Wednesday, October 27, 2010

"ေဆးမမီတဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ"



"၀ါး....ဟား...ဟား....ဟား "

အတန္းထဲကို ၀င္ ၀င္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ထိုင္ေနက် ခံုတန္းလ်ားေတြနားက ရယ္သံေတြ ၾကားလိုက္ရသည္။ သည္ေကာင္ေတြ အစ္ကိုႀကီးကို စေနာက္ေနၾကၿပီပဲဟု ေတြးမိ၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆဌမႏွစ္(ေနာက္ဆံုးႏွစ္) ရန္ကုန္နည္းပညာတကၠသိုလ္မွာ ပညာသင္ၾကားေနေသာ စက္မႈ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားထဲမွာ အသက္အႀကီးဆံုး ေက်ာင္းသားႀကီး တစ္ေယာက္ပါၿပီး သူ႔ကို အားလံုးက ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ျဖင့္ အစ္ကိုႀကီးဟု ေခၚၾကသည္။

အစ္ကိုႀကီးကို စၿပီးသိခဲ႔သည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပဥၥမႏွစ္စတက္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္သည္။ အစ္ကိုႀကီးက ႏွစ္က်သမား။ ေရွ႕ႏွစ္ေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ထိုင္ခဲ႔ၿပီမသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ခ်ိန္မွာ အစ္ကိုႀကီးအသက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ေျခာက္ႏွစ္မွ် ႀကီးေနသည္။

အစ္ကိုႀကီးေျပာေတာ႔ သူက ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္က်လိုက္၊ ျပင္ပေျဖလိုက္၊ ျပန္၀င္လုိက္ တခ်ိဳ႕ႏွစ္ေတြမွာ ေဆးခြင့္ႏွင့္နားလိုက္ ေနခဲ႔ရာမွ သည္အသက္အရြယ္ထိ ေရာက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္တဲ႔။ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ စာမလုပ္လွ်င္လည္း က်သည္။ ေဆးခြင့္ႏွင့္နားတာေတာ႔ အစ္ကိုႀကီးမွာ ေရာဂါတစ္ခုခု ရွိလိမ္႔မည္ ထင္၏။

ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိရသည္က အစ္ကိုႀကီးမွာ စိတ္ေရာဂါတစ္ခုခု ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ သိပ္ဆိုးဆိုး ၀ါး၀ါးႀကီး ေတာ႔ မဟုတ္။ စာသင္ေနလွ်င္ သူက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး ေခါင္းပဲညိတ္ေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားက ဆရာေတြဆီမွာ ေရာက္ေနေသာ္လည္း သူ႔လက္ေခ်ာင္းမ်ားက ဆတ္ဆတ္ဆတ္ဆတ္ ႏွင့္ လႈပ္ခါေနသည္။

အသိဥာဏ္မ်ားစြာ လြတ္သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္။ စာေတြ လိုက္မွတ္ႏိုင္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ လူေကာင္း တစ္ေယာက္လိုလည္း မဟုတ္ျပန္။ သူ႔လက္ေရးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လံုး၀ဖတ္မရခဲ႔။ သည္လိုႏွင့္ ပဥၥမႏွစ္ကို ေအာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ေရာက္လာခဲ႔၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ အစ္ကိုႀကီး ေရစက္ပါသည္ဟုပဲ ဆိုရမည္ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္မွ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို အတန္းတူတူလိုက္တက္ရသည္ မဟုတ္လား။ အားလံုးကလည္း သူ႔ကို ခင္မင္ရင္းစြဲ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

* * * *

"အစ္ကိုႀကီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို စာအုပ္ငွားပါဗ်ာ။ အစ္ကိုႀကီးဆီက စာအုပ္က လိုင္ဘရီ (Library) မွာ မရွိဘူး"

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အစ္ကိုႀကီးဆီက စာအုပ္တစ္အုပ္ (Text book) ကို ငွားေနသံၾကားရသည္။

"ရတယ္ညီေလး။ ယူသြား။ ေအးေအးေဆးေဆးဖတ္ေနာ္။ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ၿပီးရင္လဲ အစ္ကိုႀကီးကို ျပန္ရွင္းျပဦး။ အစ္ကိုႀကီးလဲ ဘာမွ မဖတ္ရေသးဘူး "

"ဟာ စိတ္ခ်။ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလို အစ္ကိုႀကီး နားလည္ေစရမယ္"

သူငယ္ခ်င္းက အစ္ကိုႀကီးဆီက စာအုပ္ယူၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔နားလာထိုင္သည္။ အစ္ကိုႀကီးက ႏွစ္ေတြ ၾကာေနၿပီမို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအားလံုးက သိကာ ရင္းႏွီးေနၾကၿပီးသား။ ထို႔ေၾကာင့္ အစ္ကိုႀကီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုခ်င္ေသာ စာအုပ္တခ်ိဳ႕က စာၾကည္႔တိုက္မွာ မရွိ၍ ဆရာေတြဆီက ငွားလွ်င္ အစ္ကိုႀကီးက ဦးေအာင္ရသြားတတ္၏။ အိမ္မွာ ဖတ္မဖတ္ေတာ႔မသိ။ ေက်ာင္းမွာဆို စာအုပ္ႀကီးေတြ တကိုင္ကိုင္ႏွင့္။ ၿပီးေတာ႔ အတန္းအားခ်ိန္မွာ ထိုစာအုပ္ေတြကို အစ္ကိုႀကီးက ေခါင္းအံုးလုပ္ၿပီး အိပ္လိုက္ေသးသည္။

သည္ေတာ႔(Library) မွာ စာအုပ္ငွား၍ မရသူေတြက ဖတ္ခ်င္လွ်င္ အစ္ကိုႀကီးဆီအရင္ေျပးရသည္။ သူ႔ဆီက စာအုပ္ငွားလွ်င္ေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မတြန္႔တိုတတ္။ သူ႔ဘာသာႀကိဳက္သည္ဟု သတ္မွတ္ေသာ စာအုပ္မ်ိဳး ကိုေတာ႔ မိတၱဴကူးထားၿပီး သိမ္းထားတတ္သည္။

