေၾကာင္းလည္း ပါသည္။ ႏွစ္လံုးေရာဂါအေၾကာင္း၊ လာဘ္ေပးရသည့္အေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ မပါမျဖစ္ စင္ကာပူ၏ ပင္နီဆူလာပလာဇာကဆိုင္မ်ားအေၾကာင္း၊ ကာရန္ေတြခ်ိတ္သြားသည္။ အဓိကက တင္ျပပံုသာ ျဖစ္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ဆိုသည္မွာ အာသြက္ရသည္။ နည္းနည္းေလး ေလးသြား လွ်င္ပင္ တကယ္ရယ္ရေသာ ျပက္လံုးသည္ ရယ္ဖို႕သိပ္မေကာင္းေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္က အားနည္းခ်က္မ်ားကို ထုတ္ျပေနသည္ မဟုတ္။ စြယ္ေတာ္ရိပ္၏ အစက ၂၀၀၁ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးသည္။ အရင္က ကတာကို မၾကည့္ဖူးခဲ့။ ယခု ၂၀၀၆ ေနာက္ပိုင္းကို ၾကည့္ဖူးတာျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ က စၿပီးလွ်င္ ေနာက္ကႏွစ္ေတြမွာ တိုးတက္မႈ ရွိမရွိကို ခ်ိန္ဆေစခ်င္၍ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သည္မွ်ႏွင့္ ရပ္ထားခ်င္သည္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရသည့္အေခြထဲမွာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကြန္ပ်ဴတာက ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အေခြကို လံုး၀ မဖတ္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္၍ၾကည့္မိသည္။ ထိုသို႕ၾကည့္မိျခင္းကပင္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႕ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသြားသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ၂၀၀၈ သည္ ၂၀၀၆ စြယ္ေတာ္ရိပ္ႏွင့္ ဘာမွ် မဆိုင္ေအာင္ ကြာျခားသြားေၾကာင္း ျပႏိုင္ ခဲ့သည့္ ပြဲျဖစ္ေန၍ပင္။

စြယ္ေတာ္ရိပ္ သႀကၤန္ ( ၂၀၀၈ ) ခုႏွစ္.............

စင္က ႀကီးလာသည္။ ၂၀၀၆ ကစင္မ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့။ တကယ့္စင္ႀကီးျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ RIT ဆိုေသာ စကားလံုးကို သံုးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ စြယ္ေတာ္ရိပ္သည္ RIT ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္း သား ေဟာင္းမ်ားကပင္ စခဲ့တာျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုစကားလံုးက ပိုအသက္၀င္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသည္။

အဖြင့္ကိုၾကည့္။ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းႏွင့္ စသည္။ ၿပီးေတာ့အဖြင့္သီခ်င္းကို လူငယ္အတြဲ သံုးတြဲက ဆိုသည္။ ထို႕ေနာက္ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူမ်ားက စင္ေရွ႕မွာ သူတို႕တင္ဆက္ေသာ အစီအစဥ္၏ အဓိက အေၾကာင္းကို ေျပာသြားသည္။ " ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း RIT မ်ဳိးဆက္ေဟာင္းမ်ားက စီစဥ္ခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ YTU မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားကို လက္တြဲေခၚယူ ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္ " ဟုဆိုသည္။ တျခားတစ္ေယာက္က ေျပာပါေသးသည္။ " ဟုတ္ပါတယ္။ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္းမ်ားက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တဲ့ အႏုပညာအေမြကို မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကလည္း အားႀကိဳးမာန္တက္ လက္ခံရယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႕ပြဲေလးဟာ သႀကၤန္ဆိုတဲ့ အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ RIT, YIT, YTU, MTU, PTU ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္း၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေမာင္ႏွမအားလံုး လက္တြဲစည္းလံုးမႈ ျပယုဂ္တစ္ခုလို႕ ဆိုခ်င္ပါတယ္ရွင္ " ဟု ေျပာၾကားသြားသည္။

