Sunday, October 3, 2010

" ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ "(၁)

၁၉၉၃ ခုႏွစ္ႏို၀င္ဘာလမွာ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ကို ကၽြန္ေတာ္စတက္ရသည္။ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္း မွာ ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေက်ာင္းမဖြင့္ခင္ စက္မႈတကၠသိုလ္ပထမႏွစ္ၿပီး၍ ဒုတိယႏွစ္တက္မည္႔ အစ္ကိုတစ္ေယာက္က ေက်ာင္းကိုေခၚသြားၿပီး ေက်ာင္းအပ္ဖို႔လုိက္ျပေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔အဖို႔ေတာ႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀အစသည္ ကေလးတစ္ေယာက္ႏွယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ (၁၀)တန္းေအာင္သည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းကထြက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တြဲေသာ စာေတာ္သည္႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားၾကားမွာ စက္မႈတကၠသိုလ္သို႕ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း လာခဲ႔ရသည္။ က်န္သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေဆးတကၠသိုလ္သို႔၀င္ခြင့္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂုဏ္ထူးမထြက္ေသာ ဓာတုေဗဒဘာသာရပ္တြင္ အမွတ္နည္းသြား၍ ေဆးတကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ အမွတ္ထက္ (၁၂မွတ္) ခန္႔ေလ်ာ႕သြားၿပီး စက္မႈတကၠသိုလ္ေရာက္ခဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆယ္တန္းအမွတ္စာရင္း ထုတ္သည္႔ေန႕က ကၽြန္ေတာ္႔ကို နားလည္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ တစ္ေနကုန္ေလွ်ာက္သြားပစ္ လိုက္သည္။ စိတ္ဓာတ္ကတစ္ဟုန္ထိုး ျပဳတ္က်ခဲ႔ၿပီကိုး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုမွာဆရာ၀န္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာ၀န္ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္ေတာ႔။ ပိုဆိုးသည္က ကၽြန္ေတာ္႔ငယ္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္မွ်မပါေသာ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္သို႕ တစ္ေယာက္တည္းေရာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ သည္သို႔ျဖင့္ ထိုစဥ္က ေက်ာင္း တက္ဖို႔ အေရးသည္ မ်က္စိသူငယ္၊ နားသူငယ္။

ေနာက္ေတာ႔ရပ္ကြက္ထဲက ေနာက္လမ္းက အစ္ကိုတစ္ေယာက္၏ ဖခင္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္႕ဦးေလးတို႕ ဆက္သြယ္မိၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းအပ္ဖို႔အဆင္ေျပသြားေတာ႕သည္။ ေက်ာင္မဖြင့္ခင္တစ္ရက္မွာ ထိုအစ္ကိုႏွင့္လိုက္သြား၏။ အိမ္မွႀကိဳးတံတားသို႔လမ္းေလွ်ာက္၊ ႀကိဳးတံတားဟိုဘက္တြင္ ကားဂိတ္ေရာက္ေအာင္ ဆက္ေလွ်ာက္ရ၏။ အိမ္နွင့္ကားမွတ္တိုင္ၾကား နာရီ၀က္ခန္႔ၾကာ၏။ ထို႔ေနာက္ ကားစီးၿပီး န၀ေဒးရုပ္ရွင္ရံု မွတ္တိုင္သို႔ေရာက္သည္။ န၀ေဒးမွာ (၄၄)ကားေျပာင္းစီးရသည္။ ထိုစဥ္က (၄၄) သည္ ဒိုင္နာ။ ယခုလို ကားႀကီးမ်ားမဟုတ္။ သည္သို႔ျဖင့္ အင္းစိန္လမ္းမႀကီးေပၚက ၾကိဳ႕ကုန္းမွတ္တိုင္ရွိ 'ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ' ကိုေရာက္ခဲ႔ေတာ႕သည္။