"ေဟ႔ေကာင္ ကိုလတ္၊ ဒီမွာၾကည္႔စမ္း"

စာအုပ္ငွားလာေသာ သူငယ္ခ်င္းက အစ္ကိုႀကီးစာအုပ္ကို ဖြင့္ျပစဥ္ (Preface) ဆိုေသာ စကားလံုး၏ ေနာက္မွာ 'နိဒါန္း' ဟု စာလံုးအႀကီးႀကီး ေရးထားသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည္႔ၿပီး ၿပံဳးမိၾကသည္။ သည္အရြယ္ သည္အတန္းေရာက္မွ (Preface) ဆိုေသာ စာလံုးေနာက္မွာ မည္သူမွ် 'နိဒါန္း'ဟု မေရးေတာ႔ပါ။ ဧကႏၲ ဒါ အစ္ကိုႀကီး မိတၱဴကူးထားေသာ စာအုပ္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စာမ်က္ႏွာ တစ္မ်က္ႏွာလံုးလည္း သူ႔လက္ေရးေတြ ရႈပ္ပြေနသည္။ လက္ေရးကလည္း မညီညာ။ စာလံုးက အႀကီးႀကီးေတြ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုမွ်ဖတ္၍မရ။

"အစ္ကိုႀကီးေတာ႔ ဒီပံုအတိုင္းဆို မလြယ္ဘူးထင္တယ္"

သူငယ္ခ်င္းကဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္က "ေအးကြာ" ဟု ေျပာလိုက္မိ၏။

* * * *

"ေဟ႔ေကာင္ ကိုလတ္ေရ၊ မင္းတို႔ၾကည္႔လုပ္၊ အစ္ကိုႀကီးက Air Con ကို ႏွစ္ေခါက္ေတာင္ ၿပီးေနၿပီတဲ႔ဗ်ာ"

အတန္းထဲ၀င္ၿပီး ထိုင္ရံုရွိေသးသည္ ေဘးကသူငယ္ခ်င္းစကားေၾကာင့္ နားမလည္စြာ ေငးၾကည္႔မိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံုႏွင့္ ကပ္လ်က္ ေရွ႕ခံုမွာထိုင္ေသာ အစ္ကိုႀကီးက စာေတြကိုပိုင္သည္ဆိုေသာ မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ လွမ္းၾကည္႔သည္။

"အစ္ကိုႀကီး၊ ဘယ္ဘာသာကို ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ ျပတ္ေနၿပီလဲဆိုတာ ဒီေကာင့္ကို ေျပာျပလုိက္စမ္းပါဗ်ာ"

က်န္သူေတြ၏မ်က္ႏွာက အစ္ကိုႀကီးကို စေနာက္လိုဟန္၊ သို႔မဟုတ္ အထင္ေသးဟန္ ပါေနသည္။ လူငယ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ 'က်ပ္' ေနသည္႔ပံု။

"ဟုတ္တယ္ညီေလးရ၊ ဒီေကာင္ေတြကို အခုေတာင္ ေျပာျပေနတာ၊ IC ဆိုႏွစ္ေခါက္ၿပီးေတာ႔မယ္၊ Vibration ဆို တစ္ေခါက္ခြဲ ျဖစ္သြားၿပီ၊ Air Con က ႏွစ္ေခါက္တိတိပဲ၊ Cooling Load ပါ ပါတယ္"

အစ္ကိုႀကီးမ်က္ႏွာက သူစာေတြၾကည္႔ၿပီးေန၍ အေခါက္ေရေတြပင္ ထပ္ေနေသာေၾကာင့္ ဂုဏ္ယူ ေနသည္႔ပံု။ အားလံုးကိုလည္း မ်က္လံုးျပဴး၊ ေခါင္းေလးဆတ္ေတာက္ဆတ္ေတာက္၊ လက္ကေလး တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ ၾကည္႔ကာ ေျပာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း တခ်ိဳ႕က ကရုဏာသက္စြာ၊ တခ်ိဳ႕က အထင္ေသးစြာ၊ တခ်ိဳ႕က ျပက္ရယ္ျပဳကာ စေသာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ၾကည္႔ေနၾကသည္။

"ဒါဆို အစ္ကိုႀကီးရာ၊ အစ္ကိုႀကီးကိ္ု စာေတြ မရွင္းတာေတြ ေမးဦးမွပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တစ္ေခါက္ ၾကည္႕တာေတာင္ မၿပီးလို႔ စိတ္ညစ္ေနတာ"

စာေတာ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေနာက္သလိုလို ေျပာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အစ္ကိုႀကီးကို အားနာမိ သည္။ ေရာဂါသည္ တစ္ေယာက္ဟု အားလံုးက လက္ခံထားသူတစ္ေယာက္ကို သည္လို ေနာက္တာမ်ိဳးေတာ႔ မလုပ္သင့္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။

"မင္းက ပိုေတာ္ပါတယ္ ညီေလးရာ၊ အစ္ကိုက ၾကည္႕လို႔သာအေခါက္ေရ မ်ားတာပါ၊ စာေတြက ေသေသ ခ်ာခ်ာ နားမလည္ေသးပါဘူး"

အစ္ကိုႀကီးက သူ႔အေျခအေနကို အမွန္အတိုင္းေျပာေတာ႔ အားလံုးၿပံဳးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အစ္ကိုႀကီးမွာ ရံဖန္ရံခါ သူ႔ကို အားလံုးက စေနာက္ေနျခင္း၊ စိတ္မမွန္ဘဲ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ကင္းကြာေနသူဟု ယူဆေနျခင္းမ်ားကို နားလည္ေနေသာ ပံုမွန္အသိစိတ္ေတြ ရွိေနသည္ဟု နားလည္ေနမိသည္။ ခုနတုန္းက အစ္ကိုႀကီးေျပာလုိက္တာ သူ႕ကို ၀ိုင္းေနာက္ေနမွန္းသိ၍ တမင္ႏွိမ္႔ခ်ကာေျပာမွန္း ကၽြန္ေတာ္သိသည္။