ထုိစကားလံုးမ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ YIT ဟုဆိုၾကသည့္ ပထမႏွစ္မွသည္ ပဥၥမႏွစ္အထိ ႏွင့္ YTU ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ၾကားမွာ က်င္လည္ခ့ဲရတာျဖစ္သည္။ နာမည္ေျပာင္းလိုက္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေျပာင္းလဲမသြား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသား မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ေနာင္ေတာ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ RIT ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား မ်ားက လက္ဆင့္ကမ္းလွ်င္ ေကာင္းေမြေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိုးေမြေသာ္လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ယူမည္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ေနာင္ေတာ္ႀကီးမ်ား ကလည္း ေကာင္းေမြမ်ားကိုသာ လက္ဆင့္ ကမ္းေနသည္မွာ မလြဲ။

ထို႕အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနာက္က လိုက္တက္လာမည့္ ညီငယ္၊ ညီမငယ္မ်ားကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထားခဲ့ဦးမည့္ ေကာင္းေမြ၊ ဆိုးေမြကို လက္ခံမွာမလြဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္လည္း ေကာင္းေမြကိုသာ ေပးဖို႕ ႀကိဳးစားေနမွာ အမွန္ျဖစ္ေလသည္။ သည္သို႕ခံစားမိရင္း RIT သႀကၤန္ေတြ႕ဆံုပြဲေလးကို ခံစားမိျပန္သည္။

အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူမ်ားၿပီးေတာ့ ပုဂံအက၊ သႀကၤန္အက၊ သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ။ ေခတ္ေပၚ သႀကၤန္သီခ်င္းႏွင့္ အကမ်ားလည္းပါသည္။ ထို႕ေနာက္ တီစကြဲယိမ္း။ YIT ေက်ာင္းသားမ်ားက ကျပေဖ်ာ္ေျဖသည္။ သီခ်င္းေကာင္းသလို အကလည္း ေကာင္း၏။ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ေသေသသပ္သပ္ လုပ္ထားတာ သိသာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းကို လြမ္းသည့္ ေရငတ္ကေလး ေျပသြားသည္။ ထိုကဲ့သို႕ သီခ်င္းမ်ဳိး၊ ေက်ာင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကို မ်ားမ်ားလုပ္ေစခ်င္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုေတြ႕ဆံုပြဲ၊ ကပြဲသည္ စြယ္ေတာ္ရိပ္ ဆိုသည့္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ရွိေနသည္ မဟုတ္လား။

တီစကြဲယိမ္းၿပီးေတာ့ ကိုႀကီးေက်ာ္ ေပ်ာ္တဲ့ ဒိုး။ လူရႊင္ေတာ္ ဩဘာႏွင့္ အဖြဲ႕ဟု ဆိုသည္။ သူတို႕လည္း ႀကိဳးႀကိဳးစားစားေလး တင္ဆက္ထားသည္။ ကိုႀကီးေက်ာ္ကို အပ်ဳိေတာ္မ်ား ထိန္းလ်က္ထြက္သည္။ ဩဘာသည္ လူရႊင္ေတာ္ဟု ဆိုေသာ္ျငား ကိုႀကီးေက်ာ္ကိုလည္း သူကႏိုင္သည္။

ကိုႀကီးေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ဒါရိုက္တာ ေဒၚမာမာရီႏွင့္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးဖြဲ႕မႈ ေရႊဇင္မတို႕၏ မင္းကုသႏွင့္ ပပ၀တီ ေတးသရုပ္ေဖာ္ ဇာတ္လမ္းတိုျဖစ္သည္။ Ex-RIT, YIT ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ၀ါသနာရွင္ ေမာင္မယ္မ်ား ပူးေပါင္းတင္ဆက္သည္ ဟု ဆိုသည္။ ပပ၀တီ၏ နန္းတြင္း အပ်ဳိေတာ္ႏွစ္ေယာက္ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ေသာ ဟာသ သရုပ္ေဆာင္ ေအာင္ျပည့္ႏွင့္ ဟာသမယ္ မြန္ရီေအာင္ တို႕ႏွစ္ေယာက္မွာ ပရိသတ္ပြဲက်ေအာင္ကို ေျပာႏို္င္၊ ဆိုႏိုင္၊ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကသည္။

