Sunday, June 3, 2012

" လိုင္း "


ကၽြန္ေတာ္စင္ကာပူစေရာက္ေတာ့ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုမွာ Q ဆိုေသာ စာလံုးတစ္လံုးကို သိခြင့္ရသည္။ အမွန္ကေတာ့ Queue ၏ အတိုေကာက္ပါ။ တန္းစီပါဟု ဆိုေနျခင္းပင္။ ဘာလုပ္လုပ္ စလံုးမွာ တန္းစီရသည္။ လက္ေဗြႏိွပ္၊ ကတ္ရိုက္၊ ေငြထုတ္၊ မုန္႕၀ယ္၊ သေဘၤာစီး စသည္ျဖင့္ ဘာလုပ္လုပ္ တန္းစီရသည္။

စလံုးမွာကလည္း သိၾကသည့္အတိုင္း လူကေပါင္းစံု။ ထိုအခါ Q ဟုေျပာလွ်င္ နားလည္သူ ရွိသလို နားမလည္သူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္ကြက္ထဲမွာ လုပ္တာၾကာလာေသာအခါ အလုပ္သမားေလးမ်ားကို စလံုးက ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ား မည္သို႕ေျပာသနည္းဆိုသည္ကို ေလ့လာမိသည္။ သူတို႕က ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အလုပ္သမားကို မည္သို႕ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရမည္ကို ပိုသိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္မိသည္။ 

ထင္သည့္အတိုင္း သူတို႕က အလုပ္သမားေလးမ်ားကို တန္းစီခိုင္းလွ်င္ Q ဟုမသံုး။ Line တဲ့။ လိုင္း။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထိုစကားလံုးကို ပိုသေဘာက်မိသည္။ အလုပ္သမားမ်ားက ႏိုင္ငံစံုက လာ၍ Q ဆိုလွ်င္ တခ်ဳိ႕က နားေထြးသြားသည္။ လုိင္း ဟုဆိုလိုက္ေသာအခါ တစ္ေျဖာင့္တည္း ဆြဲထားေသာ မ်ဥ္းကို ေျပးျမင္ၿပီး သူတို႕ဘာသာ သူတို႕တန္းစီေတာ့သည္။ သည္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္လည္း အလုပ္ျဖစ္သည္။ လိုင္း ဟုဆိုလွ်င္ အားလံုးက အထာသိေန၏။

ၾကာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ပင္နီဆူလာဟု မသိဘဲ စီးတီးေဟာဟုသာ လူသိေသာ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဇနီးသည္ ေစ်း၀ယ္ေနတုန္း ေရွ႕မွာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က မတ္တတ္ရပ္ေန၍ တန္းစီသည္ထင္ၿပီး ေနာက္က ၀င္ရပ္ေနမိသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေကာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ္တန္းစီေနတာ မဟုတ္ဘူး အစ္ကို ဟု ေျပာေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ေငြရွင္းဖို႕လုပ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဇနီးသည္က ပစၥည္းတစ္ခုက်န္ေန၍ ထပ္ရွာခ်င္သည္ ဆိုကာ ထပ္ရွာၿပီး ေငြသြားရွင္းသည္။ သည္မွာပဲ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္က ခုနေကာင္ေလးေနာက္နားမွာ ရပ္ေနရာမွ ေဟ့-ေဟ့ Q ေလ။ ဒီမွာ တန္းစီေနတာ ဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရုတ္တရက္ျဖစ္၍ ေၾကာင္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အမ်ားစည္းကမ္းကို လိုက္နာဖို႕ ၀န္မေလးသူျဖစ္၍ ကိုယ္မ်ား ဘာမွားေနလဲဟု ၾကည့္ရာ ထိုမိန္းမမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို ေရွ႕က ေကာင္ေလးကို တန္းစီေနသူဟု ထင္ကာ သူ႕ဘာသာေငြမရွင္းဘဲ တန္း၀င္စီေနျခင္းပင္။ 

သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အစ္မ-သူက တန္းစီေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ဘာသာ တျခားလူကိုေစာင့္ေနတာ ဆိုမွ သူသေဘာေပါက္ကာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေငြရွင္းၿပီး သူပါ ၀င္ရွင္းေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္မ်က္ႏွာက မၾကည္ေတာ့။ မတတ္ႏိုင္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မမွား။ သူလည္း မမွား။ သူက စလံုးမွာ အသားက်ေန၍ လိုင္း ၏ သေဘာကို နားလည္ေနတာျဖစ္မည္။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာေတာမွာေတာ့ လိုင္းက သိပ္အသံုးမ၀င္တာ သူသိသြားမည္ ထင္၏။

