ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ ခံစားရေသာ ဒုကၡတစ္ခုရွိသည္။ 'ဒုကၡ' ဟုပဲ ဆိုရမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ စာသင္ ေနတုန္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ခဏခဏ ခံစားရေသာ စိတ္ပ်က္ စရာ ျဖစ္၍ပင္။ တျခားေတာ႔ မဟုတ္။ ေလယာဥ္ပ်ံ သံုးစီး အၿမဲလို ေကာင္းကင္မွာ ပ်ံသန္းေနျခင္းပင္။
ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက စာသင္ေနၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အာရံုစိုက္ေနၿပီဆို၊ ထိုသံုးစင္းတည္းေသာ အသံထက္ ျမန္သည္ ဆိုသည္႔ ေလယာဥ္မ်ားက ေလ႔က်င့္ပါေလၿပီ။ အသံက ဆူလြန္း၍ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စာဆက္သင္၍ မရ။ ခဏ ရပ္ရေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အာရံုစိုက္မႈ ပ်က္ေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္း၏ တည္ေနရာက ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ နီးေန၍ပဲ ထင္ပါသည္။
ပထမႏွစ္မွာ အမွတ္မထင္ မွတ္မိေနတာေလး တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာစာ ဆရာမ စာသင္ေနခ်ိန္၊ ခဏအနားေပးခိုက္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က အတန္းေနာက္မွာ '၀ီး..ေ၀ၚ၊ ၀ီး...ေ၀ၚ' ႏွင့္ မီးသတ္ကားသံ၊ လူနာတင္ယာဥ္သံေတြ လုပ္ၿပီး ေအာ္ေနသည္။ သူ႔ဘာသာ ပ်င္းရင္း ေလွ်ာက္လုပ္သည္ ထင္ပါ၏။ ဆရာမက ၾကားၿပီး 'ဟဲ႕ေကာင္ေလး - မလုပ္ေကာင္းဘူး၊ ဇမၺဴဒိပ္၊ နိမိတ္' ဟု ဟန္႔သည္။ ထို႔ေနာက္ စာျပန္သင္သည္။ သိပ္မၾကာလိုက္။ ေက်ာင္းေရွ႕ အင္းစိန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ မီးသတ္ ကားမ်ား ျဖတ္သြားသည္။ ဆရာမက ခုနက ေက်ာင္းသားကို ငါမေျပာဘူးလား ဆိုေသာ ပံုစံႏွင့္ လွမ္းၾကည္႔ပါေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အံ႔ၾသခဲ႔ရ ေသး၏။
မွတ္မိသေလာက္ ဆက္ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမႏွစ္မွာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ထဲက ထူးထူးျခားျခား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အတန္း လိုက္တက္ရသူ ဟူ၍ Physics သင္ေသာ ဆရာ ဦးသာလိႈင္ တစ္ေယာက္သာ ရွိသည္။ တကယ္ေတာ႔ ဆရာက Section (A), L-1 ကို သင္သူ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာမ မလာေသာ အခါ ဆရာ လာသင္ေပး၏။ ဌာနမွဴးလည္းျဖစ္၊ စာသင္လွ်င္ သီအိုရီ နားလည္ေအာင္ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ားကို ျပည္႔စံုစြာ ရွင္းျပတတ္သူလည္း ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား သေဘာက် ၾက၏။ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ဆိုလွ်င္ 'ဆရာက စာသင္ေနရင္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးကို အျပင္ဘက္ကေန ကုတ္နဲ႔ ေကာ္တင္ခ်င္ တင္ေနတာကြ' ဟု ဆိုဖူးသည္။ ရူပေဗဒ၏ သေဘာတရားမ်ားကို ဆရာဦးသာလိႈင္သည္ ထံုးလို ေခ်၊ ေရလို ေႏွာက္ ေက်ညက္ေနသည္႔ ပံု။
တစ္ခါေတာ႔ ဆရာ႔ အခ်ိန္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာစာ ဆရာမေလး အခ်ိန္။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတန္းမွာ အစားထိုး လာသင္ခ်ိန္ျဖစ္၍ ခဏ လာသင္ေသာ္လည္း ထံုးစံအတိုင္း သီအိုရီကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွင္းေနေသာအခါ အခ်ိန္ကုန္သြားသည္ကို မသိလိုက္။ ေနာက္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ျမန္မာစာ ဆရာမ ေစာင့္ေနေၾကာင္း ဆရာ႔ကို အားနာစြာ အသိေပးမွ ဆရာသည္ ျမန္မာစာ ဆရာမေလးကို ျပန္ေတာင္းပန္ရင္း အတန္းကို ရပ္ေလသည္။