အစ္ကိုႀကီးေျပာေသာ ဘာသာရပ္မ်ားသည္ စာအရမ္းမ်ား၍ တကယ္ႏွစ္ေခါက္ၿပီးဖို႔ မလြယ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းမဖြင့္ခင္ကတည္းက က်ဴရွင္တက္ေနသူတခ်ိဴ႕က်ေတာ႔ က်ဴရွင္တက္စဥ္ တစ္ေခါက္၊ ေက်ာင္းမွာတက္စဥ္ တစ္ေခါက္မို႔၊ ႏွစ္ေခါက္ၿပီးဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။ ဒါေတာင္ တစ္ေန႔သင္ေသာစာ တစ္ေန႔ ပံုမွန္ျပန္လုပ္ႏိုင္မွ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။

အစ္ကိုႀကီးကိုေတာ႔ ႏွစ္ႀကီးသမားမို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက အေၾကာင္းစံု သိၿပီးသားျဖစ္၍ ကရုဏာသက္ကာ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြက အလကား ေခၚသင္ေပးၾကသည္။ သည္ေတာ႔ ပဥၥမႏွစ္ၿပီးကတည္းက ေနာက္ဆံုးႏွစ္အတြက္ ႀကိဳသင္ထားႏိုင္ေသာ အစ္ကိုႀကီးမွာ ႏွစ္ေခါက္မက ၿပီးႏိုင္သည္။ ၿပီးသည္ဆိုတာက သင္ၿပီးတာလား၊ စာၾကည္႕ တာလား ဆိုတာေတာ႔ မကြဲျပား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ စာႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ဘယ္သူကဘယ္ႏွစ္ေခါက္ၿပီးေနၿပီ ဆိုတာမ်ိဳးကို မသိမသာ ၿပိဳင္ၾကရင္း (ၾကြားတာလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) စာကို အလုအယက္ ႀကိဳးစားသည္ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ လုပ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕အယူအဆကေတာ႔ ဘယ္သူဘယ္ႏွစ္ေခါက္ၿပီးသည္ ဆိုျခင္းထက္ စာဘယ္ေလာက္ရသည္ ဆိုျခင္းက ပိုအေရးႀကီးသည္ဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေခါက္ေရမ်ား၍ စာလည္းရသူဆိုလွ်င္ေတာ႔ စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းမွာ ခံုနံပါတ္ (အဆင့္) ျမင့္ကာ ထိပ္မွာရွိသည္က မ်ားေပသည္။ အမ်ားအားျဖင့္လည္း ထိုသို႔ အေခါက္ေရမ်ားမ်ားၿပီးကာ ခံုနံပါတ္ျမင့္သူမ်ားသည္ က်ဳရွင္ ႀကိဳတက္ကာ စာျပတ္ေနသူမ်ားပင္။

ခံုနံပါတ္တစ္ဆယ္အတြင္းမွာ က်ဴရွင္မယူဘဲရွိေနသူသည္ အင္မတန္စာလုပ္ႏိုင္လြန္း၍ပင္။ ရွိေတာ႔ရွိသည္ သို႔ေသာ္ ရွားသည္ေပါ႕။

ယခု အစ္ကိုႀကီးစကားေတြ နားေထာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပံုေသခန္႔မွန္း၍ မရ။ စာေတြနားမလည္ေသးပါဆို၍ သူၿပီးသည္ဆိုျခင္းက သင္ၿပီးတာလား၊ စာၾကည္႔ၿပီးတာလား ေ၀ခြဲမရ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အားေပးမိသည္။

"ရေအာင္လုပ္ေပါ႔ အစ္ကိုႀကီးရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီႏွစ္ေနာက္ဆံုးပဲ၊ ၿပီးရင္ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ၿပီ၊ မရွင္းတာရွိရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ တိုင္ပင္လုပ္ၾကတာေပါ႕"

ကၽြန္ေတာ္႔ စကားေၾကာင့္ အစ္ကိုႀကီးက ေခါင္းညိတ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ ကိုယ္႔ေနရာကိုယ္ ျပန္ထြက္သြား၏။


* * * *

"ဒို႕ေက်ာင္းမွာက အစဥ္အလာလိုျဖစ္ေနၿပီ ထင္ပါရဲ႕ကြာ"

အစ္ကိုႀကီးကို ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ထမင္းစားၿပီး ခဏနားခ်ိန္မွာ ေျပာသည္။ အစ္ကိုႀကီးကေတာ႔ အတန္းေနာက္နားမွာ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြ စေနာက္တာကို ခံရင္း ရယ္ရယ္ေမာေမာ ရွိေနသည္။ ဒါကို ၾကည္႔ၿပီး ေျပာျခင္းျဖစ္၏။

"ေအးကြာ၊ ငါတို႔ First Year ကတည္းက ေတြ႕ဖူးတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ လြယ္အိတ္ထဲမွာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးထည္႔ Walkman ကက္ဆက္ေလးနဲ႔ L-1 နဲ႔ L-2 ကိုပတ္ေနတာ။ စာမသင္ မခ်င္းဘဲ၊ စာသင္ၿပီလည္းဆိုေရာ ထြက္သြားေရာ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ပန္းၿခံထဲမွာ သီခ်င္းနားေထာင္ရင္း ဒူးႏွန္႔ ေနတတ္တယ္"

ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေသာ တစ္ေယာက္ကိုေျပာလိုက္ေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ အာရံုပို၀င္စားလာၾက၏။

