Sunday, March 10, 2013

" ရန္ကုန္ကို ျပန္ဆံုရတဲ့အခါ " (၄)


 သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ မအူပင္ကို ညေနဘက္လိုက္သြားေသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးအတြက္ ထိုခရီးသည္ အပန္းေျဖ ခရီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လိႈင္သာယာ ဘုရင့္ေနာင္ တံတားက ျဖတ္ၿပီး ဧရာ၀တီတိုင္းကို ေျခဆန္႕ခဲ့ျခင္းပင္။ ဘုရင့္ေနာင္တံတား အ၀င္လမ္းမွာ လမ္းျပင္၍ တံတားထိုးေနသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး ထိုအခ်ိန္ကေတာ့ လမ္းကပြင့္ေနၿပီး တံတားေပၚကို အျမန္ေရာက္ခဲ့၏။

မအူပင္ကို တစ္နာရီေလာက္သာ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ေမာင္းလိုက္ရသည္။ လမ္းမ်ားက ေကာင္း ၿပီး ျဖဴးေနတာလည္းပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားမွာ လမ္းျပင္ေနေသာ္လည္း အနည္း အက်ဥ္းသာ။ ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ စပါးက်ီဆိုေသာ ဧရာ၀တီတိုင္း တိုးတက္ဖို႕လိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။

ယခင္က နာဂစ္ျဖစ္တုန္းက ထိုလမ္းအတိုင္းပင္ ေကာ့မႉး၊ တြံေတး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းသို႕ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ ခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္တစ္ေခါက္က်ေတာ့ ဖ်ာပံုဘက္။ ရြာေတြအထိ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွာ ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာတက္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစု၍ အလႉဒါန ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ဧရာ၀တီသည္ နာဂစ္ေၾကာင့္ ၿပိဳဆင္းခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုကမွ နာလန္ထစရွိေသး၊ ျမစ္ဆံု ကိစၥေပၚလာျပန္လာေသာအခါ ဧရာ၀တီျမစ္ကို တည္၍ ရပ္တည္ေနေသာ တိုင္းဧရာ၀တီသည္လည္း မလူးသာ မလြန္႕သာ၊ မထိတ္သာ မလန္႕သာ။ သို႕ေသာ္ ဧရာ၀တီ၏ တိုးတက္မႈတခ်ဳိ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္ရေသာ အခါ ၀မ္းသာမိသည္ကေတာ့ အမွန္။

ၿပီးေတာ့ မအူပင္။ ကၽြန္ေတာ္ျပည္သူ႕၀န္ထမ္း အရာရွိေပါက္စေလး လုပ္ေနခ်ိန္တုန္းက မအူပင္ကို ေရာက္ ဖူးသည္။ ရံုးက ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ဒုညႊန္မႉး၏ မာဇဒါဂ်စ္ကို ရန္ကုန္တိုင္း၊ တိုင္း ဦးစီးမႉးေမာင္းကာ အတူ တက္ခဲ့ၾကျခင္းပင္။ ထိုစဥ္က မအူပင္တံတားေပၚက ညဘက္ျမင္ကြင္းကို ကၽြန္ေတာ္မေမ့။ စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားက အလွ်ဳိလွ်ဳိ လမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားသည္ကို ေတြ႕သည္။ ကၽြန္ေတာ္က နားမလည္ေတာ့ ေဒသခံ ဇနီးသည္ပါ ရွိေသာ ရန္ကုန္တိုင္း၊ တုိင္းဦးစီးကို ေမးမွ အတြဲမ်ား တံတားေပၚမွာ ခ်ိန္းေတြ႕ၾကတာဟု သိရသည္။ ထိုအခ်ိန္က မအူပင္မွာ ဂ်ီတီစီလည္း ရွိေနၿပီျဖစ္ရာ ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အပန္းေျဖစရာ ေနရာတစ္ေနရာ သဖြယ္ ျဖစ္လို႕ေန ခဲ့ေလသည္။