" ပပ၀တီ မင္းသမီးကေလးကို ျမန္မာျပည္ ပို႕လိုက္ရရင္ မေကာင္းဘူးလား " ဆိုေသာ စကားလံုးမွာ ပရိသတ္ လက္ခုပ္သံက လွ်ံတက္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာ မီးက ခဏခဏ ပ်က္ေနသည္ကိုး။ ဟာသမယ္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ျဖစ္ေသာ္ျငား သူမ၏ ပ်က္လံုးေလးမ်ားကို သရုပ္ေဆာင္မႈမွာ မရွက္မေၾကာက္ သရုပ္ေဆာင္ႏို္င္သည္။ ပပ၀တီကို မပို႕ဘဲ သူ႕ကိုပို႕ရန္ ေျပာၿပီး သူလည္း မီးလင္းေၾကာင္း၊ ဘာမီးလဲဟု ဆိုေသာအခါ ေနာက္မီး ဟု ေျပာလိုက္ပံုမွာ ပရိသတ္က ပြဲက်သြားေလ၏။

မင္းကုသႏွင့္ ပပ၀တီၿပီးေသာအခါ သႀကၤန္သီခ်င္းအုပ္စုလိုက္ ကၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ " မဂၤလာရွိေသာ မဂၤလာ " ဆိုေသာျပဇာတ္ကို ကသည္။ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ေစေသာ ဟာသေလးမ်ားပါသည္။ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား စာသင္ခန္းကား အင္မတန္ ရယ္စရာေကာင္း၏။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္သိရသည္မွာ ထိုအထဲက ႏွစ္ေယာက္ကား ေနာက္ပိုင္းတြင္ စြယ္ေတာ္ရိပ္အၿငိမ့္၏ ထင္ရွားမည့္ လူရႊင္ေတာ္ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေလသည္။

ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ကို ေျပာသည္။  ၀တ္လာတာလည္း ၾကည့္ဦး။ ႏိုက္ ကလပ္ တက္မွာလား၊ ေက်ာင္းတက္မွာလား ဆိုေတာ့ ထိုေက်ာင္းသူက ေျပာပါသည္။ ဟယ္-နင္ကလည္း ေခတ္ရဲ႕ သမီးပ်ဳိဟဲ့။ မဟုတ္ဘူးဟဲ့။ ငါ့မာမီက ေန႕တိုင္းၾကက္သား ခ်က္တယ္ဟဲ့။ ေန႕တိုင္း ၾကက္သားခ်က္ေတာ့ ငါကေန႕တိုင္း ၾကက္သား စားတာေပါ့ဟယ္။ ငါဘယ္လို ၀တ္၀တ္ ႏိုက္ကလပ္ပံု ေပါက္ေနေတာ့တာေပါ့ဟယ္ ဟုဆိုသည္။ ပရိသတ္ကား တ၀ါး၀ါး။

ဆရာမက လူမိုက္အေၾကာင္း သင္သည္။ ဆရာမက ေမး၏။ လူမိုက္ဆိုသည္မွာ မည္သို႕ လူမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း ေမး၏။  ေက်ာင္းသူပံုစံ သရုပ္ေဆာင္သည့္ လူရႊင္ေတာ္က ေျဖသည္။ လူမိုက္ဆိုသည္မွာ အာဖရိကကလာသူကို ေျပာတာတဲ့။ ေနာက္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္က ေျဖသည္။ သူသည္လည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္ စြယ္ေတာ္ရိပ္၏ အဓိက လူရႊင္ေတာ္ျဖစ္လာမည့္သူပင္။ သူက ေျဖပါသည္။ လူမိုက္ဆိုသည္မွာ ရပ္ကြက္ထဲမွာ တုတ္ကိုင္ၿပီး လိုက္ရိုက္တဲ့သူကို ေျပာတာတဲ့။ ပရိသတ္ကား လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္း။