"ေနာက္ၿပီး ကိုလတ္ မင္းနဲ႔သိတဲ႔တစ္ေယာက္ေလ၊ သူကေတာ႔စာေၾကာင္တာလား၊ ေကာင္မေလးေတြ ေၾကာင္တာလား မသိဘူး၊ စာသင္ေနရင္း ကိုယ္႔အတန္းထဲက ေကာင္မေလးေတြကို အတန္းအျပင္က ထြက္ထြက္ ၾကည္႔တာေလ၊ ပထမေတာ႔ ရိုးရိုး ခ်စ္လို႔ ႀကိဳက္လုိ႔ ၾကည္႔တယ္ထင္တာ၊ ေနာက္ေတာ႔ သူ႔ဟာက ဘယ္ဟုတ္မလဲ၊ လြယ္အိတ္မွာပါ ေကာင္မေလးနာမည္ထိုးလာတာ"

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္႔ကို ျပန္ေျပာသည္။

" ငါသိၿပီ၊ သူက စာေၾကာင္ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကားအက္ဆီးဒင့္ေၾကာင့္၊ ပထမႏွစ္မွာ စာမွ မမ်ားေသးတာ၊ ေနာက္ေတာ႔ ေက်ာင္းမွာ မေတြ႕ရေတာ႔ဘူး၊ တစ္ခါတေလ ငါနဲ႔ေတြ႕ရင္ သြားႀကီးၿဖီးၿပီး အားရ၀မ္းသာႏႈတ္ဆက္ ေသးတယ္၊ စာေတာ႔လံုး၀ ဆက္သင္လို႔မရေတာ႔ဘူး"

ပထမႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္႔ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြဖတ္ၿပီး ခင္သြားေသာ သူငယ္ခ်င္းမို႔ ပိုၿပီး မွတ္မိေနျပန္သည္။

"Second Year ကေတာ႔ အဆိုးဆံုးပဲထင္တယ္ေနာ္"

" ဟုတ္တာေပါ႔၊ ဆရာေတြေတာင္ေျပာတာ ၾကည္႔ပါလား၊ လိုင္းခြဲမွာဆိုေတာ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အၿပိဳင္ အဆိုင္ေတြကမ်ား၊ မနာလိုတာေတြကမ်ား၊ စာကပိ၊ အဲဒီ႔မွာ ရႈပ္ကုန္ေရာ"

"ငါ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္လည္း ယဥ္ယဥ္ေလးပဲျဖစ္သြားတာ၊ Second Year အတြက္ က်ဴရွင္ တက္ေနတုန္း ေရွ႕က စာသင္ေနတဲ႔လူေတြရဲ႕ ေခါင္းေပၚကို ေရေတြေလာင္းခ်တာ ဆရာမက ေဖ်ာင္းဖ်ၿပီး အိမ္ျပန္လႊတ္လိုက္ ရတယ္၊ ေနာက္ေတာ႔ လမ္းမွာေတြ႕သမွ်လူကို လုိက္ၿပံဳးျပေနတာ၊ သြားေလးေစ႕ၿပီး၊ ေက်ာင္းမွာလဲ အဲဒီ႔လုိပဲ Second Year စာေမးပြဲေျဖၿပီးတဲ႔ေန႔ ငါ႔အိမ္ေရာက္လာၿပီး သံုးတန္းအတြက္ စာေတြေမးခ်င္လို႔ဆိုလို႔ ငါ႔မွာကြာ မနည္းေတာင္းပန္ ျပန္လႊတ္လိုက္ရတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ သူလည္း ေက်ာင္းကထြက္ရတာပါပဲ"

သံုးတန္းဆိုသည္က တတိယႏွစ္ကို ေက်ာင္းအေခၚ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုးသိ မီသမွ် စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ လြတ္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေၾကာင္းကို ဆက္ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾက၏။

"ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ ေျပာတာလည္း ရွိေသးတယ္။ ေဆးရံုေရာက္သြားတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ေလ၊ ဆရာေတြ သြားေတြ႕တာကို ရန္ေတြ႕လႊတ္တယ္ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းေလ၊ ဆရာကေတာင္ ေျပာေသးတယ္၊ သတိထားၾကတဲ႔၊ ၄၄ကားေရာက္တာ မင္းတို႔ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းတည္းရယ္တဲ႔"

အဲဒါလည္း ဟုတ္သည္။ ေဆးရံုေရာက္သြားေသာေက်ာင္းသားက ဒုတိယႏွစ္စာေမးပြဲမွာ စာေတြမရေတာ႔၍ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ လြတ္သြားျခင္းပင္။ ေဆးရံုကို လာေမးေသာ ဆရာေတြထဲမွ ေမးခြန္းခက္ခက္ေမးသည္ဟု သူထင္ေသာ ဆရာကို မလာနဲ႔ဟုဆိုကာ ရန္ေတြ႕လႊတ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယႏွစ္တုန္းက ဓာတုေဗဒသင္သည္႔ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ကေျပာဖူး၍ သိခဲ႔ရ၏။

ၿပီးေတာ႔ ထိုအခ်ိန္က "စိတ္ေရာဂါအထူးကုေဆးရံုႀကီး" (တံတားေလး)သို႔ ေရာက္ေသာ ၄၄ကားသည္လည္း တကၠသိုလ္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ျဖတ္၍ ဆရာကရယ္စရာ အျဖစ္ေျပာခဲ႔သည္ကို သူငယ္ခ်င္းက မွတ္မိေန၍ ေျပာျပျခင္းျဖစ္သည္။

"ေမဂ်ာထဲမွာ EC က ဆားကစ္ေတြေလ႔လာရလို႔ ပိုၿပီးျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္၊ တို႕ မက္(ခ္)လည္း ျဖစ္တာပါပဲကြာ၊ ငါးတန္းတုန္းက အေဆာင္ကတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲဆက္မေျဖဘဲ အေဆာင္ကအခန္းထဲမွာ ၀ုန္းဒိုင္းက်ဲတာ အခန္းေဖာ္က ထြက္ေျပးရေရာ၊ ေနာက္ေတာ႔ ဆရာေတြက ေဆးရံုကို ပို႔လုိက္ရတယ္"