ေက်ာင္းမွာေရွွ႕ဘက္၌ ၀င္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္ရွိသည္။ တစ္ေပါက္က ဘတ္(စ္)ကားဂိတ္နားမွာ၊ လူခ်ည္း၀င္ရန္။ တစ္ေပါက္ကကုိယ္ပိုင္ကားမ်ား၀င္ရန္။ သည္တုန္းက နာမည္ေဟာင္းမ်ားရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ ေနာင္ႏွစ္မ်ားၾကာမွ သိလာရသည္က ဘတ္(စ္)ကားဂိတ္နားက အေပါက္သည္ 'ပစၥည္းမဲ႔ဂိတ္ ' ။ ဟုတ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္ကားမစီးႏိုင္၍ ဘတ္(စ္)ကားစီးလာသူေတြ ၀င္ေသာအေပါက္ႏွင့္ ထိုနာမည္ကကြက္တိ။

ေနာက္တစ္ေပါက္ကေတာ႔ ' ဦးလူေပါေပါင္းမိုး ' ဟုေခၚသည္။ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ ဦးလူေပါ ၏ေခါင္းေပါင္းႏွင့္ တူ၍ေပးထားျခင္းျဖစ္တန္ရာသည္။ ၀င္ေပါက္ဂိတ္၏အေပၚမွ အမိုးခံုးခံုးက ဤသို႕ေခၚထိုက္၏။

ကၽြန္ေတာ္႔အေနႏွင့္ကေတာ႔ မည္သည္႕၀င္ေပါက္က၀င္၀င္ ေက်ာင္းပရ၀ဏ္အတြင္းေရာက္ၿပီိဆိုသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္သြားၿပီဟု ခံယူမိသည္။ ပစၥည္းရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွာ မည္မွ်ရိုက္ခတ္ႏိုင္ပါသနည္း။ အားလံုးသည္ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ဗိသုကာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားပင္။

ေက်ာင္းအပ္သည္႔ေန႔က ကၽြန္ေတာ္႔စီနီယာအစ္ကိုက ' ဒါကေက်ာင္းသားေရးရာ၊ ဒါက Library ၊ ဒါကေငြစာရင္းဌာန ' ဟုဆိုကာ ေက်ာင္းအပ္ရင္းသိသင့္သည္မ်ားကိုွရွင္းျပသည္။ ၿပီးေတာ႔ ခံုနံပါတ္အရ ကၽြန္ေတာ္တက္ရမည္႕ L-2 ဆိုေသာစာသင္ခန္း ကိုလိုက္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ သူျပသမွ်လိုက္ၾကည္႔ရင္း ေက်ာင္းသားသစ္တို႕၏ထံုးစံအတိုင္း ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ၿမဲသာ။ ထိုေန႕ကေတာ႕ေက်ာင္းကုိ ေလ႔လာရံုသက္သက္၊ ေက်ာင္းအပ္ရံုသက္သက္မို႔ ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါးပင္ ၿပီးဆံုးသြား၏။

ကၽြန္ေတာ္လိုေက်ာင္းကိုအသိႏွင့္လာခဲ႕သူမ်ား၊ နယ္မွလာၾကသူမ်ား၊ အသိမရွိဘဲလာသူမ်ားကို ထိုေန႕က ေတြ႕ခဲ႔ရေသးသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ' ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ' အမိ စက္မႈတကၠသိုလ္မွ ပညာရည္ႏို႔ ေသာက္စို႔မည္႕သူမ်ားျဖစ္၍ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္လာမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးရင္း ၾကည္ႏူး မိေသးသည္။



ဆူးသစ္


2 comments:

Anonymous said...

ေရာေရာင္ ၾကည္ႏူးရင္း ဆင္းတာလာ
.....Series ဆိုေတာ့...
ေစာင့္ယံုသာ ရွိေတာ့သေပါ့ေလ။။။
...ခင္မင္လွ်က္..ခင္မာလာေအာင္....:)

tmm1973 said...

ေကာင္းပါ့ဗ်ာ။ ဒါမ်ိဳးေလးေတြဖတ္ျပီး ၾကည္ႏူးရတာေပါ့၊ လူ႕သက္တမ္းရဲ့ထက္ဝက္ကို ေက်ာ္လာျပီဆိုေတာ့ အတိတ္ကေပ်ာ္စရာေတြစဥ္းစားရတာ အရသာရွိေနျပီေလ။ အခုေတာင္နားေထာင္ေနတာက ဗဒင္ သီခ်င္းေလ၊ သိတယ္မလား 'ေနရာ' အယ္ဘမ္ေလ။ ဆက္လုပ္ပါဦး ပ်ိဳပ်ိဳေမရဲ့။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...