ယခုတစ္ေခါက္ မအူပင္ကို ၀င္စဥ္မွာေတာ့ ေနမ၀င္ေသး။ မအူပင္ တံတားသည္ လွပသာယာလို႕ေန၏။ ၿမိဳ႕ထဲက ေစ်းမွာ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား၀ယ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္၏ အိမ္သို႕ ခ်ီတက္ၾကသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ မိန္းမမ်ားက ညေနစာကိုပင္ ျပင္ဆင္ၿပီးေနေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ညေနစာ စားၿပီး သူငယ္ခ်င္းအိမ္၏ ေခါင္မိုးေပၚတက္၍ စကားေျပာၾကသည္။ ညေရာက္ေတာ့ အကင္လုပ္စားၾကရင္း ေဘာလံုးပြဲၾကည့္၊ တီဗြီၾကည့္ကာ စကားတေျပာေျပာႏွင့္ မနက္ သံုးနာရီ ကို ေရာက္ေတာ့၏။

နယ္မို႕လို႕လား မသိ။ အေအးဓာတ္သည္ စိမ့္ေန၏။ အိမ္ေခါင္မိုးေပၚမွာမို႕ ပို၍ ခ်မ္းေနေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ထိုင္ေနေသာ အခင္းမ်ား၊ ထိုင္ခံုမ်ားသည္ ခဏတာအတြင္း ႏွင္းရည္တို႕ စိုကုန္၏။ ဇနီးမ်ားကား အိပ္ေမာက်ေနေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလံုး ထိုကဲ့သုိ႕ တစ္ႀကိမ္ဆံုရန္ မလြယ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္မ်ားကို မရအရယူကာ ျဖဳန္းေလေတာ့သည္။ ဒါေတာင္ အေမရိကားက သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ မေလးရွားက သူငယ္ခ်င္းတို႕ က်န္ခဲ့ေသး၏။

အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္းမ်ား စြပ္ထားသည့္တိုင္ မခံႏိုင္၍ အိမ္ေအာက္သို႕ဆင္းကာ အားလံုး မနက္ သံုးနာရီ အေက်ာ္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ၾကေလေတာ့သည္။

မနက္ေရာက္ေတာ့ ဇနီးမ်ားက ေစ်းသြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထြက္ခဲ့ၾက၏။ တစ္ဆိုင္ႏွင့္ အားမရေသာအခါ ကမ္းနားဘက္က်ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ထပ္ထိုင္ရင္း အလုပ္ကိစၥမ်ား ေျပာျဖစ္ ခဲ့၏။ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ပတ္ၾကည့္ၿပီး အိမ္ျပန္ကာ ေရမိုးခ်ဳိး၊ ေန႕လယ္စာစား၍ ကားဂိတ္ကို ဆင္းၾက၏။ ကားဂိတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္ဖြဲ႕လံုးစီးရန္ မီနီဘတ္စ္တစ္စီးလံုး လက္မွတ္ျဖတ္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သူငယ္ခ်င္း အုပ္စုႏွင့္ ဇနီးမ်ားသာ ရန္ကုန္ကို ျပန္ခဲ့ၾကေလေတာ့သည္။ မအူပင္ရွိ သူငယ္ခ်င္းကား ကားဂိတ္မွာ လက္ျပ၍ က်န္ခဲ့ေလေတာ့သည္။

မအူပင္မွ လိႈ္င္သာယာကားဂိတ္ကို ေရာက္စဥ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူခြဲ၍ ကားငွားၾက၏။ ထိုစဥ္မွစကာ ကၽြန္ေတာ္ စတင္သတိထားမိသည္က တကၠစီသမားမ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္၏ လမ္းမ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ကို ျပန္ဆံုရသည့္ အခိုက္အတန္႕ မွတ္သားစရာ မ်ားပင္တည္း။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုးသည္ လိႈင္သာယာမွေန၍ ၿမိဳ႕ထဲဘက္ ျပန္မည့္သူမ်ား ျဖစ္ရာ ေသခ်ာသည္မွာ ဘုရင့္ေနာင္တံတားကို က်ိန္းေသျဖတ္ရပါမည္။ ထိုအတြက္ ဆိုကာ ပထမကားသမားက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံကို ၇၅၀၀ ေတာင္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္စဥ္းစားပါသည္။ မအူပင္ကေန တစ္ေယာက္ ၁၅၀၀၊ ၂၀၀၀ေလာက္ ေပးစီးခဲ့ရၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္မွ တကၠစီက သည္ေလာက္ က်သည္လား။ လက္ခံႏိုင္ပါသည္။ အေ၀းေျပးကားခထက္ တကၠစီခက ပိုေပးရမည္ကို။ တူမွမတူဘဲေလ။