ေနာက္တစ္ခုက Roll Sheet ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္မွာ စ၀င္ကတည္းက ဆယ္တန္း ေအာင္သည္႔ အမွတ္ႏွင့္ ခံုနံပါတ္ စီလိုက္ရာ အတန္းတက္မတက္ကို သိေစရန္ ခံုနံပါတ္မ်ားအလိုက္ လက္မွတ္ထိုးရသည္႔ စာရြက္ (Roll Sheet) ကို သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ယူလာေပးရ၏။ စာသင္ၿပီးလွ်င္ ျပန္သိမ္းသြား၏။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ေယာက္ေယာက္က လက္မွတ္မထိုးဘဲ သူ႔ဆီမွာ ယူထားရင္း စာဆက္နားေထာင္ေနေသာအခါ အတန္းၿပီးသည္႕အခါ၌ ၀ိုင္း၍ လုထိုးရ၏။ ေနာက္ဆံုးထိုးသူက ဆရာမကို အပ္ရ၏။ ဆရာမ မေစာင့္ႏိုင္လွ်င္ ဌာနကို သြားေပးရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္စီ ေသာင္တင္ ေနလွ်င္ သတိေပးရ၏။ Roll Sheet ထိုးၿပီး အျခားသူကို ဆက္ေပးဖို႔။
ေသာင္တင္ေနရသည္႔ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ု ရွိေသးသည္။ တခ်ိဳ႕က တစ္ေယာက္တည္း ထိုးတာ မဟုတ္။ အျပင္သြားသည္႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ကင္တင္းန္ ဆင္းသည္႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ေက်ာင္းလစ္သည္႔ သူငယ္ခ်င္း စသည္ျဖင့္ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္းမ်ားအတြက္ ထုိးေနေလရာ Roll Sheet စာရြက္မွာ ေနရာ မေရြ႕ေတာ႔။ ရံဖန္ရံခါ သူထိုးေပးေနသည္႔ လူေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႕က အတန္းထဲမွာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္ မထိုး။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆရာ စာသင္ၿပီး လက္မွတ္ထိုးမည္႔သူမ်ား မ်ားေနပါက ထိုသူမ်ားက လုထိုး ရမည္ စိုး၍ Roll Sheet စာရြက္ အရင္ရႏိုင္သူကို ထိုးခိုင္းသည္႔ သေဘာ။ သူတို႔ ရလွ်င္လည္း သူတို႔ ကိုယ္စား အၿမဲ ထိုးေပးေနသူမ်ားကို ျပန္ထိုးေပး၏။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေယာက္်ားေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
တစ္ခါေတာ႔ သခ်ၤာ ဆရာမ အခ်ိန္မွာ Roll Sheet ကို ေလယာဥ္ပ်ံ လုပ္ၿပီး ပစ္လႊတ္လို္က္၍ တစ္တန္းလံုး အဆူ ခံရေတာ႔သည္။ ပစ္လႊတ္သူက ဆရာ ဦးသာလိႈင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ 'ဆရာက စာသင္ေနရင္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးကို အျပင္ဘက္ကေန ကုတ္နဲ႔ ေကာ္တင္ခ်င္ တင္ေနတာကြ' ဟု ဆိုခဲ႔ေသာ သူငယ္ခ်င္း။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် မေဖာ္။ ေနာက္မလုပ္လွ်င္ ၿပီးတာပဲဟုသာ နားလည္ေပးလိုက္ရသည္။
ဒါေတာင္ လက္ေဆာ႔သူမ်ားက အတန္းထဲက ေကာင္မေလးမ်ား၏ ခံုနံပါတ္ေဘးမွာ ေပါက္ ကရ ေရးခ်င္ ေရးၾက ေသးသည္။ ေကာင္မေလးမ်ားတင္ပဲလား ဆိုေတာ႔ မဟုတ္။ ေယာက္်ားေလးခ်င္း လည္း ပါ၏။ တကယ္ေတာ႔ ထို အျဖစ္အပ်က္မ်ားကား မေမ႔ခ်င္စရာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ခ်ိန္က ေလယာဥ္ပ်ံသံ ဆူညံေနေသာ ေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ သည္းခံရင္း စာသင္ခဲ႔ဖူး၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ေသာ ဆရာမ်ားႏွင့္လည္း သင္ၾကားခြင့္ ရခဲ႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မိမိေက်ာင္းတက္ေၾကာင္း ရာခုန္ႏႈန္းရမည္႔ စာရြက္တစ္ရြက္ေပၚတြင္ လက္မွတ္မ်ား ထိုးရင္း စေနာက္ခဲ႔ၾက၏။ ထိုစာရြက္ မ်ားစြာေပၚတြင္လည္း လက္မွတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထုိးခဲ႔၏။ ရံဖန္ရံခါ မိမိလက္မွတ္ မထိုးပါဘဲလ်က္ သူမ်ားထိုးေပးေသာ လက္မွတ္မ်ားျဖင့္လည္း ေက်ာင္းတက္ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ား ျပည္႕ခဲ႔ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အဆူအပူကို ရံဖန္ရံခါ ခံရ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာ သူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။ ။