ေနာက္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္က ထပ္ေျဖသည္။ ေသနတ္ေတြကိုင္ထားတဲ့သူကို လူမိုက္လို႕ ေခၚပါတယ္ ဆရာမတဲ့။ သူ႕စကားႏွင့္သူ ျပန္ေတာ့ျဖည္ပါသည္။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး လူသတ္ေနတဲ့ သူေတြကို ေျပာပါသည္တဲ့။ ပရိသတ္ကား သေဘာမ်ား က်ၾက၏။ ဟာသတို႕၏ သေဘာ၊ သေရာ္ျခင္းတို႕၏ သေဘာမွာ အျဖည္ဆိုသည့္  ကိုယ့္စကားကို ျပန္ၿပီး ျဖည္ရေသာ စကားမ်ဳိး ရွိရ၏။ သူတို႕ကား ထိုသေဘာတရားကို ေက်ညက္ေနသည္။

ထိုျပဇာတ္အၿပီးမွာေတာ့ စြယ္ေတာ္ရိပ္ အၿငိမ့္ကို တင္ဆက္သည္။ ဒါရိုက္တာက ရဲျမင့္ ဟုဆိုသည္။ ထိုမွာလည္း စာတမ္းထိုးသည့္အခါ ဒါရိုတ္တာဟု ဆိုကာ တ၀မ္းပူျဖင့္ပင္ သတ္ေနျပန္သည္။ ရဲျမင့္မွာပင္ ေအာက္ကျမင့္ပါေနၿပီး ညႊန္ၾကားသည္မွာလည္း ညြန္႕ၾကားသည္ဟု ဆိုကာ ေအာက္ကျမင့္ေတြ ပါေနျပန္သည္။ ဒါကေတာ့ အေခြၾကည့္မွ ျမင္ရမည့္ အမွားျဖစ္၍ နားလည္ေပးႏိုင္ေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ စြယ္ေတာ္ရိပ္သည္ ယေန႕အထိ ပြဲၿပီးတိုင္း အေခြထြက္ေနဆဲပင္။ ေနာက္ဆံုး သတင္းမ်ားအရ ယခုႏွစ္မွာ Sky Net က စပြန္ဆာေပး၍ ျမန္မာျပည္မွာပင္ ျပန္လႊင့္မည္ဟု ဆိုေနရာ အေခြၾကည့္သူတို႕ အျမင္မွာ တင့္ေစရန္လည္း စဥ္းစားသင့္လွေပသည္။

အၿငိမ့္မွာ လူရႊင္ေတာ္က ေလးေယာက္။ ဩဘာ၊ ခ်ိန္သီး၊ ပူလီ ႏွင့္ ဒိုင္အုပ္ဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကေတာ့ ၂၀၀၇ ကို မၾကည့္လိုက္ရ၍ စြယ္ေတာ္ရိပ္အၿငိမ့္ကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ႏွင့္သာ အာသာေျဖထား ရသူ ျဖစ္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ေလးေယာက္သည္ YTU ကဟု သိရသည္။ ၂၀၀၈ ကို ပိုေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္း သူတို႕ကား အတိုင္အေဖာက္ ညီလွပါေပသည္။

ဩဘာသည္ ခြန္းေထာက္ကို ႏိုင္နင္းစြာဆိုသည္။ ထိုမွ်ဆိုလွ်င္ပင္ ကၽြန္ေတာ္က အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ေပးခ်င္ေနသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သည္ဘက္ေခတ္ လူရႊင္ေတာ္မ်ားမွာ ခြန္းေထာက္ကို ေကာင္းေကာင္း ဆိုသူ နည္းသြားေလၿပီ။ ၿပီးၿပီးေရာ ေရာခ်လာသူေတြ မ်ားလာသည္။ ယခုက အႏုပညာရွင္ စစ္စစ္မ်ား မဟုတ္ၾက။ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတို႕ကေလးေတြ ကိုယ္စြမ္း၊ ဥာဏ္စြမ္း ရွိသမွ် ၀ိုင္းၾက၊ ၀န္းၾကသည္။

