Saturday, January 12, 2013

"စြယ္ေတာ္ရြက္တို႕ ဒ႑ာရီ"


" တို႕ ၀ိုင္အိုင္တီက အႏုပညာသမား ေပါတယ္ကြ။ အထူးသျဖင့္ စာေပသမားေတြ ထြက္တယ္။ အခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း( ပုတီးကုန္း)၊ ဆရာ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းတို႕၊ ေနာက္ မစႏၵာ၊ ဆုမိလဲ့၊ ၿပီးေတာ့ စာအေရးက်ဲတဲ့ မျမင့္ခိုင္၊ ေနာက္ ငါမသိတဲ့ ဆရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲကြ "

" ဟုတ္တယ္။ ေမာင္စိန္၀င္းက စက္မႈနဲ႕ ၿပီးတာတဲ့။ မစႏၵာနဲ႕ ဆုမိလဲ့က ဗိသုကာနဲ႕ ၿပီးတာတဲ့။ အခုေလာေလာဆယ္  စာေရးေနတဲ့ လင္းသန္႕လည္း ဗိသုကာတက္တုန္းတဲ့ "

" ကာတြန္းဆြဲတဲ့ ေအာ္ပီက်ယ္လည္း Mech နဲ႕ ၿပီးတာေနာ္ "

" ဟုတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အခု မဇၥ်ိမလိႈ္င္းလို႕ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ တီး၀ိုင္းထဲက ကိုခင္ေမာင္တိုး၊ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေမာင္ေမာင္တို႕ကလည္း တို႕ေက်ာင္းကတဲ့။ ေမာင္စိန္၀င္းတို႕နဲ႕ တစ္ႏွစ္တည္းေတြတဲ့။ ေတးေရး ၀င္းမင္းေထြးနဲ႕ တူးတူးလည္း တို႕ေက်ာင္းကပဲ "

" ရုပ္ရွင္မင္းသား မင္းဦးက တို႕ေက်ာင္းက ၿပီးတာဆို။ တစ္ေလာက ေဒြးလည္း ေက်ာင္းၿပီးသြားတယ္ေနာ္။ တို႕ေက်ာင္းက အႏုပညာေက်ာင္းႀကီးနဲ႕တူတယ္ "

' ၀ါ၀ါဦး ' လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏ မ်က္ႏွာစာ စားပြဲမွာ ထိုင္ၿပီး ျငင္းခံုေနၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ၾကည့္ရင္း သူၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနမိသည္။ ေျပာသည့္အေၾကာင္းမ်ားက သူသိၿပီးသား ျဖစ္ေသာ္လည္း အႏုပညာကို စိတ္၀င္စားေသာ သူမ်ားမို႕ စကား၀ိုင္းကို မေပါ့ေစခ်င္၍ ၿငိမ္ေနျခင္းပင္။

" အႏုပညာသမားေတြ ေပါခဲ့သလို သူတို႕ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ဖူးတယ္ "

" လုပ္စမ္းပါဦး။ ငါတို႕ စိတ္၀င္စားတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိၾကဘူးကြ "

ခဏအၾကာမွာ သူ၀င္ေျပာေတာ့ ကိုေအာင္ေက်ာ္သက္က လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို မ ရင္း ေျပာ၏။

" ကိုေအာင္ေက်ာ္သက္တို႕ ခုန အႏုပညာသမားေတြ အေၾကာင္းေျပာတာ ၾကားမွ ကၽြန္ေတာ္ သတိျပန္ရတာပါ။ ဒီလိုဗ်။ အခု ေက်ာင္းသား အမ်ားစုနဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အမ်ားစု ဘတ္စ္ကားနဲ႕လာ၊ လမ္းေလွ်ာက္လာရင္ ၀င္တဲ့ ဘတ္စ္ကားဂိတ္နားက အေပါက္ကို ' ပစၥည္းမဲ့ဂိတ္' တဲ့။ ဟိုဘက္ ဂိတ္ေပါက္ႀကီးက ကားစီးႏိုင္တဲ့ လူတန္းစား အနည္းစု ၀င္တာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္က ဂိတ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးကို '  ပစၥည္းမဲ့ဂိတ္ ' လို႕ေခၚတာ "

" မင္းေျပာမွပဲ ငါေတာင္ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်သြားၿပီ။ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြနဲ႕ ပိုင္းျခားၿပီး ေပးထားတာေပါ့။ ဟုတ္လား။ ဘယ္သူေပးခဲ့တာလဲ "