သို႕ေသာ္ထိုမွ်ေတာ့ မက်ႏိုင္ရာ။ လိႈင္သာယာကေန တာေမြဘက္သြားသည္ကို လြန္ေရာကၽြံေရာ ေလး ငါးေထာင္ဟု ကၽြန္ေတာ္နားလည္မိသည္။ ဇနီးသည္ကလည္း သိသည္။ သည္ေတာ့ မလိုက္ပါဟု ေျပာ လိုက္သည္။ ကားသမားက နည္းနည္းေတာ့ အထြန္႕တက္လာ၏။ လမ္းက အရမ္းက်ပ္ေနတာ၊ အဲဒီေလာက္မွ မရရင္ ဘယ္ကားမွ လိုက္မွာမဟုတ္ဘူးဟု ဆိုသည္။ ဆူပုပ္ ပုပ္ႏွင့္ ေဆာင့္ေတာင့္ေတာင့္ ေျပာသြားျခင္းပါ။ ကိစၥမရွိ။ မတန္တစ္ရာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စီးမွာမဟုတ္။ မအူပင္က ေမာင္းလာေသာ မီနီဘတ္စ္ ကားယာဥ္ေမာင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္းသလဲ လာေမးသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္ကို သိေန၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကားငွားတာ အဆင္မေျပမွာ စိုးသည္ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ရပါတယ္၊ အဆင္ေျပပါတယ္ ေျပာကာ ေနာက္တစ္စီး ဆက္ေစာင့္သည္။

ေနာက္တစ္စီးလာသည္။ ဦးေလးႀကီးတစ္ေယာက္ပါ။ သြားခ်င္သည့္ ေနရာေျပာသည္။ ကားခ တန္းေမးသည္။ ေလးေထာင္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာတူ ပါသည္။ ေက်ေက်နပ္နပ္ကို လက္ခံသည္။ ျဖစ္သင့္သည့္ ေစ်း။ ကားသမားေတြမွာ အခ်ိန္ဆိုတာလည္း ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငွားေနသည့္ အခ်ိန္က ညေနေစာင္းေနၿပီ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္ ေစ်းမဆစ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံ တက္လိုက္ၾကသည္။

အျပန္ခရီးက်မွ ဘုရင့္ေနာင္တံတား အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕စီးသည့္ ကားေမာင္းသည့္ ဦးေလးႀကီးက ကားေၾကာ ကၽြမ္းသည္။ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆံုမွာ ကားမ်ားက ေတာ္ေတာ္ ပိတ္မိေနေလၿပီ။ ၾကားစကားအရ အခန္႕မသင့္လွ်င္ ေလးငါးေျခာက္နာရီ ပိတ္မိတတ္သည္ဆိုေသာ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံု မီးပိြဳင့္ပင္။ အမွန္ကေတာ့ တံတားထိုးေန၍ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ စီးလာေသာကားက တံတားဘက္က ဆင္းလာၿပီး ညာဘက္ကို ခ်ဳိးသည္။ ထိုအခါ ညာဘက္ျခမး္ရွိ ပြဲရံုမ်ား၊ ဆိုင္ခန္းမ်ားဆီမွ တိုးထြက္လာေသာ ကားမ်ားနွင့္ ရင္ဆိုင္တိုးရေတာ့သည္။ သူတို႕ကလည္း လမ္းမႀကီးေပၚေရာက္ေရး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကားကလည္း လမ္းမႀကီးေပၚမွာ တည့္တည့္ အျမန္သြားႏိုင္ေရး။ ကံေကာင္း၍ လြတ္သြားသည္။ ထိုလမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ ကားမ်ားက ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုကို ေရာက္ဖို႕ရန္ ဟိုးအေ၀းႀကီးမွသည္ စီ၍ ေစာင့္ေနသည္ကို ေတြ႕ကာ ရင္ေမာမိပါေသးသည္။ ပါးစပ္စကားမ်ား မွန္ေနေလမလားဟု ေတြးမိသည္။