ခြန္းေထာက္မွာ ပညာမ်ားစြာ ရွိသည္။ တခ်ဳိ႕က ေလးခ်ဳိးႀကီးမ်ားကို ဆိုၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က သံခ်ဳိေလးခ်ဳိးေဒြးခ်ဳိး မ်ားကို ဆိုၾကသည္။ ခြန္းေထာက္ကို နားေထာင္ရံုႏွင့္ပင္ လူရႊင္ေတာ္ပါး ၀မ၀ မွန္း၍ ရၿပီး လူရႊင္ေတာ္အဆင့္ကို မွန္း၍ ရေနသည္။ ထိုအတြက္ ၾကည့္ေနရင္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္က ဩဘာကို အမွတ္ေပးလိုက္မိသည္။ သူ႕မွာ လူရႊင္ေတာ္ သမၻာမ်ဳိး ရွိေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ ေရွ႕ပိုင္း ျပဇာတ္ မွာလည္း သူကမိန္းကေလးလို လုပ္၍ ဟာသအရႊန္းေဖာက္သြားသည္ မဟုတ္လား။

သည္လိုႏွင့္ သူတို႕ အၿငိမ့္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေမ်ာေတာ့သည္။ တစ္ခုေတာ့ ေျပာခ်င္သည္။ အေျပာ၊ အဆိုေကာင္းလာၿပီဆို မိုက္က သံရွည္ႀကီး ထထျမည္သည္။ အာရံုေတာ့ ေထြျပားလွ၏။ ပရိသတ္ကား စြယ္ေတာ္ရိပ္အဖြဲ႕သားမ်ားကို နားလည္ေပးေလသည္။ စိတ္ရွည္လွ၏။

လူရႊင္ေတာ္မ်ား ေျပာစကားအရ သူတို႕သည္ ေရွ႕ကလူရႊင္ေတာ္မ်ား ေနရာကို ထိုအၿငိမ့္ကမွစ၍ တာ၀န္ယူ ရသည့္ပံု ေပၚသည္။ ေရွ႕ကအၿငိမ့္ထဲမွာ ၂၀၀၆ ကိုသာ ၾကည့္ခဲ့ရသည့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ တည့္တည့္ ေျပာရလွ်င္ ၂၀၀၆ ထက္ အျပတ္သာ ေနသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ေကာင္းေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေနာက္လူမ်ားက ေရွ႕လူထက္ မသာလွ်င္ ၾကာလွ်င္ ဆုတ္ယုတ္သြားေပလိမ့္မည္။ ထို႕အတူ စြယ္ေတာ္ရိပ္ကို လူမ်ား စိတ္၀င္စားမႈ ေလ်ာ့သြားႏို္င္သည္။ သည္ေတာ့ လူငယ္မ်ား လႊဲေျပာင္း ယူခ်ိန္မွာ ပိုေကာင္းမွသာ စြယ္ေတာ္ရိပ္၀ိုင္းေတာ္သားမ်ား ၾကည္ႏူးႏိုင္ေပလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါသည္။

လူရႊင္ေတာ္မ်ား အေၾကာင္းျပန္ဆက္ရလွ်င္ သူတို႕မွာ ဟန္ခ်က္ကို ထိန္းတတ္ေသာ သေဘာကို သြားေတြ႕ရသည္။ ပရိသတ္နားေရာ၊ အျမင္ေရာမွာ လံုး၀ အာရံုမပ်က္ေအာင္ ဖမ္းစားထားႏိုင္သည္။ ထိုအတြက္ ေလးေယာက္စလံုးကို ခ်ီးက်ဴးမိသည္။