ေနာက္တစ္ခုက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေနသည့္အိမ္နားက ဘူတာနားမွာ။ ၿပီးခဲ့သည့္ တစ္ပတ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္စားေနက် ထမင္းဆိုင္ကုိ ညေနဘက္မွာ ေရာက္သည္။ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရလွ်င္ အလုပ္ကျပန္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္၍ ဗိုက္က ဆာေနေလၿပီ။ စာထဲမွာေတာ့ ဖတ္ဖူးသည္။ ထမင္းတစ္နပ္ငတ္လွ်င္ အသားတုန္၏။ ႏွစ္နပ္ငတ္လွ်င္ ေဒါသထြက္၏။ သံုးနပ္ငတ္လွ်င္ လူသတ္ခ်င္၏ ဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္နပ္မွ မငတ္ေသးဘဲ ဗိုက္ဆာတာႏွင့္ပင္ အသားက တုန္ခ်င္၏။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ထိုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕၌ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ထမင္း၀ယ္သည္။ သူက ဆိုင္မွာစားမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေရာင္းမည့္သူက ထည့္ေပးေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ မေရာက္ေသး၍ ဟင္းေတြၾကည့္ကာ စဥ္းစားေနမိသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးအလွည့္ ၿပီးသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မွာေတာ့မည္ေပါ့။

သို႕ေသာ္ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာမွန္းမသိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္ႀကီးမည္ထင္ရသည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ဟင္းေတြၾကည့္ကာ ေကာက္မွာေတာ့သည္။ ရုတ္တရက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေဒါသက ထြက္သြားသည္။ ေနာက္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးပဲေလ ဟုဆိုကာ စိတ္ကိုထိန္း၏။ စာထဲက စကားအရဆိုလွ်င္ ထမင္းတစ္နပ္ပင္ မငတ္ေသး၊ ေဒါသက ထြက္ေနေလၿပီ။ လိုင္း ရမွာ သူမသိဘူးလားဟု ေတြး၏။

သူမက ကၽြန္ေတာ့္ကို မသိသလိုလုပ္ကာ သူ႕အသိတစ္ေယာက္ ႏွင့္ စကားေျပာေတာ့မွ အခုမွ အလုပ္ရွာေနသူဟု ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္း နားလည္မိကာ ကိုယ့္ေဒါသကိုယ္ ေျဖေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ ဆိုင္က ေရာင္းသူကိုေတာ့ တန္းစီဖို႕ စာကပ္ထားပါလား ဟု အႀကံျပဳျဖစ္ခဲ့ေတာ့သည္။ ေရာင္းသူ ကေတာ့ ေမး၏။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ၊ တန္းမစီဘူးလား ဟု ဆိုသည္။ ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ က ေယာက်္ားေလး ျဖစ္ေနလို႕ ဘာမွ် မေျပာေတာ့တာ ဟု ျပန္ရွင္းျပေတာ့ သူလည္း ေစ်းေရာင္းေန၍ မသိလိုက္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ် မဆိုျဖစ္ေတာ့။ 

ကိုယ္ရသည့္ ထမင္းပြဲကို ယူၿပီး လြတ္ရာ ကၽြတ္ရာသြားစားဖို႕ စားပြဲလြတ္ကိုရွာၿပီး ၀င္ထိုင္ စဥ္မွာ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ထိုအမ်ဳိးသမီးက ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တည့္တည့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ထို္င္၍ အားရပါးရ တြယ္ေနေလသည္။ ေတာ္ေတာ္ တရားက်ဖို႕ပင္ေကာင္းေသး၏။ ဆာေနသည့္ ကၽြန္ေတာ္က တန္းစီေစာင့္ခါမွ ေနာက္ကလာသူက ဘုမသိဘမသိ ေက်ာ္၀င္ကာ မွာ၍ ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ စားေနသည့္အခါ မ်က္ႏွာလႊဲကာ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္သာ အာရံုစိုက္ စားမိလိုက္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြၾကားမွာေတာ့ လိုင္းေတြဘာေတြ သြားေျပာေနလွ်င္ ေမာၿပီး ထမင္းငတ္ သြားႏိုင္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိေသးသည္။

ထို လိုင္း ဟု ေခၚသည့္ တန္းစီရသည္ကို စဥ္းစားေနရင္း ေခါင္းထဲကို အေတြးတစ္ခုက ထပ္၀င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္မွာ ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာသင္တန္းတစ္တန္းကို ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ (လိႈင္နယ္ေျမ) မွာ တက္ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္ေသာ ညီငယ္တခ်ဳိ႕က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာသည္။

အစ္ကို ေက်ာင္းအျပင္သြားရင္ ၾကည့္သြားေနာ္ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာမေပါက္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဟုေမးေတာ့ ေက်ာင္းအျပင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေကာင္မေလးေတြ မတ္တတ္ရပ္ေနတယ္ ဟုဆိုသည္။ သူတို႕ဘာသာ ရပ္တာ ငါကဘာလုပ္ရမွာလဲ ဟု စဥ္းစားေနတုန္း ေကာင္ေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္သေဘာမေပါက္ဘူး ထင္ၿပီး အဲဒါေတြက ရိုးရိုးမဟုတ္ဘူးအစ္ကို၊ လိုင္းေတြ ဟုဆိုမွ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။