အိမ္နားေရာက္ေတာ့ ဦးေလးႀကီးက ' ငါးရာေလာက္ေတာ့ ပိုေပးပါ။ လမ္းမွာ ေတာ္ေတာ္ ၾကာခဲ့လို႕ပါ။ မေပးႏိုင္လည္း ကိစၥမရွိပါဘူး ' ဟု ရိုးသားစြာ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံမိပါသည္။ ယဥ္ေၾကာပိတ္၍ အခ်ိန္ၾကာေသာအခါ သူ႕ခရီးစဥ္က ပိုၾကာသည္။ သို႕ေသာ္ သူေတာင္းထားေသာ ေစ်းကို ေျပာၿပီးျဖစ္၍ ထိုအတိုင္းေပးလည္း သူယူပါမည္ဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငါးရာပိုေပးလိုက္ပါသည္။

တစ္ခုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာ တကၠစီမ်ားအားလံုးကို မီတာစနစ္ သံုးလွ်င္ ပိုေကာင္းေပလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္ အဲဒါလည္း ဘယ္ေလာက္ခံမည္လဲ မသိ။ အိႏၵိယမွာ သံုးဘီးမ်ားမွာ မီတာစနစ္ ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စီးသည့္အခါ မီတာပ်က္ေန၍ ပါးစပ္ႏွင့္သာ ညွိရေတာ့သည္။

စင္ကာပူမွာေတာ့ ရွင္းသည္။ စီးခ်င္သည့္ တကၠစီကို အားေနလွ်င္ တားစီး၊ သြားခ်င္သည့္ ေနရာသြား၊ က်ခ်င္သေလာက္က်၊ မီတာက ဖတ္ေပးေနသည္။ ၿပီးလွ်င္ က်သေလာက္ရွင္း။ ဘာမွ် လမ္းၾကပ္တာ၊ ပိတ္ေနတာ လာေျပာမေနႏွင့္။ ဘာမွ်လည္း ေမးစရာကို မလို။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ပါးစပ္ထဲက ေစ်းျဖစ္လို႕ေနသည္။ မဆီမဆိုင္ လမ္းပိတ္၍ ကားၾကပ္လွ်င္ စီးသည့္ခရီးသည္က ကားခပိုေပးရမည္တဲ့။ ကားခပင္ လမ္းၾကပ္လွ်င္ အပိုေဆာင္ထားရမည့္ကိန္း။ ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕ကားသမားမ်ားက ကားခလည္း ယူေသး၊ ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ကလည္း လုပ္ေသးဟု စင္ကာပူက ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းက ေျပာသည္။

သူဟဲဟိုးဘက္က ျပန္လာသည္။ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကေန စမ္းေခ်ာင္းဘက္ကို တကၠစီငွားသည္။ ငွားစဥ္က အေကာင္း။ လမ္းေရာက္မွ ဘယ္ေနရာ ကားက်ပ္က်ပ္၊ ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ လုပ္ေနသည္တဲ့။ ဘယ္အထိ သြားမည္ကို သူသိၿပီးသား။ လမ္းေၾကာင္းကိုလည္း သူေရြးၿပီးသား။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဗ်စ္ေနရသနည္း။ ခရီးသည္က ထိုလမ္းရႈပ္မႈ၊ ပိတ္မႈမ်ားအတြက္ ကားေပၚကဆင္းၿပီး ရွင္းေပးရမည္တဲ့လား။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းက ထိုသို႕ခံစားေနခဲ့ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မအူပင္ခရီးက အျပန္မွာ ရန္ကုန္ကို ၀င္စဥ္ကပင္ ခုံးေက်ာ္တံတားထိုးမႈ၏ လက္ရွိရင္ဆိုင္ေနရေသာ အခက္အခဲကို နားလည္မိသလို ထိုအခက္အခဲေပၚမွာ အျမတ္ထုတ္ခ်င္ေသာ လူတခ်ဳိ႕ကိုလည္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ ရန္ကုန္ကို ျပန္ဆံုရျခင္းမွာ ခံုးေက်ာ္တံတားကိစၥႏွင့္ တကၠစီသမားတို႕ အေၾကာင္းက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ စြဲထင္ပါလာခဲ့သည္ဟု ဆိုရေတာ့မည္။