သူတို႕ပ်က္လံုး တစ္လံုးကို ၾကည့္ပါ။ တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ႏြယ္ေသာ ဟာသတစ္ခုကို ပ်က္ၿပီး၍ ပူလီကို ဒိုင္အုပ္က ေျပာသည္။ ေဟ့ေကာင္ ပူလီ။ မင္းျပက္လံုး ထုတ္တာၾကည့္ထုတ္ေနာ္။  ငါပတ္စ္ပို႕ သက္တမ္းကုန္ခါနီးၿပီဟ။ ေတာ္ၾကာ ငါ့ကို အခြန္မေဆာင္ဘဲ သက္တမ္းတိုးေပးရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဟတဲ့။ ထိုအခါ ဩဘာက ၾကား၀င္သည္။ အမေလး။ မျဖစ္ႏို္င္တဲ့ ကိစၥေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္။ ျမန္မာ့ အားကစားသာ ကမၻာကို လႊမ္းခ်င္လႊမ္းသြားမယ္။ ဒီကိစၥ မျဖစ္ႏိ္ုင္ဘူး ဟု မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ဆိုသည္။ ပရိသတ္ကား တ၀ါး၀ါး။

အေၾကာင္းကလည္း ရွိသည္။ စင္ကာပူမွာ အလုပ္လုပ္သူတို႕မွာ အခြန္ကို ႏွစ္ခါေပးရသည္။ ျမန္မာ သံရံုးသို႕တစ္ခါ၊ စင္ကာပူ အစိုးရသို႕တစ္ခါ။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ပရိသတ္ကား လူရႊင္ေတာ္မ်ား၏ ျပက္လံုးၾကားမွာ တ၀ါး၀ါး ျဖစ္ရေလေတာ့သည္။

ေနာက္ဟာသတစ္လံုးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြပါ ဟတ္ထိသည္။ ဩဘာက ျပက္သည္။ သူအ၀တ္အစားလဲေနတုန္း အေဒၚႀကီး တစ္ေယာက္က ေမးသည္တဲ့။ မင္းတို႕ပြဲကတာ ဘာပြဲတုန္းဆိုေတာ့ သူက ျပန္ရွင္းပါသည္တဲ့။ RIT သႀကၤန္ပြဲတဲ့။ သို႕ေသာ္ အားလံုးပါသည့္အေၾကာင္း၊ ဆိုလိုသည္မွာ YTU, MTU, MIT, PTU စသည္ျဖင့္ ေက်ာင္းအားလံုး ပါသည့္အေၾကာင္း ရွင္းျပသည့္အခါ ထိုအေဒၚႀကီးမွ တစ္ခြန္းသာ ေျပာပါသည္တဲ့။

" မင္းႏွယ့္ကြယ္။ လွ်ာရွည္လိုက္တာ။ ေျပာလိုက္စမ္းပါတဲ့။ ေျပာလိုက္စမ္းပါတဲ့။ ( ဩဘာကား မ်က္ႏွာေပးပါ ခ်ီထား၏။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ပရိသတ္ကား ၾကားခ်င္လွေနၿပီ။ )ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ရင္ ေရွ႕ဆံုးက၊ ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ရင္ ေရွ႕ဆံုးကပါလို႕ ေျပာလိုက္။ မင္းတို႕ေက်ာင္းမွန္းသိတယ္တဲ့ "။ ပရိသတ္သည္ကား တ၀ါး၀ါး၊ လက္ခုပ္ တေျဖာင္းေျဖာင္းႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း အေခြၾကည့္ရင္း သေဘာက်၍ အားရစြာ ရယ္ေမာခဲ့ရေသးသည္။

ေရွ႕ထြက္ မင္းသမီးကေတာ့ မာမာေအးသီခ်င္း ေနာက္ခံ ထားကာ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေလဘာတီ မျမရင္ သီခ်င္းဟု ထင္ေနတုန္း ေနာက္မွ မွားမွန္းသိရသည္။ အမွန္က ဥဩမယ္တင္၏ သီခ်င္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္မွာ ကက္ဆက္ေခြေခတ္က ရွိခဲ့သည့္ သီခ်င္းမ်ား။ စင္ကာပူ ပရိသတ္ အတြက္ ေက်နပ္ဖို႕ေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အလုိက္ကေလးေတြ ရသူျဖစ္၍ လိုက္ပင္ ညည္းၾကည့္မိေသးသည္။ အာယားမ တဲ့။ သီခ်င္းက။