စက္မႈဘာသာရပ္ (Mechanical) ကို ေက်ာင္းသားေတြက မက္(ခ္)ဟု အတိုေကာက္ေခၚၾက၏။ EC ဆိုသည္က Electronic ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ EC မွာ ဒုတိယႏွစ္ အမွတ္အမ်ားဆံုးေတြ တက္ၾကၿပီး ဒုတိယလိုက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စက္မႈဘာသာရပ္လုိ ႀကီးႀကီးမားမား အင္ဂ်င္လိုဟာမ်ိဳးကို မသင္ရဘဲ ေသးေသးမႊားမႊား Circuit ေတြသင္ရ၍လား မဆိုႏိုင္၊ သူတုိ႔ေမဂ်ာက ပိုၿပီး စိတ္ႏွင့္ကိုယ္လြတ္သူ မ်ားသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။

အမွန္မွာေတာ႔ သူ႔ေမဂ်ာႏွင့္ သူ႔ဘာသာ စာကိုထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ခ်င့္ခ်ိန္မလုပ္လွ်င္ ဘယ္ေမဂ်ာမဆို ဘယ္ဘာသာမဆို ျဖစ္မွာမလြဲပင္။

"ငါတို႔ေက်ာင္းကို အျပင္မွာလည္း လူေတြက အဲဒီလုိျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ သိေနၾကတယ္ေနာ္၊ တစ္ႏွစ္ တစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ႔ ပံုမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာေနၾကသူေတြ ရွိတယ္"

"ႏွစ္တိုင္းေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး၊ စာလုပ္တိုင္းလည္း မျဖစ္ပါဘူး၊ အဲဒီလိုသာဆို ေဒါက္တာဘြဲ႕ရတဲ႔ဆရာေတြ၊ ဘြဲ႕လြန္တက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ဘြဲ႕ႏွစ္ခုသံုးခုေလာက္ ထပ္ယူေနတဲ႔ဆရာေတြ ဘယ္ရွိေတာ႔မွာလဲ၊ ခုဟာက တခ်ိဳ႕က စာမွစာဆိုၿပီးျဖစ္ေနၾကတာ၊ အဲဒီလိုလုပ္ရင္း ကိုယ္႔ဘာသာ မခ်င့္ခ်ိန္တတ္ရင္၊ နားခ်ိန္နဲ႔ မွ်မွ်တတ မလုပ္တတ္ရင္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ စာမလုပ္တတ္ရင္ သြားတာပဲ"

"အဲဒါတင္ ဘယ္ကမလဲ၊ ဒို႔သင္ရတဲ႔စာေတြက က်က္ရတာမရွိသေလာက္ပဲ၊ က်က္တယ္ဆိုတာ Formula (ပံုေသနည္း) ေတြေလာက္ပဲ ရွိတာ၊ သီအိုရီေတြသင္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္လို ဆက္လုပ္ရမယ္၊ ဘာေတြျဖစ္လာဦးမလဲ၊ ဒါေတြပဲ တစ္ခ်ိန္လံုးေတြးေနရတာ၊ ၿပီးေတာ႔ ေမးခြန္းကအစ Seen (ျမင္ၿပီးသိၿပီးသား) မပါသေလာက္ပဲ။ ပါရင္ေတာင္ လႊဲၿပီးေမးထားတာ၊ ပါတာကလည္း ငါးမွတ္ဖိုးေလာက္ပဲ၊ က်န္တာအားလံုး Unseen (လံုး၀မျမင္ရေသးတာ) ေတြခ်ည္းပဲ၊ ဆရာေတြေျပာတာက ရွင္းတယ္ေလ၊ ျပင္ပ ေလာကႀကီးမွာ တကယ္ရင္ဆိုင္ရမွာ၊ မင္းတို႔ ေျဖရွင္းရမွာက မင္းတို႔ မျမင္ႏိုင္တဲ႔ ျပႆနာေတြ ခ်ည္းပဲတဲ႔၊ အင္ဂ်င္နီယာ ဆိုတာက Problem Solver ဆိုေတာ႔ ျပႆနာပဲ ရွင္းရမွာပဲ။ အဲဒီမွာ သီအိုရီမွ နားမလည္ရင္ စာေမးပြဲ ေျဖလို႔ရမွာ မဟုတ္မွန္းသိေတာ႔ ေက်ာင္းသားေတြက သီအိုရီေတြကို ေထာင့္ေပါင္းစံုက လွည္႔ပတ္ စဥ္းစား၊ စာေမးပြဲမွာလည္း အဲဒီလိုပဲစဥ္းစားရ၊ ဒီလုိနဲ႔ပဲ စဥ္းစားရင္း၊ စဥ္းစားရင္း ဆံပင္ေတြျဖဴတဲ႔ေကာင္နဲ႔၊ ခုလို စိတ္နဲ႔ကိုယ္ လြတ္ထြက္သြားတဲ႔ေကာင္နဲ႔၊ ဟား...ဟား....ဒီလိုပါပဲကြာ၊ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ၿပီးေနတာပါပဲ"

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က စကား၀ိုင္းကို အဆံုးသတ္ရင္း သူ႔ဘာသာ သေဘာက်ေနသည္။ သူေျပာတာေတြက ဟုတ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတာင္ ဦးေႏွာက္အရမ္းဟုန္ေနလွ်င္ စာမၾကည္႕ေတာ႔ဘဲ သြားခ်င္ရာသြားကာ လုပ္ခ်င္ရာကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ လုပ္ပစ္လိုက္ၾကသည္။ အပန္းေျဖျခင္းဟု ဆိုရမည္ထင္၏။ အပန္းမေျဖလို႔လည္း မျဖစ္။ အိမ္က ကၽြန္ေတာ္႔မိဘေတြပင္ ကၽြန္ေတာ္စာၾကည္႕ေနစဥ္ ခဏနားခ်င္၍ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေလာက္ ေပါက္ကရ ထေအာ္လိုက္လွ်င္ 'ငါ႔သားေတာ႔ရူးမ်ားသြားၿပီလား' ဆိုေသာ အၾကည္႔မ်ိဳးႏွင့္ လွမ္းၿပီး အကဲခတ္တတ္ ေသးသည္ပဲ။

