Friday, February 4, 2011

"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္" (၁၁)


ဒုတိယႏွစ္၊ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ တက္ေတာ႔ L-6 မွာ။ ဒုတိယႏွစ္၏ Section - B မွာ။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ပိုတိုးလာ၏။ ေရွ႕မွာေျပာခဲ႔ေသာ သြင္ႀကီးဟုေခၚသည္႔ သြင္ေမာင္ေမာင္၊ ဂ်ယ္ႀကီးဟု ေခၚသည္႔ စိုးမင္းဆက္တို႔ အျပင္ ျပည္စိုးဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခၚေသာ ျပည္စိုးထြန္းဆိုသည္႔ သူငယ္ခ်င္းပါ ထပ္တိုးလာ၏။ မင္းဘုန္းလိႈင္က Section - A ေရာက္သြားၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္က သြင္ႀကီးတို႔၊ ျပည္စိုးတို႔ႏွင့္ ပိုတြဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ 'ဘဲဥ' ဆိုသည္႔ ကာတြန္းရုပ္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေသာ ကာတြန္းဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္၏သား ေဆြဆက္ကပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တစ္အုပ္စု တည္း။ ေနာက္ေတာ႔ ေဆြဆက္သည္ ေက်ာင္းေျပာင္းၿပီး ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္ကို ေျပာင္းယူ ခဲ႔ေတာ႔၏။ သူက သူ႔ အစီအစဥ္ႏွင့္ သူ။

ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းအေဆာင္ မရေသာအခါ ေက်ာင္းတက္ၿပီး ႏွစ္လေလာက္ေနေတာ႔ ေက်ာင္းေနာက္ က အျပင္ေဆာင္ တစ္ေဆာင္မွာ ငွားေနျဖစ္ခဲ႔၏။ သည္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒဂံု၊ ေျမာက္ဥကၠလာ အုပ္စုထဲက ကိုေအာင္ေက်ာ္သက္ႏွင့္ ခင္ေမာင္ေရႊက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူတူ အျပင္ေဆာင္ ငွားေနသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ဦးစလံုးက ကၽြန္ေတာ္႔ထက္ အသက္ႀကီး၏။ ခင္ဖို႔လည္း ေကာင္းသည္။ ရိုးလည္းရိုး၊ ေအး လည္း ေအးၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စာအတူတူ လုပ္ျဖစ္ၾကသည္။

မနက္မိုးလင္း အေဆာင္ကထြက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စုရပ္က ေႏြးေအး (သို႔မဟုတ္) ၀ါ၀ါဦး လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္။ ေႏြးေအးကိုေတာ႔ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းတို႔၊ ေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း)တို႔ ၀တၳဳေတြ ဖတ္ဖူးသူဆို သိၾကမည္။ ရာဇ၀င္ထဲက ေႏြးေအးျဖစ္သည္။ ဘယ္တုန္းကတည္းက စခဲ႔သည္ မသိ။ ၀ါ၀ါဦးကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္မ်ား၏ အမွတ္တရ၊ အထင္ကရ ျဖစ္စရာ တစ္ခုတည္းေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္။

ေႏြးေအးသည္ ဂ်ီေဟာ(G Hall) ဘက္ကလာလွ်င္ ညာဘက္အစြန္နား၊ ၀ါ၀ါဦးက ဘယ္ဘက္ အစြန္။ စာၾကည္႕တိုက္၊ ကားပတ္ကင္ဘက္ကလာလွ်င္ ၀ါ၀ါဦးက ညာဘက္အဆံုး၊ ေႏြးေအးက ဘယ္ဘက္အဆံုး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္က ပဲထမင္း၊ ေျမပဲထမင္း၊ လက္ဖက္ထမင္း စသျဖင့္ ၁၂က်ပ္ေလာက္ႏွင့္ ပြဲျဖစ္သည္။ မနက္ဘက္ဆို တစ္ပြဲေလာက္စားၿပီး ေက်ာင္းတက္၊ ေနေပေတာ႔ ေန႔လယ္အထိ။

အဲ - လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခ်င္လွ်င္ေတာ႔ ၀ါ၀ါဦးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဘတ္ထဲ အၿငိဆံုး။ ေႏြးေအးက ကက္ဆက္သံ မၾကားရ။ ဘာလို႔လဲ မသိ။ ေက်ာင္းဘက္နီး၍ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ၀ါ၀ါဦးက ကားလမ္းေဘး၊ ေဘာလံုးကြင္းဘက္ က်၍လားမသိ။ Box ႀကီး အႀကီးႀကီးႏွင့္ကို ေဆာ္သည္။ စာသင္၍ ေခါင္းရႈပ္လွ်င္ ၀ါ၀ါဦးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ကိုက္သည္။ လက္ဖက္ရည္လည္း ေကာင္း၏။ သီခ်င္းနားေထာင္ၿပီး အစြန္ဘက္ စားပြဲေလးမွာ ဟိုေငး၊ သည္ေငး လုပ္ရင္း (ေက်ာင္းသူေတြလည္း ေငးခဲ႔ တာေပါ႔ဗ်ာ) ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ ရယ္ခ်င္ရာ ရယ္ခဲ႔၏။ စာအေၾကာင္း၊ ဘ၀အေၾကာင္း၊ အႏုပညာ အေၾကာင္းမ်ားလည္း ပါ၏။