ေနာက္ေတာ့ လူရႊင္ေတာ္တို႕ ထံုးစံ သံခ်ပ္က စသည္။ သႀကၤန္လည္း ျဖစ္ေန၍ သံခ်ပ္သည္ အၿငိမ့္ႏွင့္ လိုက္၏။ သည္ဘက္ေခတ္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား၏ ပံုစံထဲမွာ သူတို႕ မ်က္ျခည္မျပတ္လုိက္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ အကဲခတ္မိသည္။ သံခ်ပ္ကေလး ေကာင္းေနစဥ္မွာ မိုက္ႀကီးကေတာ့ ထထေအာ္ေနေသးသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရလိမ့္မည္ဟု ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေန မိေသးသည္။ သံခ်ပ္မွာလည္း စင္ကာပူႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ျမန္မာသံရံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပတ္စ္ပို႕သက္တမ္းတိုးဖို႕ အခြန္ေဆာင္ရသည့္ အေၾကာင္းက မပါမျဖစ္။ သူတို႕သည္ ေခတ္ကို လံုး၀ မျပတ္ေစရ။ မီသေလာက္ ျပက္ေနသည္ဟု ဆိုရမည္။ ဒါကပင္ လူငယ္တို႕၏ အသစ္ဟု ဆိုရမည္။

ၿပီးေတာ့ ဩဘာ ကေလး ေျပာသြားတာရွိေသးသည္။ သူတို႕သည္ အလုပ္မအားသည့္ၾကားမွ ေက်ာင္းက လူမ်ား စုစုစည္းစည္း ျဖစ္ခ်င္၍ ကျပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ RIT ပြဲမွလြဲ၍ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အသင္းအဖြဲ႕၊ စီးပြားေရး အသင္းအဖြဲ႕တို႕အတြက္ ကျပမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေၾကျငာသြားတာေလးပါ။ သူတို႕၏ အႏုပညာျဖင့္ RIT အတြက္ ကျပမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္မည္သည့္ပြဲအတြက္မွ် မကဖူး၊ ကရန္အစီအစဥ္လည္း မရွိေၾကာင္း ေျပာသြားရာ ပရိသတ္ကား လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္း။

ဒါကေတာ့ မွန္သည္။ စြယ္ေတာ္ရိပ္က ေမြးဖြားလိုက္သူသည္ စြယ္ေတာ္ရိပ္အတြက္ဆို အၿမဲတမ္း အဆင္သင့္ ျဖစ္ရေပမည္။ စြယ္ေတာ္ရိပ္က လြဲလွ်င္ ဖြဲႏွင့္ဆန္ကြဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္လည္း ထိုစိတ္က အၿမဲ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို ေမြးဖြားေပးရာ စြယ္ေတာ္ရိပ္ မဟုတ္လား။

ေရွ႕ထြက္ မင္းသမီးကေလး ႏႈတ္ခြန္းဆက္ေတာ့ အသံကနည္းနည္းေတာ့ ကီးေၾကာင္ေနသည္။ သူက အသစ္ကေလးျဖစ္ၿပီး သီခ်င္းေလးႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္သည္ကိုး။ ကီးေၾကာင္လို႕ အဆင္မေျပတုန္း မိုက္က အသံမထြက္။ မင္းသမီးေလးက အသစ္မို႕ ထိုသို႕ျဖစ္ေသာအခါ ပို၍ ခက္ေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ ဩဘာသည္ တခၤဏုပၸတိဥာဏ္ရႊင္သူ ျဖစ္သည္။ သူတို႕မွာပါေသာ ႀကိဳးမဲ့မိုက္က ရင္ဘတ္နားမွာ ျဖစ္၍ မင္းသမီးကို သူ႕ရင္ဘတ္နား ကပ္ကာ ေျပာခိုင္းၿပီး မိုက္ကအသံမထြက္ဘူး။ ဒီကိစၥ နင္နဲ႕ငါနီးဖို႕ ျဖစ္လာတာပဲ ဟုဆိုရာ ပရိသတ္မွာ မိုက္ပ်က္သြားသည္ကို နားလည္မႈ ေပးေနတုန္း ဩဘာ ျပက္လံုးေၾကာင့္ ၿပံဳးရေတာ့သည္။ လူရႊင္ေတာ္ပီသပါေပသည္။