မေကာင္းတာလုပ္စားေနေသာ ေကာင္မေလးတခ်ဳိ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းနားမွာ၊ ေက်ာင္းေရွ႕က လမ္းေပၚမွာ တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စ ရစ္သီရစ္သီ လုပ္ရင္း ကားေမွ်ာ္ေနတတ္သည္ကို ရည္ညႊန္း၍ ေျပာျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသူမ်ားပင္ သူတို႕ေၾကာင့္ အေဖာ္ပါမွ ထိုလမ္းကို ျဖတ္ၾကေတာ့၏။

ေျပာရလွ်င္ လိုင္း က စလံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာမ်ားႏွင့္ သိပ္ၿပီး မရင္းႏွီးသလို ရွိသည္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာသာ အမ်ားႏွင့္ ေရာကာ၊ သို႕မဟုတ္ ျပင္ပက စလံုးမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာရသည့္အခါမ်ဳိးမွာသာ လိုင္းခ်င္လွ်င္ လိုင္းလိမ့္မည္။ ပင္နီဆူလာလို ျမန္မာမ်ားသည့္ေနရာတို႕၊ ျမန္မာထမင္းဆိုင္ ရွိသည့္ တျခားေနရာတို႕မွာေတာ့ လိုင္းခ်င္မွလိုင္းလိမ့္မည္။ ပိုဆိုးသည္က မေန႕တစ္ေန႕ကမွ စလံုးကို ေရာက္ လာေသာ ျမန္မာမ်ားရွိလွ်င္ေတာ့ လိုင္း က ျပႆနာရွိေနလိမ့္မည္။ သူတို႕က သိမွမသိတာကိုး။

အခုမွ ေရာက္လာေသာ ျမန္မာမ်ားသာ လိုင္းကုိ စလံုးမွာ မသိ ရွိခ်င္ ရွိမည္။ ျမန္မာျပည္ မွာ ေနၿပီး ျမန္မာျပည္မွာသာ က်င္လည္ေနသူမ်ားကေတာ့ လိုင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း သိေနလိမ့္မည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သိေသာ ျမန္မာျပည္က လိုင္းေတြကေတာ့ တန္းမစီ။ တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စ ရစ္သီရစ္သီႏွင့္ လမ္းေဘးမွာ ရပ္ေစာင့္တတ္သလို အဆင့္ျမင့္သြားလွ်င္ေတာ့ အေဆာက္အအံုေတြေပၚမွာ ေအာင္ျမင္ေနတတ္သည္ကို ၾကားဖူးနား၀ ရွိေနမိသည္။

မည္သို႕ဆိုေစ စလံုးက လိုင္းက တန္းစီ၍ ေနရာယူျခင္းကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ေကာင္းပါသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံက တန္းမစီေသာ လိုင္းေတြ မ်ားေနျခင္းကေတာ့ မေကာင္းဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားေနမိသည္။             ။

သားလတ္
၂၀း၄၃ နာရီ
၃.၆.၂၀၁၂

6 comments:

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

အကိုၾကီး...
လိုင္းတာျခင္းေတာ့ အတူတူ
ပုံစံက အျဖဴနဲ႕ အမဲဆိုသလို အေတာ္ကြာတာကိုးဗ်။


ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မွာၾကားခဲ့မွဳ႕ မွန္သမွ်အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေနလ်က္ပါ အကို
ၾကိဳစားပါ့မယ္လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါရေစ။

Candy said...

ျမန္မာျပည္မွာ လိုင္းဆိုတာ အဲ့ဒါကိုေခၚမွန္း အစ္ကိုေျပာမွ သိတယ္ အစ္ကိုေရ...

သတုိး said...

ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ဖတ္မွတ္မွ်ေ၀ သြားပါတယ္ ကုိဆူးသစ္ေရ..။
ခင္မင္ေသာ သတုိး

အမ္တီအန္ said...

ေနရာေဒသကို လိုက္ၿပီး အေခၚအေ၀ၚေတြ မတူကြဲျပားသြားတာေပါ့။ ေကာင္းေသာ လိုင္းေတြနဲ႔သာ ျမင္ခ်င္ပါတယ္ရွင္...။

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ဘ၀ရဲ့အေတြ႔အၾကဳံေတြကလဲစာဖတ္သူေတြကုိဗဟုသုတရေစပါတယ္
ခုမွပဲလုိင္းရဲ့ အဓိပၸါယ္အားလုံးကုိေသခ်ာသိခဲ႔ရတယ္

ျမတ္ပန္းႏြယ္ (Myat Pan Nwe) said...

စိတ္ဝင္တစား ဖတ္သြားခဲ႔ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...