" ဆရာ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းတို႕ လက္ထက္က ေပးတာ။ ဆရာ ေမာင္စိန္၀င္းတို႕နဲ႕ တစ္ႏွစ္တည္းေပါ့။ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္က ဆိုေတာ့ တကၠသိုလ္ ေရႊရတု၀န္းက်င္ကာလက ေပးထားတာ။ စတုတၳႏွစ္ ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို သံုးပိုင္း ႏွစ္ပိုင္း ေက်ာင္းသားတဲ့။ ေနာက္တစ္ခုက ၀င္၀င္ခ်င္းေတြ႕ရတဲ့ တိုင္လံုးႀကီးေတြကို သူတို႕လက္ထက္က ေရာမတိုင္လံုးႀကီးေတြလို႕ ေခၚတယ္တဲ့။ အဲဒါ ဘာမွ မထူးဆန္းေပမယ့္ ငါအရမ္းသေဘာက်တဲ့ နာမည္ေလးတစ္ခု ရွိခဲ့ေသးတယ္ "

" ဘာနာမည္လဲ "

" Lover's Lane တဲ့။ ခ်စ္သူတို႕ လမ္းကေလး လို႕ ေခၚတယ္ "

" ဘယ္နားက လမ္းကို ေျပာတာလဲ "

" အခု ဒုတိယႏွစ္ေတြ တက္ေနတဲ့ အေဆာင္ေတြ ေရွ႕က လမ္းကေလးေလ။ ခေရပင္ေတြ အံု႕အံု႕ဆိုင္းဆိုင္းနဲ႕။ ကားပတ္ခ္ေဘးက စတာ။ စက္မႈ အေဆာင္ေလးေဆာင္ရယ္၊ ကားျပင္ အလုပ္ရံုရယ္ကို ပတ္ၿပီး ေျပေျပေလး ဆင္းသြားတယ္။ န၀ရတ္နားအထိ။ အဲဒီ လမ္းကေလးကို ေခၚတာ "

" ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ့ လူေတြပဲ။ ငါတို႕ႏွစ္က်ေတာ့ ဘာနာမည္ေတြ ထပ္ေပးခဲ့ရမလဲ မသိဘူး။ ေနာက္ ငါတို႕ရဲ႕ ညီေတာ္၊ ညီမေတာ္ေတြ အတြက္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေအာင္ေလ "

" စိတ္မပူပါနဲ႕။ ဩဘာလမ္းက တို႕ေတြထားခဲ့တဲ့ အမွတ္တရ နာမည္တစ္ခုေပါ့ "

သူက ေျပာေတာ့ " ဟာ-ဟုတ္သားပဲ " ဟု မင္းဘုန္းလိႈ္င္က အားရ၀မ္းသာ ေျပာသည္။

" ေနာက္ၿပီး အေဆာင္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေလ့အထေတြ၊ ေက်ာင္းနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ မဂၢဇင္းကိစၥ၊ အသံုးလံုး လုပ္အားေပးတို႕၊ ေရႊရတုအႏုပညာလုပ္ရွားမႈတို႕၊ အပတ္စဥ္ ထုတ္တဲ့ စက္မႈစာေစာင္ အေၾကာင္းတို႕ အဲဒါေတြေတာ့ ရွိေသးတယ္။ အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒါေတာ့ ေနာက္မွ ေျပာျပမယ္။ အတန္းတက္ဖို႕ နီးေနၿပီ။ သြားရေအာင္ " 

" ေအးကြာ၊ စိတ္၀င္စားတယ္။ က်န္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြလည္း သိခ်င္မွာပဲ။ ေက်ာင္းၿပီးလို႕ မင္းစာေရးရင္ အဲဒါေတြ ထည့္ေရးစမ္းပါ။ အဲဒါေတြက ေခတ္တစ္ေခတ္မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ေဖာ္ျပ သလို ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈဟာ ဘယ္ေလာက္အားက် အတုယူစရာ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ေနာင္ လာမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြကို ေဖာ္ျပသလိုမ်ဳိးျဖစ္မွာ။ သိလည္း သိသင့္ၾကတယ္ေလ "

" ငါ ၀တၳဳေရးဖို႕ ေက်ာင္းနဲ႕ ပတ္သက္သမွ် Notes ေတြ ထုတ္ထားတာ ရွိတယ္။ စိတ္မပူနဲ႕။ အကုန္ေရးမယ္ "

ေျပာၿပီး လက္ဖက္ရည္ဖိုး ရွင္းရန္ စားပြဲထုိး အစ္ကိုကို လွမ္းေခၚစဥ္ ကိုေအာင္ေက်ာ္သက္က လက္ကာျပ၏။

" ငါတို႕ မသိတာေတြ သိရတဲ့အတြက္ ငါကပဲ အကုန္ခံပါ့မယ္။ ဒီေန႕ ငါဒကာေပါ့ "

သူဘာမွ် မေျပာေတာ့။ ေက်ာင္းေရာက္ၿပီး တစ္ပတ္အတြင္းမွာ ရင္းႏွီးခဲ့သူေတြ ျဖစ္ေသာ္ျငား ငယ္ေပါင္းလို ရင္းႏွီးသူမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