မင္းသမီးေလးမ်ား၏ အကကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မဆန္းစစ္လို။ သင္ျပသည့္အတိုင္း ကၾကရသည္ျဖစ္ၿပီး အကေလးေတြလည္း မဆိုး။ သူတို႕ကေလးေတြ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးက်ေတာ့ ၂၀၀၆ မွာ ေရွ႕ထြက္လုပ္ခဲ့သည့္ ခင္ျဖဴၾကည္။ သူကက်ေတာ့ ေလဘာတီမျမရင္ သီခ်င္းႏွင့္ ကသည္။ သူကေတာ့ ပထမပြဲေတြ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိေနေပၿပီ။ သို႕ေသာ္ သူ႕အလွည့္မွာလည္း မိုက္က ပ်က္ေနေသးသည္။

ကၽြန္ေတာ္က တခ်ဳိ႕အခ်က္မ်ားကို မေကာင္းျမင္သည္ဟု မထင္ပါရန္ ႀကိဳေတာင္းပန္ခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းက ညီအစ္ကိုမ်ား လုပ္သည့္ပြဲျဖစ္၍ အေကာင္းခ်ည္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ အႏုပညာရွင္မ်ား မဟုတ္၍ အျပစ္မျမင္ေစခ်င္ဘဲ အခ်စ္၀င္ေစခ်င္သည္ဟု သူတို႕ဆိုသည့္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္က အျပစ္ျမင္၍ မဟုတ္ အခ်စ္၀င္၍သာ တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ ပိုေကာင္းေစခ်င္သည့္ ဆႏၵေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ စာဖတ္သူမ်ား တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ ႏႈိင္းယွဥ္၍ ရေကာင္းႏိုင္ပါသည္။ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးလွ်င္ျဖင့္ စြယ္ေတာ္ရိပ္အေပၚ ပို၍ အခ်စ္၀င္မွာ အေသအခ်ာပင္။ ထုိသို႕ ကၽြန္ေတာ္ ရည္ရြယ္ပါသည္။

ျပက္လံုးမ်ားကိုေတာ့ ေဆာင္းပါးရွည္မွာ စိုး၍ ခ်န္ခဲ့ပါမည္။ ၂၀၀၈ ကို သံုးသပ္ရလွ်င္ ၂၀၀၆ ထက္ စြယ္ေတာ္ရိပ္အၿငိမ့္သည္ သိသာစြာ တိုးတက္သည့္ဘက္ကို ေရာက္သည္ႏွင့္အညီ မ်ားစြာ ကြာသြားခဲ့သလို က်န္အက၊ ျပဇာတ္မ်ားသည္လည္း RIT သႀကၤန္ကို ပိုလွ၊ ပိုအသက္၀င္ေစပါေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႕၏ အႏုပညာ ျပပြဲကို ၾကည့္ရင္း ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို သတိရမိသလို ငယ္ငယ္တုန္းက သူငယ္ခ်င္း အေဖာ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားဘ၀ ငယ္ေဖာ္စိတ္ ကေလးမ်ားျဖင့္ ေနခဲ့ရသည္ကို သတိရၿပီး စြယ္ေတာ္ရိပ္တြင္ တစ္ေရးအိပ္ခဲ့ရသည္ကို ၾကည္ႏူးေနမိပါေတာ့သည္။                 ။

ဆူးသစ္
၂၁း၁၉ နာရီ
၁၈.၈.၂၀၁၃


 [ ဆက္ပါဦးမည္။ ]


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...