ဆူးသစ္
၂၁း၀၅ နာရီ
၂၁.၁၂.၂၀၁၀
ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက စာသင္ေနၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အာရံုစိုက္ေနၿပီဆို၊ ထိုသံုးစင္းတည္းေသာ အသံထက္ ျမန္သည္ ဆိုသည္႔ ေလယာဥ္မ်ားက ေလ႔က်င့္ပါေလၿပီ။ အသံက ဆူလြန္း၍ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စာဆက္သင္၍ မရ။ ခဏ ရပ္ရေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အာရံုစိုက္မႈ ပ်က္ေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္း၏ တည္ေနရာက ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ နီးေန၍ပဲ ထင္ပါသည္။
ပထမႏွစ္မွာ အမွတ္မထင္ မွတ္မိေနတာေလး တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာစာ ဆရာမ စာသင္ေနခ်ိန္၊ ခဏအနားေပးခိုက္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က အတန္းေနာက္မွာ '၀ီး..ေ၀ၚ၊ ၀ီး...ေ၀ၚ' ႏွင့္ မီးသတ္ကားသံ၊ လူနာတင္ယာဥ္သံေတြ လုပ္ၿပီး ေအာ္ေနသည္။ သူ႔ဘာသာ ပ်င္းရင္း ေလွ်ာက္လုပ္သည္ ထင္ပါ၏။ ဆရာမက ၾကားၿပီး 'ဟဲ႕ေကာင္ေလး - မလုပ္ေကာင္းဘူး၊ ဇမၺဴဒိပ္၊ နိမိတ္' ဟု ဟန္႔သည္။ ထို႔ေနာက္ စာျပန္သင္သည္။ သိပ္မၾကာလိုက္။ ေက်ာင္းေရွ႕ အင္းစိန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ မီးသတ္ ကားမ်ား ျဖတ္သြားသည္။ ဆရာမက ခုနက ေက်ာင္းသားကို ငါမေျပာဘူးလား ဆိုေသာ ပံုစံႏွင့္ လွမ္းၾကည္႔ပါေတာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အံ႔ၾသခဲ႔ရ ေသး၏။
မွတ္မိသေလာက္ ဆက္ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမႏွစ္မွာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ထဲက ထူးထူးျခားျခား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အတန္း လိုက္တက္ရသူ ဟူ၍ Physics သင္ေသာ ဆရာ ဦးသာလိႈင္ တစ္ေယာက္သာ ရွိသည္။ တကယ္ေတာ႔ ဆရာက Section (A), L-1 ကို သင္သူ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာမ မလာေသာ အခါ ဆရာ လာသင္ေပး၏။ ဌာနမွဴးလည္းျဖစ္၊ စာသင္လွ်င္ သီအိုရီ နားလည္ေအာင္ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ားကို ျပည္႔စံုစြာ ရွင္းျပတတ္သူလည္း ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား သေဘာက် ၾက၏။ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ဆိုလွ်င္ 'ဆရာက စာသင္ေနရင္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးကို အျပင္ဘက္ကေန ကုတ္နဲ႔ ေကာ္တင္ခ်င္ တင္ေနတာကြ' ဟု ဆိုဖူးသည္။ ရူပေဗဒ၏ သေဘာတရားမ်ားကို ဆရာဦးသာလိႈင္သည္ ထံုးလို ေခ်၊ ေရလို ေႏွာက္ ေက်ညက္ေနသည္႔ ပံု။
တစ္ခါေတာ႔ ဆရာ႔ အခ်ိန္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာစာ ဆရာမေလး အခ်ိန္။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတန္းမွာ အစားထိုး လာသင္ခ်ိန္ျဖစ္၍ ခဏ လာသင္ေသာ္လည္း ထံုးစံအတိုင္း သီအိုရီကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွင္းေနေသာအခါ အခ်ိန္ကုန္သြားသည္ကို မသိလိုက္။ ေနာက္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ျမန္မာစာ ဆရာမ ေစာင့္ေနေၾကာင္း ဆရာ႔ကို အားနာစြာ အသိေပးမွ ဆရာသည္ ျမန္မာစာ ဆရာမေလးကို ျပန္ေတာင္းပန္ရင္း အတန္းကို ရပ္ေလသည္။