တကယ္ေတာ့ ပထမႏွစ္ဆိုသည္မွာ တကၠသိုလ္တက္စ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတိုင္း တက္ႂကြေနခ်ိန္ပင္။ ထိုအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ကိုယ့္အစြဲႏွင့္ကိုယ္ စိတ္၀င္စားစရာ ေျပာျဖစ္ခဲ့တာလည္း မဆန္းၾက။ ထိုကဲ့သို႕ မဆန္းလွေသာ ကာလတစ္ခုမွာပင္ သူ႕ဘ၀အတြက္ ဆန္းျပားစရာ ကာလတစ္ခု ေရာက္ခဲ့သည္။

Physic ဘာသာရပ္၏ လက္ေတြ႕မလုပ္ခင္ တစ္ရက္မွာပင္။

*******************

" ခိုင္ထြန္း။ ေဟ့ေကာင္ ခဏကြာ "

ပထမႏွစ္ Section B ရွိရာ L-2 ၏ ေနာက္ဘက္ေလွကားမွ တက္ၿပီး အခန္းထဲ ၀င္မည္ျပဳစဥ္ ေနာက္ဘက္မွ ေခၚသံေၾကာင့္ လွည့္ၾကည့္မိေတာ့ စိုးမင္းဆက္ကို ေတြ႕သည္။

စိုးမင္းဆက္က ဒီဇိုင္းရူး သူငယ္ခ်င္း။ စာအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးရင္းမွ ခင္လာသူ။ ေလေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္မွ ေလယာဥ္ပ်ံ ပံုအပိုင္းအစမ်ားကို စုကာ သူ႕စိတ္ကူးထဲက ဒီဇိုင္းေတြ ခ်ခ် ဆြဲတတ္သည္။ စာသမားမို႕ ေက်ာင္းတက္တက္ခ်င္းပင္ ပိုခင္ခဲ့ၾကသည္။

" ဘာလဲ ေဟ့ေကာင္။ ေျပာ "

" မင္းကို ငါ့ေဘာ္ဒါတစ္ေပြနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္လို႕ကြာ။ သူက မင္း Roll နဲ႕ ကပ္လ်က္။ မင္းအထက္က။ မင္းတို႕ မနက္ျဖန္ Lab ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒါ မင္းတို႕အုပ္စုမွာ သူပါတယ္။ သူ႕နားမွာ ေယာက်ာ္းေလးေတြခ်ည္းပဲမို႕ မင္းကို အကူအညီ ေတာင္းတာပါ "

" မင္းေဘာ္ဒါဆိုလို႕ ေယာက်ာ္းေလးမွတ္တာ။ ရပါတယ္။ ဖစ္ဆစ္က ဘာလုပ္ရမွာမို႕လို႕လဲ "

" မသိဘူးေလ။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ နည္းနည္းေၾကာင္ေနမွာ စိုးလို႕ "

အင္း.......အင္းဟု စကားျဖတ္ကာ အခန္းထဲ၀င္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ စကားေျပာေနလိုက္သည္။ ထူးထူးေထြေထြ သိပ္ေတြးေနစရာ မလိုသည့္ ကိစၥမို႕ ေမ့ထားေသာ္ျငား ကိုယ့္အထက္က ကိုယ့္ထက္ ခံုနံပါတ္ျမင့္သူဟူ၍ ေလးစားစြာ ေတြ႕ခ်င္ေနသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္။

စာသင္ခ်ိန္ေတြၿပီး၍ ေန႕လယ္အားလပ္ခ်ိန္ ထမင္းစားေနစဥ္မွာပင္ စိုးမင္းဆက္ႏွင့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ပါလာ၏။

" ခုိင္ထြန္း၊ ဒါ ငါ့သူငယ္ခ်င္း၊ စံသီရိ တဲ့ "

ေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာပါတယ္ ဆိုေသာ စကားသံ စူး ရွရွကို ၾကားရစဥ္ မင္သက္ ေတြေ၀ေနၿပီးမွ ဟုတ္ကဲ့ဟု အၿပံဳးႏွင့္ ဆိုလိုက္သည္။ ေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာပါတယ္ဆိုေတာ့ မေတြ႕ရရင္ ၀မ္းနည္းစရာ ဆုိေသာ သေဘာကို သက္ေရာက္၍ လူတစ္ဦးႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးတိုင္း ဟုတ္ကဲ့ဟု ေျပာရံုကလြဲ၍ သူဘာမွ် မေျပာခဲ့။ အၿပံဳးႏုႏု၊ ဆံပင္ရွည္ရွည္ႏွင့္ သူမ၏ အသံစူးရွမႈမ်ားကို ခဏအတြင္း သတိထားလိုက္မိသည္။ အေျပာအဆို၊ အမူအရာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ မိန္းကေလးတစ္ဦး အျဖစ္ မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္၏။