ထိုစဥ္က ေလးျဖဴ၏ 'ပင္လယ္ေအာ္သံ' အေခြထြက္သည္။ 'အသည္းကြဲ သီခ်င္းသစ္' ႏွင့္ 'အလြမ္းမ်ား' သီခ်င္းမ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဘတ္ကို ၀ုန္းခနဲ ေဆာင့္၏။ ၀ါ၀ါဦးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုေလးျဖဴႏွင့္ ၿငိမ္႔သည္။ ၿပီးေတာ႔ 'အသက္ထက္ဆံုး' အေခြႏွင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ေသာ 'ဗလ' က 'ယဥ္တစ္ကိုယ္မိုး' အေခြထြက္လာသည္။ ထိုအေခြထဲက 'သိခ်င္တယ္' ဆိုေသာ သီခ်င္းက ကၽြန္ေတာ္႔ အႀကိဳက္။ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္ ေရးသည္ ထင္၏။

ေနာက္ေတာ႔ ျမန္မာ တစ္ျပည္လံုး အုန္းအုန္းကၽြက္ကၽြက္ ျဖစ္ကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းထဲက လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မ်ားမွာပင္ အားလံုးလိုလို မဖြင့္ မေနႏိုင္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဖြင့္ခ်ိန္ခ်င္းပင္ တူတတ္ေသာ ကက္ဆက္ေခြ တစ္ေခြ ေပၚလာျပန္၏။ ထိုအေခြကား အေခြနာမည္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ ေနရာ ယူလြန္းေသာ 'ဗဒင္' ၏ 'ေနရာ' ေခြ။ ေကာင္းလည္း ေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ စာသင္၍ ေခါင္း ရႈပ္လွ်င္ ေလးျဖဴ၊ ဗဒင္၊ ဗလ တို႔ႏွင့္ ရွင္းထုတ္လိုက္သည္။ ထိုအထဲကမွ မိန္းကေလးအေခြ တစ္ေခြက ထပ္ေပၚလာေသးသည္။ ေက်ာင္းက ဆိုင္တခ်ိဳ႕ စဖြင့္လာ၏။

ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္း ျပည္စိုးက ေျပာသည္။ 'အဲဒီအေခြေပါက္လိမ္႔မယ္၊ သူ႔နာမည္နဲ႔ အေခြ နာမည္ကိုက ေပါက္မွာဗ်' လို႔ ေျပာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ နားမေထာင္ဖူး၍ 'ဘယ္သူလဲ' ဟုေမးေတာ႔ 'ေအးခ်မ္းေမ တဲ႔ဗ်၊ အေခြ နာမည္က ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းႏိုင္ငံတဲ႔' ဟုဆိုသည္။ တကယ္လည္း ထေပါက္ခဲ႔သည္။ ျပည္စိုးစကား ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္၏။

ထိုစဥ္က သီခ်င္းေတြက အၿပိဳင္အဆိုင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႏွင့္။ သည္လို အရသာမ်ား ရွိမွေတာ႔ Library ဆိုတာကို ေျခဦးလွည္႔ဖို႔ ခက္ေတာ႔သည္။ ၿပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းက စာၾကည္႔တိုက္ ဆိုသည္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းစေရာက္စက ထင္ထားသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖတ္ခ်င္ေသာ ၀တၳဳမ်ား၊ သုတ၊ ရသမ်ား ရတာမဟုတ္။ အားလံုး Technical Book မ်ားသာ။ ကၽြန္ေတာ္႔ အထင္လြဲသြားတာ ေက်ာင္းတက္ရင္း သိလာသည္႔အခါ၌ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရံဖန္ရံခါ စာလုပ္ရန္ႏွင့္ သင္ေနရေသာ ဘာသာရပ္မွ လိုအပ္လွ်င္ စာအုပ္ငွားရန္ အခ်ိန္ေလာက္သာ ေရာက္ေတာ႔သည္။ မိမိဖတ္လိုေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို တရိႈက္မက္မက္ႏွင့္ ထိုင္ဖတ္ေနရေလာက္ေအာင္ သြားခ်င္သည္႔ စာၾကည္႕တိုက္မ်ိဳးဟု ကၽြန္ေတာ္ မခံစားတတ္ခဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္က ဂႏၴ၀င္စာအုပ္မ်ား၊ သုတ၊ ရသမ်ားကုိ ထိုစဥ္က ေတာ္ေတာ္ ဖတ္ခ်င္ေနခဲ႔ၿပီ ျဖစ္ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ၀ါ၀ါဦးမွာ၊ ေႏြးေအးမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ခဲ႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးေႏွာက္၏ မြန္းက်ပ္မႈကို ထိုေနရာမ်ားမွာ ေဖာက္ထုတ္ခဲ႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရင္ဘတ္မ်ားသည္ အႏုပညာကို ခံစားရင္း ပို၍ နီးကပ္ခဲ႔ၾက၏။ ပို၍ သံေယာဇဥ္ႀကီးခဲ႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ထားခဲ႔ေသာ စာၾကည္႕တိုက္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးေႏွာက္ကို သစ္လြင္ေတာက္ ပေစခဲ႔သည္႔ အရာ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ ထို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွလံုးသားမ်ားကို အစဥ္ထာ၀ရ ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းေနေစခဲ႔သည္႔ အရာမ်ား ျဖစ္ခဲ႔သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ဆိုခ်င္သည္။ ထိုအခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျငင္းမည္ မဟုတ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ၿပီးသား။ ျပန္ေတြးသည္႔ အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွလံုးသားမွာ ၀ါ၀ါဦးတို႔၊ ေႏြးေအး တို႔က ေႏြးေထြးေနဆဲ မဟုတ္လား။ ။


ဆူးသစ္၂၀း၅၂ နာရီ
၄.၂.၂၀၁၁

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...