* * * *

စာေမးပြဲနီးလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔စာေတြ ပိုဖိလုပ္ၾကရ၏။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္မို႔ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ေက်ာင္းမွာ က်န္ခဲ႔မွာမ်ိဳးလည္း အျဖစ္မခံခ်င္ၾက။ စာေတြက အရင္ႏွစ္ေတြထက္ ပိုမ်ားၿပီး အျပင္လက္ေတြ႕ပိုင္း ႏွင့္လည္း ႏွီးႏြယ္ေနျပန္၍ စိတ္၀င္စားကာ ႏွစ္ၿပီး စာၾကည္႔ေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္႔အုပ္စုႏွင့္ကိုယ္ ဖြဲ႕ကာ စာေတြတိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရင္း က်န္သူေတြကို သိပ္ဂရုမစို္က္ႏုိင္ခ်ိန္ ေရာက္ေနၿပီဟု ဆိုရမည္။

ထိုအခ်ိန္မွာ အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုနားမွာေနကာ စာေတြလုပ္ေနသည္။ ရံဖန္ရံခါ သူသီခ်င္းေတြဘာေတြ ဆိုေန၍ စာေမးပြဲအတြက္ စိတ္လက္ေပါ႔ပါးေနပါလားေတြးရင္း ၀မ္းသာခ်င္သည္။ သူ႔လုိပံုစံမ်ိဳးက စာေမးပြဲကို ေၾကာက္ေနလွ်င္ ပိုဆိုးသြားမည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး နားလည္ေန၏။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္မႈက ၾကာရွည္မခံပါ၊ တစ္ေန႔မွာ အစ္ကိုႀကီးက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ရင္ဖြင့္ လာပါေတာ႔သည္။

"ကိုသားလတ္ "

သူ ကၽြန္ေတာ္႔ နာမည္ေခၚကတည္းက မူမမွန္တာ သိသည္။ အရင္က ညီေလး ဘာညာႏွင့္ေခၚၿပီး ခု "ကို" ေတြ ဘာေတြ တပ္ၿပီး နာမည္ေခၚကတည္းက သိပ္မဟုတ္ေတာ႔။ သူ႔ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ ပိုမို တုန္ခါေနသည္။ သူ႔ေခါင္းက ပို၍ လႈပ္ခါေန၏။ မ်က္ေတာင္မ်ားက ခတ္လြန္းအားႀကီးေနသည္။

"ကၽြန္ေတာ္ စာေမးပြဲကို အရမ္းေၾကာက္ေနတယ္ဗ်ာ"

"ဟာ.....အစ္ကိုႀကီးကလည္း၊ ဘာေၾကာက္စရာရွိလဲ၊ ကဲ....ေျပာ၊ အစ္ကိုႀကီးေၾကာက္တာကို ကၽြန္ေတာ႔္ကိုေျပာ၊ ဘာကိုေၾကာက္တာလဲ"

"ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ မရေသးဘူးဗ်ာ၊ ဒီအတိုင္း စာေမးပြဲေျဖရင္ က်ၿပီေပါ႕၊ က်ရင္ အားလံုးနဲ႔ ခြဲရမွာ"

အစ္ကိုႀကီးက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေလးေလးစားစားႏွင့္ သူဘယ္တုန္းကမွ် မသံုးေသာ "ကၽြန္ေတာ္" ေတြ၊ ဘာေတြ သံုးကာေျပာေန၍ သူ႔အေျခအေနကို ကၽြန္ေတာ္ ရိပ္မိသည္။ က်န္သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ကိုယ္႔စာကိုယ္ လုပ္ေနၾက၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အစ္ကိုႀကီး စကားေျပာေနတာကို သာမန္ ေျပာရိုးေျပာစဥ္ဟု ထင္ေပလိမ္႔မည္။

"အစ္ကိုႀကီး ဘာမွစိတ္ဓါတ္မက်နဲ႔၊ စာမရလုိ႔ စာေမးပြဲကို ေၾကာက္တာမဟုတ္လား၊ ခု ......... ဒီအတန္းထဲက လူေတြလည္း စာမရၾကေသးဘူး၊ မရေသးလို႔ ၾကည္႕ေနတာ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီလိုပဲ၊ မရေသးဘူး၊ ဒါေပမယ္႔ မရေသးတာကို မေၾကာက္ဘူး၊ အခုစာၾကည္႕ဖို႔အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္၊ စာေမးပြဲခန္းထဲ ၀င္ခါနီးထိ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အစ္ကိုႀကီးမွာ စာၾကည္႔ဖို႕ အခြင့္အေရးရွိတယ္။ ၿပီးေတာ႔ စာေမးပြဲက စာအုပ္ထဲက ဟာေတြ ေမးတာမွ မဟုတ္တာ။ အစ္ကိုႀကီး သီအိုရီေတြ ဖတ္တာနဲ႔တင္ ေျဖႏိုင္မွာပဲ"

ကၽြန္ေတာ္သူ႕ကို တတ္သေလာက္၊ မွတ္သေလာက္ အားေပးၾကည္႕သည္။ ဘာမွ် ျပန္မေျပာဘဲ ေခါင္းေလး တဆတ္ဆတ္ႏွင့္ ၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ေန၏။ ပဥၥမႏွစ္ကတည္းက အတူတူတက္လာၿပီး ေနာက္ဆံုးႏွစ္အထိ ပါလာၿပီးမွ အစ္ကိုႀကီးကို မက်န္ခဲ႔ေစလို။ သူေၾကာက္ေနသလို ခင္မင္ရင္းစြဲရွိေသာ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စိုးရိမ္ကာ ေအာင္ေစခ်င္ေနတာ အမွန္။


* * * *

ထို႔ေနာက္မွာေတာ႔ အစ္ကိုႀကီးကို ေက်ာင္းမွာမေတြ႕ရေတာ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ကိုယ္႔စာႏွင့္ကိုယ္ လံုးလိုက္၊ ေက်ာင္းမွာ အတန္းအားလွ်င္ ၀ိုင္းျခင္းေလးဘာေလး ခတ္လိုက္ႏွင့္ အစ္ကိုႀကီး မလာသည္ကို ဘာသာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ဴရွင္ယူထား၍ စာေတြပဲလွိမ္႔ၾကည္႕ေနသည္ဟုသာ ယူဆထားလိုက္၏။