" စံသီရိ၊ နင္သူ႕ကို ခင္ခင္မင္မင္ေပါင္း။ ငါလည္း ဒီေက်ာင္းေရာက္မွ သိတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေပါင္းလို႕ ရတယ္ဟ။ ခင္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ နင္နဲ႕ ပိုၿပီး ေပါင္းရတာ အဆင္ေျပႏိုင္တယ္ "

စိုးမင္းဆက္ စကားေၾကာင့္ နားမလည္စြာ ေငးမိသည္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဟု ေမးလိုက္၏။

" စံသီရိက ကဗ်ာသမား ခိုင္ထြန္းရ "

" ဟာ-ဟုတ္လား။ ဒါဆို ေတာ္ေတာ္ ၀မ္းသာတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ေဆြးေႏြးလို႕ ျဖစ္ၿပီေပါ့ "

" ကိုခိုင္ထြန္းေလာက္ ေရးအား မသန္ပါဘူး။ သီရိက ဖတ္အားပဲ သန္တာ "

' သီရိက ' ဆိုေသာ စကားလံုးသံုးလံုးကပင္ ရင္ထဲကို အရွိန္ျပင္းစြာ ၀င္ေဆာင့္သြားၿပီလား မသိ။ ရင္တစ္ခုလံုး တုန္ခါသြားသည္။

ဤသို႕ႏွင့္ပင္ ယခင္က ဘာမွ် မဆန္းျပားခဲ့ေသာ သူ႕ကမၻာေလးမွာ ဆန္းျပား၍ အံ့ဩဖြယ္ရာတို႕ တစ္ေန႕ၿပီး တစ္ေန႕ ဆက္တိုက္ႀကံဳလာရေတာ့သည္။ ထိုအံ့ဩမႈတို႕ကို ဖန္တီးသူကေတာ့ သီရိ ဆိုေသာ သူမပင္။

*********************

သားလတ္
( ဆက္ပါဦးမည္ )

[ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္တက္ေနစဥ္ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္း၌ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ ထုတ္ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း ၊ ၁၉၉၆ ခု ေခၚပါသည္။ ထိုမဂၢဇင္းထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္တစ္ပုဒ္ အေရြးခံရပါသည္။ ယခု ထို၀တၳဳရွည္ကို ျပန္လည္ခံစားသည့္ အေနျဖင့္ ဘေလာ့ခ်စ္သူ၊ စာခ်စ္သူမ်ား ခံစားႏိုင္ရန္ ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါသည္။ မဂၢဇင္း၀တၳဳရွည္ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ အားလံုးတင္ရန္ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ အပိုင္းခြဲကာ တင္ရသည္ကို နားလည္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။ ]


6 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

၀ုိင္အုိင္တီက စာေပပညာရွင္ေတြအေၾကာင္းက
စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းျပီး စံသီရိအေၾငာင္းကုိလဲ
ထပ္ျပီးသခ်င္ေသးတယ္ကုိဆူးသစ္ေရ...
ေစာင္႔ေမ်ာ္လွ်က္

Aunty Tint said...

ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတာေလးေတြ ဖတ္ရတာ ၾကည္ႏူးစရာ ဆူးသစ္ေရ။ ဆက္ရန္ေလးေမွ်ာ္ေနတယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

Anonymous said...

ေပ်ာ္စရာ အေကာင္းဆံုးက ေက်ာင္းသားဘ၀ဗ်
ေက်ာင္း အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္
သမီးေတာ္ တို ့လဲ သတိရမိတယ္

လြင္ျပင္လႈိင္းငယ္ said...

ဆရာဆူးသစ္ေရ ကိုယ္မသိေသးတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရ.္
ကိုယ္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့အႏုပညာရွင္ေတြအေၾကာင္းကိုဒီပို႔ေလးမွာေတာ္ေတာ္သိလိုက္ရလို႔ ေက်းဇူးပါေနာ္ ဆက္ရန္ေလးေမွ်ာ္ေနမယ္ေနာ္ ။

မိုးနတ္ၾကယ္စင္ said...

ဟုတ္....နားလည္ေပးပါတယ္ ..
အကိုေတာ္ေရ......
ဆက္ေရးေနာ္...အကို႔ရဲ႕ မဂၢဇင္း၀တၳဳရွည္ေလးကုိ
ညေလးက ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ရွင္......:)
ခင္တဲ႔.....မုိးနတ္

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

အစ္ကိုၾကီး
၀တၳဳေလး ဆံုးသြားတဲ့အခါ
ရင္တစ္လံုးကိုမ်ား သိမ္းၾကံဳးယူသြားဦးမလား။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...