ဆူးသစ္
၂၀း၁၀ နာရီ
၁၀.၃.၂၀၁၃
( ဆက္ပါဦးမည္)

5 comments:

မိုးနတ္ၾကယ္စင္ said...

အကိုေရ....ျမန္မာျပည္ၾကီးဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ
ညေလးလဲ နားေတာင္မလည္ေတာ႔ပါဘူးရယ္ :(
ေျပာရရင္ေတာ႔ အရွည္ၾကီးပဲ အဲဒါထက္
အကုိေရးမဲ႔ အကိုရဲ႕အျမင္ေလးေတြကို ပိုျပီးသိခ်င္ေန
မိတာမုိ႔ အပိုင္း (5) ကိုလာဖတ္ဖို႔ ေမွ်ာ္ေနပါ႔မယ္...
ဂြတ္ႏုိက္ထ္ပါ အကိုေတာ္
ဆီးယူလိတ္တာ :)

အမ္တီအန္ said...

ရန္ကုန္မွာ တက္စီခက ဟိုနားသည္နား ၁၅၀၀က်ပ္ပဲ။ ကားေတြက်ပ္လို႔ အနည္းဆံုး နာရီ၀က္၊ တစ္နာရီေစာထြက္မွ လိုရာေရာက္တယ္။ တက္စီေတြမ်ားလာသာလာတယ္ ကားခေတြက မတရားတက္တယ္။ လမ္းေတြက်ပ္လာတာပဲ အဖတ္တင္တယ္..

အမ္တီအန္ said...

ရန္ကုန္မွာ တက္စီခက ဟိုနားသည္နား ၁၅၀၀က်ပ္ပဲ။ ကားေတြက်ပ္လို႔ အနည္းဆံုး နာရီ၀က္၊ တစ္နာရီေစာထြက္မွ လိုရာေရာက္တယ္။ တက္စီေတြမ်ားလာသာလာတယ္ ကားခေတြက မတရားတက္တယ္။ လမ္းေတြက်ပ္လာတာပဲ အဖတ္တင္တယ္..

အလင္းသစ္ said...

ကိုဆူးသစ္ေရ... ကၽြန္ေတာ္လည္း အကိုေျပာတဲ့ အဲဒီရန္ကုန္ကို ျပန္ဆံုရဖို႕ သိပ္မလိုေတာ့ဘူးဗ်ိဳ႕... တိုးတက္တာေတြ လႊတ္တိုးတက္လာျပီး မတိုးတက္တာေတြ ဒံုရင္းျဖစ္ေနဆဲ ရန္ကုန္ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို အကို႕စာေတြထဲကေန ေတြ႕ခဲ့ရတယ္ဗ်ာ.... အပိုင္း (၅)ကို ေမွ်ာ္လိုက္ဦးမယ္။။။

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

အစ္ကိုၾကီးေရ...
ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အညာသားမို႔လားေတာ့မသိဘူး ရန္ကုန္ဆိုရင္ စိတ္ကုန္တယ္ အမွန္ေျပာတာ
ျမိဳလည္မွာလည္း မေနႏိုင္ဘူး ျမိဳ႕စြန္မွာလည္း မေနႏိုင္ဘူး
ရိုးသားျခင္းဆိုတာ ဘာမွန္မသိေအာင္ ဘယ္ေရာက္ေနမွန္းမသိေအာင္ ေပ်ာက္ေနတဲ့ျမိဳ႕။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...