ေနာက္မွ မထင္မွတ္ေသာ သတင္းတစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားကို ေရာက္လာသည္။

"ေဟ႔ေကာင္ ကိုလတ္၊ မင္းအစ္ကိုႀကီး ေဆးခြင့္တင္သြားၿပီ၊ ဒီႏွစ္ မေျဖေတာ႔ဘူးတဲ႔"

"ဟာ"

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ စကား၊ အားလံုးက အစ္ကိုႀကီးအေၾကာင္း ကြယ္ရာမွာ ေျပာလွ်င္ "မင္းအစ္ကိုႀကီး"ဟု နာမ္စားသံုးတတ္ၾကသည္။ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည္႔ သေဘာထက္ "အဲဒီ႔လူမ်ိဳးကို အစ္ကိုေတာ္လိုက္ကြာ၊ မင္းလည္း အဲဒါမ်ိဳးပဲ" ဟူေသာ ေနာက္ေျပာင္လိုသည္႔ သေဘာႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးစပ္ေပးခ်င္သည္႔ သေဘာျဖစ္သည္။

"ေသခ်ာရဲ႕လားကြာ"

" ေသခ်ာပါတယ္၊ ငါ႕အိမ္ကိုလာေျပာသြားတာ၊ တင္ၿပီးသြားၿပီ"

သူငယ္ခ်င္းအိမ္က နီးေနသည္မို႔ သူ႔ဆီသြားေျပာတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စိတ္ထဲကေတာ႔ အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲကို အရံႈးေပး ေနာက္ဆုတ္သြားတာပဲဟု ေတြးရင္း စိတ္မေကာင္းခ်င္။ ပံုမွန္စိတ္သာဆိုလွ်င္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ရဲရဲႀကီးေျဖမွာ က်ိန္းေသေနေလသည္။

ခုေတာ႔ ေဆးခြင့္တင္သြားၿပီတဲ႔။ သူ႔မိသားစုကလည္း ခြင့္ျပဳလုိက္ရၿပီေပါ႕။


* * * *

သည္လိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေမးပြဲေျဖၾကသည္။ စေျဖသည္႔ေန႔ကတည္းက မည္သူမွ် ဟုတ္တိပတ္တိ မရၾက။ အမ်ားစု မေျဖႏိုင္ဟု ဆိုရမည္။

ေနာက္ဆံုးႏွစ္မွာ ေျခာက္ဘာသာပဲ ေျဖရၿပီး ေလးဘာသာေလာက္ ေျဖၿပီးခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးအတြက္ သတင္းတစ္ခု ေရာက္လာခဲ႔၏။

"ဒီႏွစ္ Re-exam ရွိတယ္၊ ေက်ာင္းသားအားလံုး ႀကိဳးစားေျဖပါ၊ ေရွ႕ကမရခဲ႕တာေတြကုိ ေတြးမပူပါနဲ႔၊ က်န္ ဘာသာေတြကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဆက္ေျဖသြားပါ"

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ အခန္းေတြထဲ လိုက္စစ္ရင္း ေျပာသြားေသာစကား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ သက္တမ္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ဘယ္တုန္းကမွ် မရွိခဲ႔ေသာ က်သည္႕ဘာသာ ျပန္ေျဖသည္႔စနစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္မွာ ရွိလာေခ်ၿပီ။

ထိုအခ်ိန္မွာ စာေမးပြဲေျဖေနရ၍ ၀မ္းသာရမွာလား၊ ၀မ္းနည္းရမွာလား မသိေတာ႔။ ဆက္ေျဖၿပီး အခန္းအျပင္ ထြက္မွပင္ ျပန္ေတြးမိသည္။ ထိုစနစ္ရွိလာလွ်င္ ပထမအႀကိမ္ အမွတ္ျခစ္စဥ္မွာ စည္းမ်ဥ္းေတြ ေလွ်ာ႔ေပး မွာလား၊ ပိုတင္းက်ပ္မွာလား မသိႏိုင္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္႔ဘာသာ က်ၿပီဟု ယူဆထားသူမ်ားအတြက္ေတာ႔ ထို Re-exam သည္ ကယ္တင္ရာပင္ျဖစ္သည္ဟု ေတြးမိသည္။

ထိုသို႔ ေတြးမိသည္႔ အခါမွပင္ ကၽြန္ေတာ္႔အာရံုထဲ ဖ်တ္ခနဲ၀င္လာသူက အစ္ကိုႀကီးျဖစ္သည္။

သြားၿပီ၊ လံုး၀ေနာက္က်သြားခဲ႔ေခ်ၿပီ။ ငါးတန္းတုန္းက ခုနစ္ဘာသာေတာင္ တစ္ခါတည္းေျဖၿပီး ေအာင္ခဲ႔ ေသးလွ်င္ ယခုေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေျခာက္ဘာသာကို ေၾကာက္ေၾကာက္ လန္႔လန္႔ႏွင့္ ၀င္ေျဖၿပီး က်ခဲ႔လွ်င္ေတာင္မွ ဘာသာရပ္ေတြ နည္းသြားၿပီမို႔ ထပ္က်စရာအေၾကာင္းမရွိေတာ႔။ ယခုေတာ႔ နဂိုကတည္းက စာေမးပြဲ မေျဖခဲ႔ေသာ အစ္ကိုႀကီးမွာ ဘာ Re-exam မွလည္း ေျဖခြင့္ရမွာ မဟုတ္ေတာ႔။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး အစ္ကိုႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ၾကသည္။

သူ႔အသက္အရြယ္၊ ေနာက္ထပ္ေပးရမည္႔အခ်ိန္၊ သူစိုက္ထုတ္ရမည္႔အား၊ သူကုန္က်မည္႔ေငြ၊ သူ႔က်န္းမာေရး ဒါေတြေတြးမိေတာ႔ အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္ ဘယ္လိုမွ် ကုစားလို႔မရေအာင္ ေဆးမမီေတာ႔တာ သိလုိက္ ရသည္။