ေနာက္တစ္ခုက Roll Sheet ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္မွာ စ၀င္ကတည္းက ဆယ္တန္း ေအာင္သည္႔ အမွတ္ႏွင့္ ခံုနံပါတ္ စီလိုက္ရာ အတန္းတက္မတက္ကို သိေစရန္ ခံုနံပါတ္မ်ားအလိုက္ လက္မွတ္ထိုးရသည္႔ စာရြက္ (Roll Sheet) ကို သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ယူလာေပးရ၏။ စာသင္ၿပီးလွ်င္ ျပန္သိမ္းသြား၏။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ေယာက္ေယာက္က လက္မွတ္မထိုးဘဲ သူ႔ဆီမွာ ယူထားရင္း စာဆက္နားေထာင္ေနေသာအခါ အတန္းၿပီးသည္႕အခါ၌ ၀ိုင္း၍ လုထိုးရ၏။ ေနာက္ဆံုးထိုးသူက ဆရာမကို အပ္ရ၏။ ဆရာမ မေစာင့္ႏိုင္လွ်င္ ဌာနကို သြားေပးရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္စီ ေသာင္တင္ ေနလွ်င္ သတိေပးရ၏။ Roll Sheet ထိုးၿပီး အျခားသူကို ဆက္ေပးဖို႔။
ေသာင္တင္ေနရသည္႔ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ု ရွိေသးသည္။ တခ်ိဳ႕က တစ္ေယာက္တည္း ထိုးတာ မဟုတ္။ အျပင္သြားသည္႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ကင္တင္းန္ ဆင္းသည္႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ေက်ာင္းလစ္သည္႔ သူငယ္ခ်င္း စသည္ျဖင့္ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္းမ်ားအတြက္ ထုိးေနေလရာ Roll Sheet စာရြက္မွာ ေနရာ မေရြ႕ေတာ႔။ ရံဖန္ရံခါ သူထိုးေပးေနသည္႔ လူေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႕က အတန္းထဲမွာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္ မထိုး။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆရာ စာသင္ၿပီး လက္မွတ္ထိုးမည္႔သူမ်ား မ်ားေနပါက ထိုသူမ်ားက လုထိုး ရမည္ စိုး၍ Roll Sheet စာရြက္ အရင္ရႏိုင္သူကို ထိုးခိုင္းသည္႔ သေဘာ။ သူတို႔ ရလွ်င္လည္း သူတို႔ ကိုယ္စား အၿမဲ ထိုးေပးေနသူမ်ားကို ျပန္ထိုးေပး၏။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေယာက္်ားေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
တစ္ခါေတာ႔ သခ်ၤာ ဆရာမ အခ်ိန္မွာ Roll Sheet ကို ေလယာဥ္ပ်ံ လုပ္ၿပီး ပစ္လႊတ္လို္က္၍ တစ္တန္းလံုး အဆူ ခံရေတာ႔သည္။ ပစ္လႊတ္သူက ဆရာ ဦးသာလိႈင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ 'ဆရာက စာသင္ေနရင္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးကို အျပင္ဘက္ကေန ကုတ္နဲ႔ ေကာ္တင္ခ်င္ တင္ေနတာကြ' ဟု ဆိုခဲ႔ေသာ သူငယ္ခ်င္း။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် မေဖာ္။ ေနာက္မလုပ္လွ်င္ ၿပီးတာပဲဟုသာ နားလည္ေပးလိုက္ရသည္။
ဒါေတာင္ လက္ေဆာ႔သူမ်ားက အတန္းထဲက ေကာင္မေလးမ်ား၏ ခံုနံပါတ္ေဘးမွာ ေပါက္ ကရ ေရးခ်င္ ေရးၾက ေသးသည္။ ေကာင္မေလးမ်ားတင္ပဲလား ဆိုေတာ႔ မဟုတ္။ ေယာက္်ားေလးခ်င္း လည္း ပါ၏။ တကယ္ေတာ႔ ထို အျဖစ္အပ်က္မ်ားကား မေမ႔ခ်င္စရာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ခ်ိန္က ေလယာဥ္ပ်ံသံ ဆူညံေနေသာ ေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ သည္းခံရင္း စာသင္ခဲ႔ဖူး၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ေသာ ဆရာမ်ားႏွင့္လည္း သင္ၾကားခြင့္ ရခဲ႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မိမိေက်ာင္းတက္ေၾကာင္း ရာခုန္ႏႈန္းရမည္႔ စာရြက္တစ္ရြက္ေပၚတြင္ လက္မွတ္မ်ား ထိုးရင္း စေနာက္ခဲ႔ၾက၏။ ထိုစာရြက္ မ်ားစြာေပၚတြင္လည္း လက္မွတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထုိးခဲ႔၏။ ရံဖန္ရံခါ မိမိလက္မွတ္ မထိုးပါဘဲလ်က္ သူမ်ားထိုးေပးေသာ လက္မွတ္မ်ားျဖင့္လည္း ေက်ာင္းတက္ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ား ျပည္႕ခဲ႔ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အဆူအပူကို ရံဖန္ရံခါ ခံရ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာ သူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။ ။
ဆူးသစ္
၂၁း၀၅ နာရီ
၂၁.၁၂.၂၀၁၀
0 comments:
Post a Comment