* * * *

လူေတြကေတာ႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ (ယခုနည္းပညာတကၠသိုလ္) ေရာက္သြားၿပီဆိုလွ်င္ ေဆးတကၠသိုလ္ အမွတ္ မမီ၍ ေရာက္သြားသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက "ေဆးမမီလို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေရာက္သြား တာေလ" ဟု ဆိုၾကသည္အထိပင္။ အမွန္ေတာ႔ ေဆးေက်ာင္းမတက္ခ်င္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာ လာေျပာင္း တက္သူေတြ အမ်ားႀကီးပင္။ ေဆးမမီလို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ လာတက္သူေတြမဟုတ္။ တက္ခ်င္လို႔ကို လာတက္တာဟု ဆိုရမည္။

သို႔ေသာ္ အမ်ားစုကေတာ႔ လူေတြေျပာသလို ေဆးမမီ၍ လာတက္ၾကတာမ်ား၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အမ်ားစုကို ရည္ရြယ္ၿပီးဆိုျခင္း ျဖစ္လိမ္႔မည္။ ေဆးတကၠသိုလ္အမွတ္မီ၍ မတက္ခ်င္ဘဲ စက္မႈတကၠသိုလ္ လာတက္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိေနတာကို သိသည္႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ "ေဆးမမီလို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေရာက္သြားတာေလ" ဆိုေသာ စကားကို ၾကားတိုင္း သူတို႔ေျပာသမွ်ကို အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ နားလည္ ေနမိျပန္သည္။

တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းႀကီးသည္ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားစြာ ႏွစ္စဥ္ ေမြးထုတ္ေပးေနေသာ ေက်ာင္း ႀကီး ျဖစ္၏။ ထို အင္ဂ်င္နီယာေတြထဲမွာ အစ္ကိုႀကီးတို႔လို စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ခဏ လြတ္သြားသူမ်ိဳး၊ ထာ၀ရ လြတ္သြားသူမ်ိဳး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ႔ၿပီလဲ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိႏိုင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္ေသာ ပညာဆိုသည္႔ အရင္းအႏွီးအတြက္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ေပးဆပ္လိုက္ရသလဲဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္းက လြဲ၍လည္း မည္သူမွ်မသိႏုိင္။

ထိုအခါ လူေတြေျပာေသာစကားသည္ ကၽြန္ေတာ္႔အာရံုမွာ အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ႔၏။ သူတို႔က ေျပာသည္ မဟုတ္လား။ "ေဆးမမီလို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေရာက္ရတာပါ"တဲ႔။ သည္လုိဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေဆးမမီေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားျဖစ္ေနၿပီဟု ဆိုရေပမည္။ အမွတ္မမီ၍ မဟုတ္ဘဲ ေဆးကု၍ မမီႏိုင္ေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ျဖစ္ေနၿပီမဟုတ္လား။

ထို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ဘဲ လမ္းတစ္၀က္မွာပင္ ေျခေခါက္လဲခဲ႔သူမ်ား၊ ၿပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္း ရာဇ၀င္ေတြထဲမွာ အစ္ကုိႀကီးတို႔လို စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ လြတ္ၿပီး အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ခြင့္ မရသူမ်ားအတြက္ လူေတြ ေျပာေသာ "ေဆးမမီလို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေရာက္သြားတာေလ"ဆိုေသာ စကားကို ၾကားရတိုင္း "ေဆးမမီတဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား" အျဖစ္ ၀မ္းနည္းစြာ၊ နာက်င္စြာ၊ ထိခိုက္စြာ ခံစားရင္း တကယ္ကို ေဆးမမီခဲ႔ေသာ ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို သတိရေနမိပါေတာ႔သည္။ ။

သားလတ္


(၂၀၀၁ခုႏွစ္-ၾသဂုတ္လ၊ မႈခင္းရႈေထာင့္)

5 comments:

Anonymous said...

ေကာင္းးးလိုက္တဲ့ POST ေလးပါ စာေရးသူ။
ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္းနဲ ့ေမ်ာလို ့...အစ္ကိုႀကီး
ဆိုတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ကိုလဲ မ်က္လံုးထဲမွာ ထင္းကနဲ
ရွင္းကနဲ။ စာေရးသူရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကိုလဲ
တစ္စိတ္တေဒသ သိလိုက္ရျပန္တယ္။
ၿပီးးေတာ့...ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္..
ေဆးမမွီလို ့အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းေရာက္တာဆိုတာေလးး
နဲ ့ေဆးမမီတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ...ဆိုတာေလး။။။
....ေဆးမမီခဲ့တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ ေလးမ်ားအတြက္
စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိရင္း..
ခင္မင္ေလးစားလွ်က္...ခင္မာလာေအာင္...:)

သက္ေဝ said...

ေဆးမမီတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ တဲ့လား... း))
ဖတ္လို႕ေကာင္းတယ္...

Mech ကဆို ဘာသာ အတူတူပဲေပါ့...

Anonymous said...

ေရးအားေကာင္းလွပါလားဗ်..
ေလးစားလ်က္

tmm1973 said...

ဟုတ္ပဗ်ာ Mechanical ကို (မက္) လို႕ေခၚတာကို ေမ့ေတာင္ေမ့ေနတယ္၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားေဝးေနလဲဆိုတာ၊ ၾကာခဲ့ျပီကိုး၊ အခုေတာ့လဲလြမ္းစရာေတြေပါ့။ လုပ္စမ္းပါဦး ၾကားထဲကအတန္းေတြကို၊ ေရးစရာရွိတာေတြကို ဘာမွခ်န္မထားနဲ႕ အကုန္အန္ထုတ္လိုက္။

soeminthein said...

ေကာင္းတယ္ေဟ့။ေက်ာင္းလည္းသတိယတယ္

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...